Hauraki
Herbert Visser
2010-08-16 16:48:21 UTC
Wie luistert er hier trouwens wel eens via de stream naar Radio Hauraki
(www.hauraki.co.nz)?
De (classic rock) muziekmix vin'k eigenlijk best wel lekker op z'n tijd.
Wat me wel opvalt is dat er onder de adverteerders regelmatig 'dames van
lichte zeden' zitten (escortclubs e.d.). Ook gewoon tijdens hun
ochtendshow.

Herbert Visser
Douwe
2010-08-16 20:04:32 UTC
Post by Herbert Visser
[...]
Dan is het door het ijdsverschil hier in elk geval avond Herbert,

Douwe
Jan van Heeren
2010-08-16 20:15:20 UTC
Post by Herbert Visser
[...]
Is alweer meer dan een jaar geleden dat ik er regelmatig naar luisterde.
Inderdaad klonk het wel. Maar toch in de vergetelheid geraakt bij me. Zal
weer eens gaan luisteren. Jaartje terug waren er volgens mij nog geen
dergelijke adverteerders. Zal wel slecht gaan, helaas..... Maar slechter dan
op deze foto kan niet natuurlijk:
klaphoes)

Groeten,
Jan
Douwe
2010-08-16 20:33:06 UTC
Post by Jan van Heeren
Post by Herbert Visser
[...]
http://img705.imageshack.us/img705/8089/haurakigestrand.jpg (Scan van een
LP klaphoes)
Groeten,
Jan
Bij Radio 10 had je vroeger ook reclames om 06 nummers te bellen,
aangeprezen door zwoele stemmen, maar die verdwenen juist toen het beter
ging met het station.

Douwe
Robin
2010-08-17 00:04:40 UTC
Post by Douwe
Bij Radio 10 had je vroeger ook reclames om 06 nummers te bellen,
aangeprezen door zwoele stemmen, maar die verdwenen juist toen het beter
ging met het station.
Kwamen die 06 nummers ook weer terug, toen het weer slechter ging met
het station?

Op RTL Rock Radio in de jaren 90, werden die ontzettend irritante
reclames voor 06 sex nummers ook uitgezonden, al was het pas na 19.00
uur ,maar ze waren een echte afknapper tussen de Classic Rock platen
door.

Robin
Douwe
2010-08-17 05:08:48 UTC
Post by Robin
Post by Douwe
[...]
Geen idee. Ik heb jarenlang "dag en nacht" naar Radio 10 (Gold) geluisterd
maar ben ze uit het oog verloren.
hans knot
2010-08-17 15:39:12 UTC
Wel heren even goed nadenken en herinneren dat zowel bij Mi Amigo en
Caroline (1979/1980) ook al aan rode lichtjes reclame werd gedaan.
Bezoek eens die en die club., Danny V had het een en ander geregeld
voor op den antenne en ik heb van een ex deejay van beide stations
vernomen dat er geen rekening kwam maar gratis entree werd toegestaan
inclusief gymnastische bewegingen. Haal het maar voor je geest! Of
liever in dit geval niet. Een naam die me te binnenschiet is ondermeer
't Schrijvertje'

dus het stimuleren via de radio is van alle dag en zowel legaal als in
internationale wateren.

groet Hans
Douwe
2010-08-17 17:29:57 UTC
Post by hans knot
Wel heren even goed nadenken en herinneren dat zowel bij Mi Amigo en
Caroline (1979/1980) ook al aan rode lichtjes reclame werd gedaan.
Kan alleen dan dus Caroline zijn geweest.

(Mi Amigo zat op even op 272.)

En ach, in 1973 hadden we al de beroemde Candy/Caroline sextapes die nooit
zijn uitgezonden (maar wel bewaard).

Groet,
Douwe
hans knot
2010-08-17 18:54:47 UTC
Post by Douwe
Post by hans knot
[...]
Douwe ik bedoel Caroline in 1979/80 en een aantal andere spots eerder
op Mi Amigo

Trouwens je veronderstelling dat de sextapes van Caroline en Candy
bewaard zijn is ook niet het geval. Het is dat Dennis King me in een
aangeschoten bui op een avond helemaal opgewarmd door de eerste tape
me opbelde. Ik heb hem zo ver gekregen via de telefoon een deel af te
spelen die ik dan weer van de telefoon opnam. Dit is - zover mij
bekend - het enige fragment dat er nog bestaat. Of heb jij deze
speciale tapes misschien in opslag? Kasteeltje Meerwijk was een van de
commercials zoals bedoeld op Mi Amigo.

groet
Hans
Douwe
2010-08-17 20:05:48 UTC
Post by Douwe
Post by hans knot
[...]
Ik mail je wel even.
Douwe
radiogek
2010-08-17 21:10:37 UTC
Post by Douwe
Post by Douwe
Post by hans knot
[...]
Het zal toch niet zo wezen dat Douwe daar die tapes in zijn kast
bewaard! Barneveld is niet veilig! En zo ja, wanneer komt hij uit de
kast?
Eigenlijk stelt het weinig voor....die tapes....

Groet Hans
http://thevandijks.blogse.nl/
radiogek
2010-08-17 21:12:29 UTC
Post by radiogek
Post by Douwe
Post by Douwe
Post by hans knot
[...]
Trouwens een idee, op de radiodag de tapes afdraaien! Wat denk je
Douwe?

Groet Hans
http://thevandijks.blogse.nl/
hans knot
2010-08-18 08:03:42 UTC
Inderdaad stelt het weinig voor want Douwe heeft geen tapes, er is
slechts een minuut of 10 bewaard gebleven en is is slechts een
proefprogramma opgenomen. Toen Ronan over de inhoud hoorde was er
meteen een verbod om met het project door te gaan. Als andere reden
werd vanuit het Carolinekantoor destijds aangegeven dat het tijdelijk
overnemen van de zenders door Veronica (april 1973) de reden was van
het niet doorgaan. Er was een contract tussen PAMS Productions
(maatschappij destijds binnen Caroline met als woordvoerder Chris
Carey) en de uitgever van Candy Peer Muller. Het niet uitzenden van
het programma leverde zelfs nog een rechtszaak op.
Het enige dat bleef was een speciaal boekje dat Muller over 'de
samenwerking' uitgaf groet Hans K
groet
R!CK
Nee de foto laat duidelijk een bevoorrading zien ;-)
Q***@hotmail.nl
2017-11-29 17:25:53 UTC
...zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47667-een-onbekende-op-hauraki/ Nico.
Q***@hotmail.com
2017-12-01 18:50:04 UTC
...zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47686-rick-grant-hauraki-filler/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-01-29 14:43:48 UTC
...zien u ook de foto bovenaan op https://radiovisie.eu/de-archieven-van-28-januari-028/ en lees ook dit op deze link: Nico.

1968: Nieuw Zeeland

De MV Tiri van Radio Hauraki (foto bovenaan) belandt in een zware storm. Wanneer de motor bovendien sneuvelt, belandt het zendschip met een klap op de rotsige kust bij Wangaparapara Harbour. Paul Lineham was de laatste presentator die te horen was. Men vermoedt dat het doek over de Nieuw Zeelandse zender is gevallen.
Q***@hotmail.nl
2018-02-13 16:36:38 UTC
...lees nu op https://groups.yahoo.com/neo/groups/RadioCarolineMailinglist/conversations/messages/81472 (wel eerst inloggen op https://www.yahoo.com/ ) deze posting: Nico.

Radio Hauraki NZ