andre bliekendaal waar om kommen de radio zend schepen niet gewoon terug van de vrije zee de noordzee is en vrij
Add Reply
a***@gmail.com
2018-08-22 14:22:08 UTC
zeezenders terug naar zee 3 schepen en zenden maar op 12 mijl uit de kust niemands zee andre bliekendaal naa 60 jaar geen ofshore radio meer en dat is jammer 44 jaar is het stil van de vrije zeezenders radio noordzee radio caroline radio mia amigo radio paradijs radio seagull evenementen boot is beter dan niks
Rob
2018-08-22 14:49:40 UTC
***@gmail.com <***@gmail.com> wrote:
> zeezenders terug naar zee 3 schepen en zenden maar op 12 mijl uit de kust niemands zee andre bliekendaal naa 60 jaar geen ofshore radio meer en dat is jammer 44 jaar is het stil van de vrije zeezenders radio noordzee radio caroline radio mia amigo radio paradijs radio seagull evenementen boot is beter dan niks

Omdat het geen voordelen meer heeft om op een schip te gaan zenden, de
regels zijn sinds 1974 hetzelfde als vanaf land. Nu iedereen een AM
zendvergunning kan aanvragen maakt het niet meer uit of je die zender
ergens op het land aanvraagt en neerzet of op een schip op zee, en dan is
aan land veel simpeler natuurlijk.

Omdat er toch geen hond naar luistert begint niemand er meer aan op een
paar hobbyisten na.
a***@gmail.com
2018-08-22 15:07:14 UTC

hobbys om vrij uit de zenden zijn ook heel duur geworden andre bliekendaal was vroeger ook een middengolf amateur op 11 meter zavond in de duitsegens lekker hard 10 kw avonden was het spannend
Rink
2018-08-24 01:54:57 UTC
Op 22-8-2018 om 16:22 schreef ***@gmail.com:
> [...]
> radio noordzee radio caroline radio mia amigo radio paradijs radio
> seagull evenementen boot is beter dan niks

Het is niet 44 jaar stil geweest vanaf zee.
In de jaren 1974 - 1990 is er nog volop uitgezonden door tal van
zeezenders vanaf diverse schepen.
Caroline, Mi Amigo, Mi Amigo 272, Monique, Delmare, Paradijs, 558,
Laser, en ik vergeet er vast nog wel een paar. Met name Caroline en haar
Nederlandse sponsorstations hebben jarenlang met groot vermogen uitgezonden.

Bovendien is Radio Caroline sinds eind 2017 prima te ontvangen op 648 kHz.

Rink