Laser 558
Add Reply
Frank Troost
2006-09-04 20:07:53 UTC
1 van de dingen die ik indertijd erg interessant vond aan Laser 558 was
het Amerikaanse van het radiostation. Snelle presentatie enzo. En een
postadres in de USA. New York ofzo? Iets van Media Communications als
naam. Wie weet wat het was?

Frank!
Douwe Dijkstra
2006-09-04 20:19:12 UTC
[...]
Music Media 341 Madison Avenue, later 515 Madison Avenue.

Ik ben er allebei geweest.

Douwe

(Had niets met Rob Olthof SMC te maken ;-))
Vincent
2006-09-04 20:31:58 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Music Media 341 Madison Avenue, later 515 Madison Avenue.
Ik ben er allebei geweest.
Douwe
(Had niets met Rob Olthof SMC te maken ;-))
Nog foto's gemaakt? :)

Vincent (you're no longer then 60 seconds away from music, lekker
format)
Martin Zonnevylle
2006-09-04 22:22:39 UTC
Post by Vincent
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Het was trouwens: "You're listening to Laser 558...no more than a minute
away from music"
Wil geen muggezifter zijn, maar...wou het even zeggen..
Vincent
2006-09-05 06:01:02 UTC
Post by Martin Zonnevylle
Post by Vincent
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Was uit het hoofd wat bijgebleven was. Ach, de jaartjes gaan tellen :)

Vincent
Bert M.
2006-09-05 10:16:23 UTC
Post by Martin Zonnevylle
Post by Vincent
Post by Douwe Dijkstra
[...]
* MuggeNziftersmodus = on* Was 't niet: You're listening to Laser 558
were you're never more than a minute away from mucic?
*MuggeNziftersmodus = off*

Bert M. (ook een dagje ouder)

http://overdrive.web-log.nl
Vincent
2006-09-05 13:56:11 UTC
Bert M. gebruikte zijn klavier om te schrijven :
[...]
Je muggeziftersmode werkt niet helemaal lekker, moet je nog wat aan
sleutelen. Het is geen mucic maar ...

Vincent :)
Douwe
En geen "were" maar "where"
Bert M.
2006-09-05 15:38:27 UTC
Post by Douwe
Post by Martin Zonnevylle
[...]
Jaja, ik geef me alweer gewonnen, als de boodschap maar is
aangekomen...
lol

Bert M.
http://overdrive.web-log.nl
Vincent
2006-09-05 16:58:39 UTC
Jaja, ik geef me alweer gewonnen, als de boodschap maar is aangekomen...
lol
Bert M.
http://overdrive.web-log.nl
En dat was ook mijn bedoeling met de opmerking aan het begin van het
draadje :)

Vincent
Q***@hotmail.com
2017-07-15 17:04:08 UTC
...(her)beluister nu ook http://www.radio0511.com/radio/over/uitzending-gemist en dan Zaterdag en dan 19:00 - 20:00 Luister : Nostalgisch uurtje aanklikken (komt zondag 16 juli of maandag 17 juli daar online te staan) en lees ook https://www.radiopedia.nl/wiki/Laser_558 Nico.
Hans Knot
2006-09-05 12:56:55 UTC
Post by Martin Zonnevylle
Wil geen muggezifter zijn, maar...wou het even zeggen..
Wel er waren veel meer dan die twee uitdrukkingen die bij herhaling
voorbij
kwamen. Ik ben nog lang niet klaar met de samenstelling van die Laser
lijst maar
hier alvast een voorproefje. Let niet op de typefouten.

2.30 in Britain, 3.30 on the continent, this is Laser 558, nice to have
your company
19 to the top of the hour on Laser 558
A new musical variety AM 576 Laser Hot Hits
Advertise on Europe’s newest and hottest radio station, Laser Hot Hits
Advertising on Laser, it works
All Europe Radio, more music, more music, Laser 558
All Europe radio home of the hits
All Europe Radio presentiert Laser 730
All Europe Radio Laser 558
All Hit music Laser 558
All Hit Radio Laser 558
All the hits all the time Laser 558
Allein Hits, der ganzer Tag, Laser 558.
And now another Laser Hot Hits Power Play
And now on Laser Hot Hits
Another Hot rocking weekend
De beste hits van de Noordzee on Sixties Sunday
De hits van Europa hoor je bij Laser 558
Die Schlager Sender Laser 558
East or west, the choice is yours, the Kontiki Holidays with Laser 558
Europe’s newest radio station Laser 558
Eurosiege update at 1.30 and 5.30 everyday, live from the poop deck of
the MV Communicator
From international waters, this is Laser 558
From London to Brussel this is Laser Hot Hits
Go and tell a friend that Laser is back!
Good clean family fun on Laser 558
Good evening you’re listening to Laser 558 with more music in thirty
seconds
Good Morning and welcome to Magic Motown on Laser Hot Hits
Happy Holiday Hits
Hier is Radio Laser 558
Hit hit hit hit Radio Laser 558
Hit music Laser 558
Hit Radio Laser 558
Hits hits hits
Hot hits hot hits 6x
Hot Hits Powerplay
I spy for the DTI
Iedere dag de hits van nu Laser 558
I’ll be back with music for Europe after this
It’s all hit music on Laser 558
It’s …deejaynaam….on Europe’s Hit music station Laser 558
It’s new, it’s better than ever before, Laser Hot Hits
Ladies and gentlemen, boys and girls welcome to the transmissions live
from the Communicator on 730
Laser 5-5-8
Laser fúnf fúnf acht
Laser 558, elke dag de betere hits
Laser 558, geen moment gestoord door stilte
Laser 558 Home of the hits
Laser 558, iedere dag de hits van nu
Laser 558 is on
Laser 558, keeps you up to date every day on Eurosiege 85
Laser 558, where the music is never more than a minute away
Laser 558, where the hits just keep on coming
Laser 558, where you can listen for hours without having the same record
twice
Laser 558, where you never are more than a minute away from music
Laser 558, where you never more than 60 second away from music
Laser 7-3-0
Laser 730
Laser 730 helemaal op je autoradio
Laser Hot Hits is back, bigger and better than ever before
Laser Hot Hits it’s flaming out of your radio
Laser Hot Hits is on
Laser Hot Hit News, I’m Andrew Turner
Laser Hot Hits News on the hour
Laser Hot Hits Power play
Laser Hot Hits recent hits and more
Laser, more commercial free music
Laser more hits back to back
Laser, Rock and roll power
Laser, Rock and roll thunder
Laser spotlight song
Laser, the hottest hots
Listen to the current hits and your favorite oldies on Laser 558
Listen to the world’s greatest radio station, Laser Hot Hits
Live from the MV Communicator in international waters of the Northsea,
this is All Europe Radio Laser 558
Luister naar Laser 558
Maximum Power AM 576
More new Music, Laser Hot Hits
Motown Magic on Laser 558
Music keeps on coming on Laser 558
Next news in an hour Laser Hot Hits ….. reporting
Nobody plays a better variety of music
Playing the hits from Noordwijk to Liverpool
Playing the most hits every hour, Laser 558
Radio Laser wunscht Ihr ein Guten Morgen
Returning to your radio set, Laser is back, bigger and better than ever
before
Rocking and bobbing you, this is the seawolfe, Charlie Wolfe
Rockin on mit Laser 730
Rockin on with Laser 730
Sixties revival on All Europe Radio Laser 558
Sixties revival tomorrow on Laser 558
Stay he at five seven six
That’s all what’s happening, this is… with Laser 558 news
The hottest hits on AM 556, Laser hot hits
The new music authority AM 576, Laser 576
The ninety sixties are back
The sixties are back with solid gold hits on Laser Hot Hits
This is All Europe Radio Laser 558
This is All Europe Radio Laser 558, conducting an engineering test,
Laser 558
This is all Europe Radio Laser 558, where this hits just keep on coming
This is Laser 558, the Paul Dean show
This is Laser communicating with you
Vous ecoutez Laser 558
We are Europe’s Hotest Hits Laser 576
Where the others are talking we are rocking
You and your radio set
You are with TR from the North Sea
You hear this hits and more on Laser 558
You’re never more than a minute away from music on Laser 558
You’re never more than 60 seconds away from music on Laser 558
With music, music, and only hit music, this is Laser 558
Vincent
2006-09-05 13:54:32 UTC
Post by Hans Knot
Post by Martin Zonnevylle
[...]
From international waters, this is Laser 558
From London to Brussel this is Laser Hot Hits
[...]
Mooi lijstje Hans, ben gek op dit soort dingen :)

Vincent
c***@gmail.com
2017-11-16 21:38:38 UTC
Ook dit kan beter..

Laser 558
Never more
Youre Than 1 minute away...
Q***@hotmail.com
2017-12-02 17:14:17 UTC
...(her)beluister nu ook http://www.radio0511.com/radio/over/uitzending-gemist en dan Zaterdag en dan vervolgens 18:00 - 19:00 Luister : Nostalgisch uurtje aanklikken (komt morgen 3 december of anders de dag daarop daar online te staan). Nico.
Q***@hotmail.nl
2017-12-07 18:22:28 UTC
...zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47754-laser-hot-hits-07-12-1986/ Nico.
Q***@hotmail.com
2017-12-13 19:53:16 UTC
...en zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47820-laser-hot-hits-12-12-1986-1300-1850-john-antony-andrew-turner/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-01-04 17:53:19 UTC
...zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48103-laser-t-shirt-promo/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-01-04 17:56:29 UTC
...zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48096-erin-kelly-16-02-1985-0900-1220-erin-kelly/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-02-01 19:39:30 UTC
...lees en (her)beluister nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/het-radioblad-van-woensdag-1-februari/ en het filmpje daaronder. Nico.
Q***@hotmail.com
2018-02-03 17:37:16 UTC
...lees en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48391-hi-fi-rai-spot-radio-noordzee/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-02-26 15:12:44 UTC
...lees en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48633-laser-558-28-06-1985-erin-kelly/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-04-27 12:38:02 UTC
...rechts op http://radio0511.com/ staat nu dit te lezen: Nico.

In het eerste uur hoor je een uur van Liz West uit 1985 op Laser 558 met o.a. een verslag van Charlie Wolf m.b.t. operatie Eurosiege, die moest voorkomen dat de Communicator werd bevoorraad.

(wordt morgen uitgezonden vanaf 16:02 uur)
Q***@hotmail.com
2018-04-29 11:55:21 UTC
...is nu (her)beluisterbaar op http://radio0511.com/uitzending-gemist/ en dan onder Zaterdag: vóór 16:00 uur: Play aanklikken. Nico.
Q***@hotmail.com
2018-05-03 21:13:59 UTC
...zie nu ook http://mediapages.nl/nieuws-actueel/3374-caroline-martin-s-unieke-foto-archief Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-05-04 15:08:30 UTC
...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-4-mei-audio/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-02 19:33:51 UTC
...luister nu naar https://radioseabreeze.nl/ Tot zover mijzelf nu bekend is, is dit uur helaas nu nog niet herbeluisterbaar op https://radioseabreeze.nl/gemist
Op een verzoek van mij hiertoe is tot op heden nog niet gereageerd (dit zal wel door de vakantieperiode komen volgens mij). Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-12 17:35:52 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50210-laser-funbits/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-08-17 15:45:19 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50240-laser-558-24-05-1985-tommy-rivers-laser-is-one1400-1500/ Nico.
Frank Troost
2006-09-04 21:17:31 UTC
Hallo Douwe,
Post by Douwe Dijkstra
Music Media 341 Madison Avenue, later 515 Madison Avenue.
Ik ben er allebei geweest.
Nu maak je me helemaal nieuwsgierig. Wat was daar? Een kantoor vol met
mensen die Laser draaiende hielden of gewoon een brievenbus die
regelmatig leeggemaakt werd?

Frank!
Hans Knot
2006-09-04 21:33:44 UTC
Het was daadwerkelijk een echt kantoor met vier mensen. Ik heb honderden
Laser
fotos van Laser waarmee ik binnenkort (de winter komt eraan) zal
beginnen te scannen
en dan komen ze ergens wel weer terecht
maar voorlopig even kalm aan
Hans Knot
Frank Troost
2006-09-04 21:33:05 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Music Media 341 Madison Avenue, later 515 Madison Avenue.
Ik ben er allebei geweest.
Ik zie trouwens net dat er op 515 tegenwoordig een schoenwinkel zit. 341
is een ander verhaal.. "341 Madison, a 19-story building with 46,250
square feet, which it bought for $12.2 million from the Vector Real
Estate Corporation of Manhattan." Ik vond er o.a. ook een of ander
artiestenburo.. Maar kennelijk nogal een gebouwtje.. :)

Frank!
Douwe Dijkstra
2006-09-04 22:18:36 UTC
Post by Frank Troost
Post by Douwe Dijkstra
[...]
De nummers geven slechts een straatnummer waar vele op meeliften want daarna
volgen er heel veel mogelijkheden. Op 515 zat Laser in Suite 36 waar je met
een lift heen moest en dan op een verdieping naar een aantal kantoren. Er
was een aantal (leuke jonge) dames met de bekende Amerikaanse approach "Hi,
how are you today" en "how interesting" maar Laser was uit de lucht toen ik
er was en ze werkten voor meer stations in de USA.

Bij 341 waar ik een eerdere keer was, vlak bij Grand Central Station, was
een aantal dames speciaal voor Laser in de weer en sprak ik John Catlett
o.i.d. Ze vertelden me toen dat de latere Laserettes (Erin Kelly enzo) aan
boord zouden gaan enige tijd voor die er feitelijk waren. Ik heb alleen
buiten wat foto's gemaakt en wat tapeopnames meegenomen.

De (ook aardige) dames van de Bank waar ik NY altijd heen moest voor mijn
werk (JP Morgan, 23 Wall Street) hadden als ik kwam vast de cassettes met
Z100 Morning Zoo klaarliggen die ze thuis hadden opgenomen de dagen ervoor.
Was ook al "how interesting" dat ik dat kende in de Netherlands en erin was
geinteresseerd.

Douwe
www.albatrosstudio.nl
mij
2017-07-16 00:51:39 UTC
Ik heb Laser maar 1 keer gehoord aan zee. Was toen noh een jochie. later wel veel van gaan verzamelen. Het beste vanaf de Communicator vond ik Laser Hot Hits. Later toen de boot werd gebruikt voor Veronica op 1224 ben ik er wel een 3 tal keer naartoe gereden. Toch zo'n dikke 200 km van mijn woonplaats. Het was readio met "drive" in, en het enthousiasme dat er langs alle kanten afdruipte. Vergeleken met wat je vandaag de dag hoort steekt het er nog steeds met hoofd en schouder bovenuit.Heimwee? Ja, om eerlijk te zijn, toch wel.
Q***@hotmail.com
2017-07-29 16:13:21 UTC
...(her)beluister nu ook http://www.radio0511.com/radio/over/uitzending-gemist en dan Zaterdag en dan 18:00 - 19:00 Luister : Nostalgisch uurtje aanklikken (komt zondag 30 juli of maandag 31 juli daar online te staan) en lees ook https://www.radiopedia.nl/wiki/Laser_558 Nico.
Q***@hotmail.com
2017-07-29 17:02:48 UTC
...en dit loopt door in het uur daarop. Nico.
Q***@hotmail.com
2017-11-05 14:19:24 UTC
...zie nu ook onderaan op http://radiovisie.eu/de-archieven-van-5-november-310/ Nico.
Q***@hotmail.com