zinken Mi Amigo
Juul Geleick
2007-05-06 19:31:43 UTC
Ik ben zendamateur en zodoende lees ik nogal veel "clubbladen"

Ik wil jullie een stukje van Herbert Visser niet onthouden betreffende
het zinken van Mi Amigo.

http://www.pi9srs.eu/Koerier/4%20Augustus-September%202006.pdf

Ik heb het niet helemaal gelezen omdat m'n interesse niet bij Mi Amigo
ligt.

Maar voor de geinteresseerde.

Juul-PE0GJG
Paul de Haan
2007-05-06 20:02:00 UTC
Post by Juul Geleick
[...]
Maar toch hopelijk wel bij DE Mi Amigo, moeder aller zendschepen.

Paul
Media Voice Productions
2007-05-06 21:57:01 UTC
Post by Paul de Haan
Maar toch hopelijk wel bij DE Mi Amigo, moeder aller zendschepen.
Paul
Ik wil nog wel eens een discussie aan over wat nou het meest comfortabele
zendschip was... of 'moeder aller zendschepen', zo je wilt. Ik kan niet over de
Mi Amigo meepraten (als gebruiker) maar ik denk dat qua schip er op de schaal
van uitrusting/duurzaamheid/comfort/toepas-/bruikbaarheid en betrouwbaarheid
toch hoge ogen gegooid zouden moeten worden door de MV Ross Revenge. Maar
goed... ik heb slechts op drie van die schuiten gestaan, dus ik ken niet alle
eigenschappen van alle zendschepen.

Groet,

Edo Peters
chris
2007-05-07 03:52:04 UTC
Post by Media Voice Productions
[...]
Edo
De Mv Mi Amigo
is wel het schip wat het meeste heeft mee gemaakt met zeezenders.
Naam van het schip: M.V. Bon Jour = Magda Maria = Mi Amigo
Stations van dit schip:
Radio Nord,
Radio Atlanta,
Radio Caroline South,
Radio Veronica ,
Radio Atlantis,
Radio Seagull
Radio Mi Amigo
Er is geen schip waar zo veel verschilende stations vanaf uitgezonden
hebben.
Ja ik weet dat het in de winter in de huten koud waren en ja dat het niet
goed onder houden was.

Ja de Ross heeft meer comfore maar geen zeezender history die terug gaat
naar 1961

Chris
h***@gmail.com
2007-05-07 10:55:32 UTC
Post by chris
[...]
wat \te denken van Caroline International
Radio 199
Radio Joepie!
Radio Caroline 1 en 2
Radio Caroline 389
Q***@hotmail.com
2018-03-19 15:54:54 UTC
...lees en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/het-zinken-van-de-mv-mi-amigo-in-20-audio/ en ook https://radiovisie.eu/old-lady-alsnog-verdronken/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-03-20 14:44:55 UTC
...lees nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/het-radioblad-20-maart-video/ en zie en beluister het filmpje dat daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-04-02 16:58:18 UTC
...zie nu ook https://www.facebook.com/radiomiamigo/videos/543276702451548/ Nico.
b***@hi.nl
2007-05-06 20:13:57 UTC
erg leuk juul
ondanks mijn leeftijd ben ik middengolf liefhebber en zeezender liefhebber
(monique in mijn tijd) misschien en een keer special event station vanaf de
ross en de norderney??

bram peek PE2EK
Juul-PE0GJG
Herbert Visser
2007-05-06 20:37:32 UTC
Post by b***@hi.nl
[...]
Dat verhaal heb ik een jaar of 5 geleden geschreven voor Radiovisie (of
misschien nog wel langer geleden). Is daarna op allerlei andere websites
verschenen en nu kennelijk ook in een amateurblad. Maar da's alleen maar
leuk. Het is erg prettig dat een verhaal wordt gewaardeerd.

Herbert Visser
nico
2007-05-06 21:54:12 UTC
Post by Juul Geleick
[...]
Hallo Juul Geleick. Heel hartelijk bedankt voor dit stukje! De
voorgeschiedenis van een halve dag voorafgaande aan het zinken van de
Mi Amigo was mij niet goed bekend. Na het lezen van dit stukje weet ik
nu de details hiervan! Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.