Radio Paradijs
Victor
2008-07-30 18:55:55 UTC
Ik weet nog goed dat er in juli 1980 of was het 81? ineens een nieuwe
sensatie op de Noordzee was; Radio Paradijs. ik kan me herinneren dat
ze maar 1 dag of zo uitgezonden hebben en ik vond het helemaal
geweldig. Ik lag die ene dag, of nee het moeten er minstens twee
geweest zijn, want ik las erover in de Telegraaf (misschien heb ik dat
krantenknipsel nog) de hele dag voor de radio (zat helaas geen
cassetterecorder in). Volgens mij zonden ze non stop nederlandstalige
muziek uit. Maar volgens mij zaten er ook jingles van Radio Paradijs
doorheen. Heeft iemand daar misschien nog opnames van?

groet,
Victor
Bert M.
2008-07-31 07:14:44 UTC
Post by Victor
[...]
Ik herinner me nog dat ik met m'n ouders mee op vakantie was, ergens op
die verschikkelijk saaie Veluwe toen ik 't nieuws hoorde.
Ik moest en zou direct nar huis, heb de trein naar Bussum genomen, de
radio aangezet, maar helaas...
Achteraf bleek de boel al ge-enterd te zijn, door die fantastische
overheid van ons die toch altijd maar weer het beste met ons voorheeft.
Dat artikel in de Telegraaf heb ik ook: allerlei experts hadden aan de
hand van wat vage zwart/wit foto's satellietschotels aan boord herkend
en de Telegraaf kopte dan ook dat radio Paradijs ook tv uitzendingen
zou gaan verzorgen.
Ze lieten er nog wat techneuten op los die verklaarden dat het vanaf
een schip moeilijk maar mogelijk moest zijn en zo heb je weer wat
bladvulling.
Na de entering bleken de satellietschotels houten kabelhaspels te
zijn...

Toch heb ik altijd sterk de indruk gehad dat juist dit artikel één van
dé redenen is geweest dat schip te enteren, of heb ik dat nou mis?

En in antwoord op jouw vraag: de Downloadclub heeft geregeld wat
opnames van Radio Paradijs online gezet.

Bertje (die Paradijs máánden later bij stom toeval vanuit de trein bij
Amsterdam Muiderpoort aan de ketting zag liggen, en de Norderney heeft
er volgens mij ook nog even naastgelegen, hij lag in die tijd wel in
Amsterdam, dat weet ik zeker)
Herbert Visser
2008-07-31 07:51:52 UTC
[...]
De Magda Maria lag in de douanehaven in Amsterdam Oost (inmiddels
helemaal volgebouwd). Je kon dat schip inderdaad heel goed zien vanaf de
trein.
Maar de Norderney had op die plek niks te zoeken. Die zal op een andere
plek hebben gelegen (ik geloof achter 't Centraal Station).
Volgens mij was de reden voor de entering dat meester Pieters op
vakantie was. En z'n plaatsvervanger niet begreep dat je een boot in
internationale wateren
niet zomaar kunt enteren. Dat was ook het verschil met de entering van
de Ross Revenge; daarbij is wél eerst uitvoerig gechecked of de boot nog een
vlag had.
De Ross Revenge bleek niet, maar Paradijs bleek wél de Panamese vlag te
hebben.

Herbert Visser
Bert M.
2008-07-31 10:31:05 UTC
Post by Herbert Visser
[...]
Dat klopt, die kon je ook vanuit de trein zien liggen, ik moest in die
tijd zowat dagelijks in Amsterdam zijn en het was ook m'n eerste
kennismaking met de Norderney.
Toch staat me bij dat-ie (toen-ie vanachter het C.S. vertrok) een paar
dagen naast de Magda Maria heeft gelegen, ik zie dat beeld zó voor me
en volgens mij hebben er ook foto's van in het FRM gestaan...

Bertje (die toch echt niet de zolder opkruipt om die FRM op te
zoeken,'t zal daar zo ongeveer 50 graden zijn.)
Bart Van Peer
2008-07-31 13:24:21 UTC
Post by Bert M.
[...]
Er is trouwens een andere overeenkomst tussen de Norderney en de Magda
Maria.
José van Groningen, hoofdtechnicuss aan boord van de Norderney ten
tijde van Radio Veronica, heeft zich beziggehouden met het aan de
praat krijgen van de zenders van Radio Paradijs aan boord van de Magda
Maria.

Ik weet dat Ad Roberts en Tom van der Velde voor Radio Paradijs
(zouden) hebben gewerkt.
welke andere dj's werden aangetrokken voor het station?

Hartelijke groet,

Bart
Sailor
2008-07-31 20:17:17 UTC
Post by Bert M.
[...]
Ad Roberts heb ik nooit gezien in de studios van Paradijs.
Maar verder waren daar wel Peter Teekamp, Ton Lathouwers, Diddo Dekker
en Wout de Boer (onder die naam werkte ik daar als DJ).
Er zijn nooit archief opnames bewaard gebleven helaas, na de entering
moest alles vernietigd worden.
Hartelijke groet
Wim
Herbert Visser
En Kas van Iersel dan ?
Sailor
2008-08-01 08:06:55 UTC
Post by Herbert Visser
Post by Sailor
[...]
Ook die niet gezien. misschien dat er onderhandeld werd met hem.
Maar Erik de Moes, (Tom van der Velde) Peter Teekamp, Diddo Dekker en ik
ware diegene die al weken voor de uitzending de nodige programma's op tape
hadden gezet.In een tempo van 2 uur programma 1 uur rust.
Ton Lathouwers zou als nieuwslezer aan boord gaan op de dag dat de Magda
Maria werd geënterd.
Herbert Visser
2008-08-01 08:13:48 UTC
Post by Sailor
Ton Lathouwers zou als nieuwslezer aan boord gaan op de dag dat de Magda
Maria werd geënterd.
Dat wist ik niet, maar ik weet nu wel dat mocht er ooit nog een zendschip
komen, je beter Ton Lathouwers daar niet bij kunt hebben.
Lathouwers klimt aan boord van de Mi-Amigo en die boot zinkt meteen,
Lathouwers is onderweg naar de Magda Maria, maar in plaats van dat hij naar
die boot toe gaat, komt de boot naar hém toe. Gewoon aan land functioneert
Lathouwers stukken beter :-).
leo
2008-08-01 09:05:27 UTC
Post by Sailor
Post by Sailor
[...]
Ik kan me herinneren dat er tijdens de tests banden gedraaid werden
van "Rado Nova" gepresenteerd door Tony Allen. Was er een link met
Radio Nova en/of waren er ook plannen voor Engelstalige uitzendingen ?
Sailor
2008-08-01 09:51:30 UTC
Post by leo
Post by Sailor
[...]
Dit is mij onbekend,
Wat ik wel weet was dat buiten Paradijs ook Monique uitzending zou
verzorgen op een eigen frequentie. Daarnaast werd er een frequentie
vrijgehouden om aandacht aan het religieuze woord te geven, een naam als
Maasbach was gevallen. Er zijn maar 2 mensen die dit voor 100% weten en
die zijn bekend in deze groep.
Groet
Wim
unknown
2008-07-31 17:18:30 UTC
http://www.mediapages.nl/index.php?module=photoshare&func=showimages&fid=124&viewkey=&template=slideshow&iid=4587

Cheers Jack
Bert M.
2008-07-31 17:22:18 UTC
Post by unknown
Post by Bert M.
[...]
Hey, hartstikke top!
Ik dacht al dat ik nog gekker was dan ik zelf dacht, maar dat is
inderdaad het beeld zoals ik 't gezien heb.
Thnx,
Bertje
Herbert Visser
2008-07-31 17:23:03 UTC
Post by unknown
Post by Bert M.
[...]
Ja, dat zal dan wel (en zeker met die foto lijkt het me voldoende
bewijsmateriaal). Dan echter is m'n volgende vraag: wat doet die Norderney
in de Staatshaven van de douane?
Want volgens mij kon je daar niet zomaar aanmeren.

Herbert Visser
Herbert Visser
2008-07-31 17:26:46 UTC
By the way, een leuk verhaaltje: vorig jaar was ik uitgenodigd voor een
boottripje door ABN AMRO. Ze hadden een sjieke boot geregeld en we voeren 't
Ij op.
Kreeg die boot midden op het Ij controle van de waterpolitie. De boot werd
letterlijk geenterd en vervolgens naar een haventje van de waterpolitie
gesleept waar alle ins en outs werden onderzocht. Was niks aan de hand en
vervolgens werd de boot weer vrijgegeven. Ik vond 't wel grappig. Op de
tender naar de Ross Revenge zou je zoiets verwachten, maar niet op 't Ij op
een boot gehuurd door ABN AMRO.

Herbert Visser
Bert M.
Deja vu, Herbert?
Herbert Visser
2008-07-31 18:01:39 UTC
Post by Bert M.
Post by Herbert Visser
[...]
Nee, want bij Radio Monique heb ik zoiets nooit (zelf) meegemaakt. Wél
bij de ABN AMRO :-).
leendert vingerling
2008-07-31 18:07:41 UTC
Post by Herbert Visser
Post by Bert M.
Post by Herbert Visser
[...]
Ik heb het in tien jaar zes keer meegemaakt, maar dan altijd in een haven
vlak voor vertrek of na binnenkomst. En iedere keer was het achterliggende
doel van het onderzoek: 'zijn er soms drugs aan boord'.

Salut
Leendert
WeetJijVeel
En wat deed de Panamese regering?
Herbert Visser
2008-07-31 14:01:59 UTC
"WeetJijVeel" <***@radioparadijs.nl> schreef in bericht news:f2f24285-d8cb-4367-9438-***@p25g2000hsf.googlegroups.com...
En wat deed de Panamese regering?

Bevestigen dat die boot in Panama stond geregistreerd, waardoor Nederland
dus een 'act of piracy' had begaan en er ook een officiële gerechtelijke
uitspraak is dat die boot
illegaal van de zee af was gehaald en werd teruggegeven. Het blijft wrang
voor de betrokkenen want dit zal hen niks hebben opgeleverd. Maar de vraag
in deze thread was wat de reden was voor de entering, en die was dat de
plaatsvervanger van mr. Pieters niet snapte dat je een boot op volle zee
niet zomaar kunt enteren. Gedurende de hele jaren 70 had Pieters ook de
schepen van Mi-Amigo en Delmare onder 'z'n hoede' en die heeft ie toch echt
nooit uit de internationale wateren laten wegslepen.
WeetJijVeel
2008-07-31 16:09:47 UTC
Post by WeetJijVeel
[...]
Maar als de zaak juridisch meteen duidelijk was, waarom is de "fout"
dan niet meteen hersteld, maw, waarom kregen de eigenaren niet na een
paar weken de boot met alles erop en eraan terug?
Bert M.
2008-07-31 16:15:50 UTC
Post by WeetJijVeel
Maar als de zaak juridisch meteen duidelijk was, waarom is de "fout"
dan niet meteen hersteld, maw, waarom kregen de eigenaren niet na een
paar weken de boot met alles erop en eraan terug?
Da's een open deur: het doel heiligde ALLE middelen en de nederlandse
overheid is een meester in vertragen, rekken, uitstellen, burocratie...
Paradijs uit de lucht, kostte een paar centen, maar dan heb je ook
niks.
Doel bereikt...

Bertje
Herbert Visser
2008-07-31 17:16:16 UTC
"WeetJijVeel" <***@radioparadijs.nl> schreef in bericht news:1fc74c1b-6e2d-41ea-9307-***@k30g2000hse.googlegroups.com...

Maar als de zaak juridisch meteen duidelijk was, waarom is de "fout"
dan niet meteen hersteld, maw, waarom kregen de eigenaren niet na een
paar weken de boot met alles erop en eraan terug?

Omdat de zaak in Nederland pas juridisch duidelijk is nadat de rechter een
uitspraak heeft gedaan. Na een ondernomen actie zal de overheid NOOIT zelf
meteen toegeven dat men fout is geweest. Dat moet via de rechter worden
uitgevochten.

Herbert Visser
WeetJijVeel
Ja, leer mij dat boeventuig kennen.
leendert vingerling
2008-07-31 18:55:19 UTC
Post by WeetJijVeel
Ja, leer mij dat boeventuig kennen.
Ik ben net bezig in het boek van Michael Bakker over geschiedenis. van radio
192. Het lijkt wel een driehoeksverhouding tussen Bakker/Bouman, de
overheid, Ruud Poeze. Af en toe wordt er met 'modder'
gegooid'...(eufemisme)

Salut
Leendert
WeetJijVeel
2008-08-01 15:00:59 UTC
Post by leendert vingerling
Post by WeetJijVeel
[...]
Die boef van Bakker stuurt mij niet eens even een exemplaar toe, ik
weiger voor zoiets geld uit te geven.
leendert vingerling
2008-07-31 07:53:58 UTC
Post by Bert M.
Post by Bert M.
[...]
Het artikel van de telegraaf heeft inderdaad Justitie sneller doen
ingrijpen.

En wat betreft de Norderney. Dat klopt, want in 1985 was er een Sail
manifestatie in Amsterdam. Eigenaar Groeneweg wilde aandacht voor de
Norderney en liet 10.000 posters drukken en een tentoonstelling inrichten.
De boot lag achter het Centraal Station. Het bleek geen succes te zijn, want
er kwam geen 'hond' op af. Rob Olthof kreeg weken later 9.000 posters
retour.

Ik meen dat ergens 1986 de Norderney vertrok naar Lelystad, waarna het nog
meerdere plaatsen aandeed.

Salut
Leendert
Victor
2008-08-01 14:02:42 UTC
Post by Bert M.
En in antwoord op jouw vraag: de Downloadclub heeft geregeld wat
opnames van Radio Paradijs online gezet.
Is dat dezelfde club als Golden radio waarvan ik regelmatig berichten
zie hier?

Victor
Bert M.
2008-08-01 15:38:28 UTC
Post by Victor
Post by Bert M.
[...]
Nee Victor, bij de downloadclub betaal je 15 euro per jaar en dan kun
je zowat onbeperkt zeezenderopnames downloaden.
Kijk maar even hier:
http://www.offshoreradio.org/downloadclub2/index.php

Groetjes,
Bert
xenon
2008-08-02 19:33:21 UTC
Vlak voor de definitieve sloop van Magda Maria, ergens middenin jaren
'80 op een werf in de haven van Brugge (B) heb ik het schip nog
"geënterd" door over een stalen omheining te klimmen. Helaas geen tijd
gehad om wat shoots te nemen want we werden prompt weggestuurd door
een soort havenbewaker. -(( Spijtig.

greetz,
Xenon (die toen programma deed op een mini-netwerkje aan de Oostkust
genaamd.... radio Paradys. Heb zeer lang de jingles gehad.
Q***@hotmail.com
2018-02-04 19:43:57 UTC
...lees en beluister nu ook http://mediapages.nl/nieuws-actueel/3330-radio-paradijs-historie-op-videostream Nico.
Q***@hotmail.com
2018-05-23 17:20:42 UTC
...zie nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/gallery/image/19175-radio_paradijs_1981jpg/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-05-23 17:21:24 UTC
...en lees nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/gallery/image/19176-19811203_vk_beslag_zendschip_rechtmatigjpg/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-07-26 16:03:18 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook http://radio.nl/811001/uit-het-media-archief-radio-paradijs-in-de-ether Nico.
Q***@hotmail.com
2018-07-27 14:58:20 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50069-radio-paradijs-eerste-testuitzendingen-26-07-1981/?tab=comments#comment-147428 Nico.
Q***@hotmail.com
2018-08-26 17:22:49 UTC
...lees op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-augustus-238/ nu dit: Nico.

1981

Radio Paradijs houdt nieuwe testuitzendingen vanaf 08:15 uur. Rond 10:40 uur wordt er sporadisch in het Nederlands gepresenteerd. Om 23:00 uur rondt men de voorbereidingen voor de start met ‘Peace’ van Peter Gosling af.
Q***@hotmail.nl
2018-09-12 18:32:27 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1985

De eigenaren van Radio Paradijs, die na de entering van de MV Magda Maria op 1 augustus 1981 klacht tegen de Nederlandse overheid hadden neergelegd, vernemen van de rechtbank dat de zaak naar 23 januari 1986 is verschoven. Men heeft immers meer tijd nodig om de scheepsregistratie van het zendschip, op het ogenblik van de inbeslagname, na te trekken.
Q***@hotmail.nl
2018-09-28 18:25:11 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1985

Kees Borrel, één van de mensen achter Radio Paradijs, krijgt van de Nederlandse overheid de geschreven bevestiging dat de MV Magda Maria terug wordt gegeven. Door het gebrek aan onderhoud en de vele diefstallen waarbij talrijke zaken verdwenen, zal het zendschip echter onder de slopershamer in Zeebrugge verdwijnen.
Q***@hotmail.nl
2018-10-31 14:59:40 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/plaatje-maar-weer-34-video/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-12-12 16:41:10 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-december/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2003

– Quality Radio BV, de maatschappij van Ruud Poeze, die tijdens de beruchte veiling in het voorjaar van 2003 verschillende middengolf-frequenties kreeg, begint testuitzendingen onder de naam Radio Paradijs op 828 kHz. Overdag wordt met 20 kW uitgezonden terwijl men in de avond en tijdens de nacht het vermogen tot 5 kW reduceert.
N***@outlook.com
2019-03-15 18:59:32 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52463-radio-paradijs-laatste-dag-testuitzendingen/ Nico.
N***@outlook.com
2019-05-04 18:41:18 UTC
...zie(!) en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52910-1981-peter-peter-teekamp-radio-paradijs/ Vraag van mijzelf: er was toch geen zendmast overboord geslagen op de MV Magda Maria? Nico.
N***@outlook.com
2019-05-07 18:32:54 UTC
...lees en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50069-radio-paradijs-eerste-testuitzendingen-26-07-1981/?tab=comments#comment-158589
Toch wel! Want lees nu op https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_Paradijs_(zeezender) deze zin: Op de vlucht voor de Ierse pers verliet het schip de haven van Dublin op een manier waarbij de zendmast half afbrak.

En zie en lees nu ook http://offshorememories.blogspot.com/2009/03/20-jaar-sedert-het-einde-van-de-magda.html Nico.
N***@outlook.com
2019-05-08 16:21:57 UTC
...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50069-radio-paradijs-eerste-testuitzendingen-26-07-1981/ is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-05-09 18:58:59 UTC
...daarop is nu weer bijgepost, en zie nu óók https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50069-radio-paradijs-eerste-testuitzendingen-26-07-1981/page/2/#comments !!! Nico.
N***@outlook.com
2019-05-10 17:52:50 UTC
...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50069-radio-paradijs-eerste-testuitzendingen-26-07-1981/page/2/#comments is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-05-16 19:24:43 UTC
...op de juist bovenstaande link is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-07-24 15:02:06 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-juli-205-2/#.XThiQBLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Radio Paradijs voert om 13:30 uur een testuitzending op 272 meter uit. Er is een vooraf opgenomen bandprogramma te horen van de Ierse piraat Radio Nova.
Q***@hotmail.com
2019-07-26 14:09:56 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/hallo-paradijselijk-gevoel-van-de-radio-audio-video/#.XTr7WBLwqKE Nico.
Q***@hotmail.com
2019-07-26 14:18:02 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-juli-207-2/#.XTr8aRLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Radio Paradijs houdt nieuwe testuitzendingen vanaf 08:15 uur. Omstreeks 10:40 uur wordt er sporadisch in het Nederlands gepresenteerd. Om 23:00 uur rondt men de voorbereidingen voor de start met ‘Peace’ van Peter Gosling af.
Q***@hotmail.nl
2019-07-29 14:06:26 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-juli-210-2/#.XT78J_Izbcs staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Diverse kranten pakken uit met foto’s van de Magda Maria, het toekomstige zendschip van Radio Paradijs. Grote haspels met tuidraden voor de mast zijn te zien, maar de pers interpreteert ze als satellietschotels. De Nederlandse autoriteiten tonen zich argwanend. Men stuurt de HMS Jaguar van de zeemacht en enkele politiemensen voor een uitgebreide controle de zee op.
N***@outlook.com
2019-07-30 18:10:28 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/53612-26-07-81-testuitzending-op-272-am-1/ Nico.
Q***@hotmail.com
2019-08-01 14:49:31 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/van-paradijs-naar-hel-video/#.XUL7lhLwqKE Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-08-01 15:07:07 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-augustus-213/#.XUL9txLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De officiële start van zeezender Radio Paradijs komt er nooit want om 06:15 uur wordt de Magda Maria in internationale wateren door de Nederlandse rijkspolitie geënterd. Na het doorbranden van de ankerketting wordt het zendschip door de HMS Jaguar weggesleept. Rond 15:00 uur bereikt men IJmijden om vervolgens naar de Entrepothaven van de douane in Amsterdam te varen. Teneinde ongewenste bezoekers te weren, legt men de Magda Maria op een redelijke afstand van de kade.
Q***@hotmail.com
2019-08-02 18:57:22 UTC
...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/53612-26-07-81-testuitzending-op-272-am-1/ is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-08-26 13:30:57 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-augustus-238-audio/ staat nu dit te lezen: Nico.

Q***@hotmail.nl
2019-10-05 18:48:22 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/54056-radio-paradijs-26-07-81/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-10-06 15:32:10 UTC
...op de juist bovenstaande link is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-10-10 16:42:21 UTC
...en daarop is nu weer bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.com
2019-10-19 18:38:10 UTC
...daarop is nu opnieuw bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-10-22 19:26:29 UTC
...en daarop nu is alweer bijgepost! Nico.
Q***@hotmail.com
2019-10-23 18:28:43 UTC
...en zojuist is daarop nu opnieuw bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-11-05 17:56:53 UTC
...lees nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/54247-caroline-45-nov-1990wat-gebeurde-er/ vanaf de elfde posting. Nico.
J. Vinke
2008-07-31 21:13:16 UTC
Post by Victor
[...]
Hier een klein stukje van radio Paradijs (bron de Downloadclub)
http://www.zshare.net/audio/163214805e666127/

Vr gr
Jan
Victor
2008-08-01 14:08:54 UTC
Post by J. Vinke
Hier een klein stukje van radio Paradijs (bron de Downloadclub)
http://www.zshare.net/audio/163214805e666127/
Vr gr
Jan
Bedankt voor deze opname, Jan. Ik zie mezelf zo weer als 14 jarige op
dat strand op Ameland liggen naast m'n radiootje en FRM.

mvg
Victor