Ik zit op de Noordzee....
v***@gmail.com
2008-11-15 20:58:04 UTC
De Ross, De Norderney...

Grappig dat nu juist deze twee zendschepen bewaard zijn gebleven.
Veronica was de eerste zeezender voor de Nederlandse kust (weliswaar
met de Borkum Rif) en Caroline de eerste voor de Engelse kust.

Alleen van die pioniers zijn is er nog een zendschip over. Hoewel de
Norderney thans niet meer is dan een gedrocht zonder masten.

Wat er van de Ross over is weten we alleen van een select gezelschap
dat de boot "mag" bezoeken.

Wat zou het leuk zijn als de Ross weer eens opengesteld zou worden
voor het publiek.

Nog maar enkele tientallen jaren en dan zijn de mensen die het (mee)
gemaakt hebben bejaard of dood.

Peter de Wit
Bart Van Peer
2008-11-15 22:34:41 UTC
Post by v***@gmail.com
[...]
Wat je schrijft is waar, maar wat doe jij thans op de noordzee?
Ga je een scheepje op zee leggen, een zendertje erop neerzetten, wat
plaatjes draaien of een bups oude zeezenderprogramma's heruitzenden en
je klein stationnetje Webradio 192 noemen?

Hartelijke groet en een behouden vaart,

Bart
Rene Verstraten

Rene
richard
2008-11-16 07:13:54 UTC
Post by v***@gmail.com
[...]
Hallo,

Me naam is richard de bruin, ik help mee in het restoratie team van de
ross revenge en kan melden dat met man en macht achter de schermen
wordt gewerkt om de ross revenge volgend jaar ( begin voorjaar ) naar
een nieuwe licht plaat gaat verslepen en open gaat voor het publiek,
zodra ik meer info en devenietieve informatie heb zal ik dat melden
hier en op de radio monique 963 website.
http://www.radiomonique963.nl/news.php
Het schip zelf ziet er goed uit en kost veel tijd en man krachtr om
het in goede konditie te houden.
Als ik aan boord ben zal ik zoveel mogelijk me programma aan boord
opnemen en die wordt via radio monique 963 oldies show dan weer uit
gezonden op werkdagen van ma t/m vrijdag van 18.00 tot 19.00 uur.
er zijn al 2 programma s pas uit gezonden, je kan me ook op de fotos
zien die ik pas heb gemaakt aan boord en die zijn te vinden op de
monique 963 website.( zie je mij in de oude nederlandse studio ja in
de groene overal me programma opnemen. )

Als mensen die programma nog een keer willen hooren laat het me even
weten via het gasten boek, dan zal ik dat programma nog een keer in de
herhaling zetten voor jullie.

Groet richard de bruin.DJ Radio monique 963.
xenon
2008-11-16 08:30:22 UTC
Richard, ben jij een Nederlandse, Britse of Duitse "DJ"??

Xenon1440
(breekt zijn hoofd over Richard's nationaliteit als ik zo z'n epistels
lees....)
richard

Ik ben een nederlandse DJ voor radio monique 963.
Bert M.
2008-11-16 16:36:34 UTC
En praat je net zoals je schrijft?
h***@gmail.com
2008-11-16 20:28:39 UTC
Bert probeer je te beheersen. Niet en ieder is taalkundig 100%
gekwalificeerd maar toch probeert men datgene men kwijt wil neer te
zetten. Daar dien je dan weer respect voor te hebben. Weet je wel
hoeveel fouten er op de radio worden gemaakt met onze taal? groet Hans
Bert M.
2008-11-17 10:11:59 UTC
Post by h***@gmail.com
[...]
Je hebt gelijk Hans, ik had er al spijt van, maar toen was 't al
verzonden...(cancellen wil maar niet lukken)

Mijn nederige excuses, weet jij nog wel hoeveel dyslectische
zeezenderfanaten die daadwerkelijk iets toe te voegen hadden hier
letterlijk de groep zijn uitgetreitert?
Ik kan er zó al 4 noemen. Dat hoeven er geen 5 te worden, dus nogmaals
sorry aan Richard en ik zal de volgende keer wat beter nadenken voordat
ik weer wat stoms post...

Bertje
Ronald
2008-11-17 10:23:36 UTC
Post by Bert M.
Post by richard
Ik ben een nederlandse DJ voor radio monique 963.
En praat je net zoals je schrijft?
Top Bert, je begint op die andere sukkel te lijken, wat een denigrerende
rotopmerking!

Afknapper zeg!
jim
2008-11-17 10:29:34 UTC
Post by Ronald
Post by Bert M.
Post by richard
[...]
Als je nu eerst even verder kijkt voordat je post, had je gezien dat
Bert zijn exuses al gemaakt had.
--
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)
weegschaal
Iemand een broodje pindakaas misschien?
richard
2008-11-17 19:31:01 UTC
Post by jim
Post by Ronald
Post by Bert M.
Post by richard
[...]
Het is al prima,
Zou zeggen blijf luisteren naar monique 963 en hoor in het programma
wanneer ik info heb, ik laat dat hooren in het programma.zodra ik
devenietief weet,
Gr Richard.
Q***@hotmail.com
2018-03-20 14:18:23 UTC
...lees nu ook https://groups.google.com/forum/#!topic/nl.media.radio/9eCUzfY8nzY Nico.
Rene Verstraten
Zucht...
Ronald
2008-11-16 18:21:56 UTC
Post by Rene Verstraten
Zucht...
Voorlopig komt er uit zijn toetsenbord heel wat interessanters dan uit die
van jou, sukkeltje!
Bert M.
2008-11-17 10:06:18 UTC
*zucht...*
a***@gmail.com
Peter de Wit
Rink
2018-03-22 16:38:48 UTC
Op zaterdag 15 november 2008 21:58:04 UTC+1 schreef
Post by v***@gmail.com
[...]
Alleen is de Norderney niet het eerste zendschip waarmee Veronica begon.
En de Ross Revenge is niet het eerste zendschip waarmee Caroline begon.

Ik ben op allebei geweest, maar de Norderney was al omgebouwd tot
discotheek en lag in de haven van Amsterdam. Dit was in de jaren 80, ik
geloof tijdens Sail 85.
De Ross was wel een zendschip toen ik 'm bezocht, lag in 1995 in London
Docklands en had toen een RSL FM-zender aan boord laag in de FM-band,
87,7 of zoiets; ben de exacte frequentie vergeten.
Geheel legaal dus!

Beide stations hebben met een zeer vooruitziende blik een stationsnaam
van 8 letters gekozen, die dus precies in het RDS scherm past.
Daar voldeden Noordzee en Atlantis trouwens ook aan....
En dat ruim voordat RDS bestond :-)

groet,
Rink