norderney
Add Reply
Hans Knot
2006-11-07 18:57:16 UTC
Uit een goed geïnformeerde bron wordt vandaag bekend dat een
installatiebedrijf de opdracht gekregen heeft een offerte te verlenen
voor het totaal vervangen van de electrische installatie aan boord van
de MV Norderney. Het is in opdracht van Joop ten Cate uit Rotterdam. Het
schijnt dan toch dat deze met ingang van eind dit jaar het leasecontract
zal overnemen. Het ligt in de bedoeling een motor in het schip te bouwen
en met de Norderney op toer te gaan. Als het allemaal rond komt zal het
zeker nog even duren alvorens we het kunnen aanschouwen in haar nieuwe
taak.
Hans Knot

2006-11-07 19:40:44 UTC
Hans Knot schreef:

> [...]
> en met de Norderney op toer te gaan. Als het allemaal rond komt zal het
> zeker nog even duren alvorens we het kunnen aanschouwen in haar nieuwe

Joop ten Cate. De taxiboer die geen geld heeft om zijn taxi's te
(laten) voorzien van camera's (€ 1000,- per auto) bron Radio
Rijnmond.
En dan die motor. Het schip heeft geen stuurhuis, radar, roer etc..

Het is bijna 5 december. IK GELOOF IN SINTERKLAAS!!!!!
h***@gmail.com
2006-11-07 19:59:14 UTC
On 7 nov, 20:40, "***@gmail.com" <***@gmail.com> wrote:

> [...]
> En dan die motor. Het schip heeft geen stuurhuis, radar, roer etc..
>
> Het is bijna 5 december. IK GELOOF IN SINTERKLAAS!!!!!

Ik geef slechts weer wat Ten Cate heeft gemeld aan de persoon in
kwestie. Sorry voor het twee keer posten. Vanuit mijn
normale postingplek is er iets mis.

Dus nu maar via gmail
Hans H.
2006-11-07 21:22:43 UTC
***@gmail.com wrote:

> Ik geef slechts weer wat Ten Cate heeft gemeld aan de persoon in
> kwestie. Sorry voor het twee keer posten. Vanuit mijn
> normale postingplek is er iets mis.
>
> Dus nu maar via gmail

Het is niet duidelijk of die offerte alleen de elektrische installatie zou
moeten behelzen, of dat ook de voorstuwing beschreven zal worden.

Is de offerte eenmaal gedaan, dan kan de opdrachtgever alsnog weer op aarde
belanden.

Hans H.
h***@gmail.com
2006-11-07 21:32:51 UTC

> Is de offerte eenmaal gedaan, dan kan de opdrachtgever alsnog weer op aarde
> belanden.
>
> Hans H.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Bovendien zal het wenselijk zijn de opdrachtgever om een goed voorschot
te vragen!
Q***@hotmail.com
2018-05-08 18:28:24 UTC
...lees en zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/49222-onderdelen-norderney/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-05-08 19:09:13 UTC
...en lees en zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48869-ik-heb-wat-een-ander-niet-heb/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-06-23 15:23:09 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/2008-vertrekt-oud-veronicaschip-uit-antwerpen/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-04 16:58:21 UTC
...zie nu ook de onderste helft op https://www.radiotrefpunt.nl/entry/3873-hans-knot-het-najaar-van-1963/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-05 16:02:53 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/2008-norderney-ligt-nog-steeds-in-antwerpen/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-08 16:13:18 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-augustus-220/ staat nu dit te lezen: Nico.

1977

De Norderney, het voormalige zendschip van Radio Veronica verlaat de haven van Zaandam en laat het anker vallen voor de kust van Scheveningen. Daar wordt het gebruikt voor de thema-uitzending ‘The Day The Music Died’. Via radio en televisie wordt bijzonder veel aandacht aan de woelige geschiedenis van de West-Europese zeezenders geschonken.
Q***@hotmail.nl
2018-08-08 16:56:18 UTC
...op https://www.radiotrefpunt.nl/entry/3873-hans-knot-het-najaar-van-1963/?tab=comments#comment-715 is nu wat bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-10 16:16:38 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-augustus-222-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975

De vierhonderd meter lange ankerketting van de Norderney, het zendschip van Radio Veronica, dat na 31 augustus 1974 op zee was blijven liggen, wordt opgehaald. De terugreis naar IJmuiden kan beginnen.
Q***@hotmail.com
2018-08-11 16:12:08 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-augustus-213/ staat nu dit te lezen:

1975

Het voormalige zendschip van Radio Veronica, de Norderney, met aan boord directeur Bull Verwey (foto bovenaan) en heel wat medewerkers, vaart de haven van IJmuiden binnen. Vijfduizend fans zorgen voor een warm onthaal. Vervolgens gaat de reis verder richting Amsterdam waar men het anker dropt.

Zie ook de foto van Bull Verwey bovenaan op deze link. Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-13 14:34:08 UTC
...lees en zie nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/entry/3895-sassenheimer-walenkamp-trok-zendschip-radio-veronica-van-scheveningse-strand/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-08-14 15:53:39 UTC
...lees nu ook de opmerking onderaan op de juist bovenvermelde link. Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-08-25 17:00:33 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-augustus-237/ staat nu dit te lezen:

2003

Het voormalige zendschip van Radio Veronica, de Norderney verlaat de haven van Antwerpen en trekt naar Monnikendam waar de terugkeer van het station (op de FM) wordt voorbereid.

Lees hierover nu ook http://radio.nl/10628/veronica-zendschip-toch-toestemming-om-de-norderney-te-verslepen-update10-00 en lees nu ook https://www.radiofreak.nl/zendschip-norderney-op-weg-naar-nederland/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-09-01 19:02:26 UTC
...lees en zie nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50439-norderney-ombouw-zaandam/?tab=comments#comment-148917 Nico.
Piet van der Vooren (media)
2018-09-02 10:09:44 UTC
Op 1-9-2018 om 21:02 schreef ***@hotmail.com:
> ...lees en zie nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50439-norderney-ombouw-zaandam/?tab=comments#comment-148917 Nico.

nl.media.radio.zeezenders - Vrienden van de zeezenders voor onze kusten.

CHARTER: nl.media.radio.zeezenders

De nieuwsgroep nl.media.radio.zeezenders richt zich op de zeezenders
die voor onze kusten hebben gelegen en is bedoeld voor luisteraars
en vrienden van deze zeezenders.

Wat er in nl.media.radio.zeezenders met name aan de orde kan komen:
- discussies over de diverse zeezenders
- nieuwe ontwikkelingen op zeezendergebied
- besprekingen van boeken, cd's en videomateriaal over zeezenders
- ophalen van herinneringen over zeezenders
- verzoeken om en aanbieden van programmabanden, foto's en gebruiks-
artikelen van de zeezenders
- zoeken naar en contacten leggen met (oud-)medewerkers van zeezenders
en mede-fans en -liefhebbers

Uiteraard hoort beeld- en geluidsmateriaal niet in deze nieuwsgroep thuis.

EINDE CHARTER.

Daar hoort het alleen maar dumpen van linken niet bij, Nico.