Luc de Groot
Herbert Visser
2011-06-08 20:47:18 UTC
Lees net op de Facebook-pagina van Rudi van Vlaanderen dat Luc de Groot al
een week of 2 in kunstmatige coma wordt gehouden. Dat klinkt niet goed.
Luc de Groot werkte nooit voor een zeezender. Wel was hij begin jaren 80
betrokken bij enkele grote vrije radiostations in Vlaanderen (o.m. Radio
Contact en Radio Seven). En in de jaren 70 schreef hij over zeezenders in
RadioVisie onder z'n echte naam Mario van Stuyvendale (die naam mocht van
hem niet worden gebruikt en je moest hem 'Luc de Groot' noemen, want -zoals
hij mij 3 decennia geleden ooit eens toebeet- was 'Mario' alleen voor
vrienden).

Wat het ook zij, ik hoop van harte dat Luc de Groot z'n ziekte overwint en
weer bij zinnen komt.

Herbert Visser
Frank
2011-06-08 21:20:06 UTC
"Herbert Visser" schreef in bericht news:adbfb$4defe01f$5f609303$***@news.chello.nl...

[...]

Hallo Herbert,

Dat is heel slecht nieuws. We gingen nog dikwijls in zijn café in Aalst naar
de radiodag, soms deed hij dan zelfs een BBQ-tje.

Op zijn weblog http://lucdegroot.skynetblogs.be/ valt het me nu inderdaad
ook op dat zijn dagelijkse updates zijn stil gevallen op 17/05.

Luc is ongetwijfeld iemand die met andere vakmensen als Rudi, Ton, Danny,
zeker ook jijzelf en zoveel anderen begin jaren '80 de vrije radio's tot een
hoog niveau heeft getilt. Velen kunnen daar nu nog een puntje aan zuigen.

We wensen hem veel sterkte en voorspoedige beterschap.

Frank
hans knot
2011-06-08 21:28:28 UTC
Dank Herbert

Dat is zeker schrikken. Ik ken hem allereerst als Mario want samen met
hem schreef ik de rubriek vol bij RadioVisie en ook in Freewave.
Triest te horen maar gezien zijn lichaamsbouw kon je iets dergelijks
een keer verwachten. Hopelijk komt hij er weer bovenop om gezonder te
gaan leven. Van hier veel sterkte voor hem

groet Hans
WeetJijVeel
2011-06-09 11:36:48 UTC
Post by Herbert Visser
[...]
Ik hoop ook dat Luc weer snel beter wordt, vaste gast op de Veronica
dagen in L-hoek.
Bij zinnen is hij altijd geweest, alleen kennelijk helaas nu even niet
bij bewustzijn.
Herbert Visser
2011-06-16 09:32:55 UTC
Van de Facebook-pagina van Rudi van Vlaanderen:

Slecht nieuws ivm Luc De Groot.
Dit kreeg ik van 1 van zijn vrienden, Pascal.
Ik geef het even door.
:
Met Luc gaat het verder achteruit,machines afgekoppeld sinds
gisterenmorgen.het is volgens de intimi terminaal,levercirose,slecht
werkende nieren,probleem met de milt...Volgens de intimi is het nog een
kwestie van dagen.
nico
2011-07-05 16:32:02 UTC
...lees helaas nu http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00087296
Condoleances van Nico uit Gouda.
Bart Van Peer
2011-07-05 20:07:01 UTC
Post by Herbert Visser
[...]
Een groot radioman is niet meer.
Ik zag Luc één keer tijdens een Veronicadag in Hotel Lapershoek.
We hebben elkaar niet gesproken.

Het artikel van RadioVisie bevat enkele mooie audiofragmenten.
In de collega van Retrovisie FM uit 2005 is een interview te horen met
Maurice Bokkebroek.

Luc verdient een ereplaats in de Radiohemel.

Hartelijke groet,

Bart
Q***@hotmail.com
2018-07-02 17:39:57 UTC