Zendapperatuur van de "Ross Revenge" overgebracht naar de "Jenni Baynton" van Radio Waddenzee / Radio Seagull.
Add Reply
nico
2007-07-19 17:34:33 UTC
Hallo iedereen. De zendapperatuur met een gewicht van 500 kilo van
Radio Caroline is overgebracht van de "Ross Revenge" naar de "Janni
Baynton" van Radio Waddenzee / Radio Seagull te Harlingen om daar
gebruikt te gaan worden. Zie het nieuwsbericht op
http://www.radiowaddenzee.nl/?pag_id=7313&site_id=86&toon=sel&news_id=4449
Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
"Dick Verheul" @casema.nl>
2007-07-19 17:37:28 UTC
"nico" <***@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Baynton" van Radio Waddenzee / Radio Seagull te Harlingen om daar
> gebruikt te gaan worden. Zie het nieuwsbericht op

Nou,dat is geen RCA zender....

Herbert Visser
2007-07-19 20:10:11 UTC
"Dick Verheul" <***@opzouten.@casema.nl> schreef in bericht
> Nou,dat is geen RCA zender....

Dat ding zal best wel van de Ross Revenge zijn afgehaald, maar het lijkt
niet op een van de 3 zenders uit de tijd dat de boot op zee lag.

Herbert Visser
Wilco
2007-07-19 20:42:36 UTC
"Herbert Visser" <***@broadcast.net> schreef in bericht

> [...]
>
> Dat ding zal best wel van de Ross Revenge zijn afgehaald, maar het
> lijkt niet op een van de 3 zenders uit de tijd dat de boot op zee lag.

Nee lijkt niet op de zenders die op de foto's staan van toen het schip op
zee lag
maar zo te zien een hele mooie.
Heel veel succes met de nieuwe aanwinst! wie gaat hem inregelen? en op
hoeveel vermogen.

Herbert de zender in Rotterdam staat regelmatig te spetteren
overgemoduleerd.

Wilco Verkerk
Herbert Visser
2007-07-19 20:53:58 UTC
"Wilco" <***@geenmail.com> schreef in bericht
> Herbert de zender in Rotterdam staat regelmatig te spetteren
> overgemoduleerd.
> Wilco Verkerk

Vind je dat niet gaaf klinken dan ?

Herbert Visser
Wizzzz
2007-07-20 15:11:50 UTC

> "Wilco" <***@geenmail.com> schreef in bericht
>
> Vind je dat niet gaaf klinken dan ?
>
> Herbert Visser

Nou ik kan er niet echt een super gevoel bij krijgen,
maar goed ieder zijn smaak toch?
was slechts een opmerking dat het niet echt super klinkt.

Vincent
2007-07-20 00:35:37 UTC
Dick Verheul beweerde :
> "nico" <***@hotmail.com> schreef in bericht
>
> Nou,dat is geen RCA zender....

Ziet er ook anders uit:
http://www.schriel.nl/radio/fotoalbum/RossRevenge/2007_03_10_CarolineReunie_101

Vincent
niko
2007-07-24 20:26:26 UTC
On 19 jul, 19:34, nico <***@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Radio Caroline is overgebracht van de "Ross Revenge" naar de "Janni
> Baynton" van Radio Waddenzee / Radio Seagull te Harlingen om daar

Iemand brengt een oude zender naar de ross en de heren van waddenzee
halen hem er weer af.
Zo kun je mooi zeggen dat de zender van de ross komt.....
Eric
2007-07-24 20:28:07 UTC
Niko, wat is er toch gebeurd dat je zo zuur doet klinken m.b.t Waddenzee
grt Eric
niko
2007-08-02 19:49:35 UTC
On 24 jul, 22:28, "Eric" <***@gmail.com> wrote:
> Niko, wat is er toch gebeurd dat je zo zuur doet klinken m.b.t Waddenzee
> grt Eric

Omdat ik de heren zo langzamerhand goed ken...
Anoraks paaien om een eigen bedrijf te beginnen en niks betalen
Bla,bla en veel haagse bluf .
Bert M.
2007-08-03 12:49:06 UTC
Op 2-8-2007, heeft niko verondersteld :

> Omdat ik de heren zo langzamerhand goed ken...
> Anoraks paaien om een eigen bedrijf te beginnen en niks betalen
> Bla,bla en veel haagse bluf .

Paaien? M'n r**t!
Telkens als er gebeld of gemaild wordt of je kunt komen helpen wordt
er DUIDELIJK verteld dat er niet betaald wordt, cq.niet kan worden.
Daarentegen krijg je enkele privileges, daar is toch niks op tegen?
En wat is er bluf bij Waddenzee? Tot nog toe hebbenze ALLES waargemaakt
wat ze zeggen, lekker rustig, VOORAL alles in eigen beheer houdend om
vooral niet van derden afhankelijk te zijn, én (ook niet onbelangrijk)
alles zelf financieren .
Nee Nico, wij weten wel beter he?
Mijn respect voor Sietse cs. voor alleswat ze voor elkaar gebokst
hebben!

Bert M. (die wilde dattie wat meer tijd had, was-ie vaker bij Waddenzee
te vinden, gratuit.)

'Ich bin ein Helloweener'
hwh
2007-07-25 18:28:01 UTC
niko wrote:

> Iemand brengt een oude zender naar de ross en de heren van waddenzee
> halen hem er weer af.
> Zo kun je mooi zeggen dat de zender van de ross komt.....

Hij is niet eens aan boord geweest... zo van een Engelse Van in een NL
bestelbus overgeladen.

gr, hwh
Herbert Visser
2007-07-25 19:46:37 UTC
"hwh" <***@hotmail.com.nospam> schreef in bericht
> Hij is niet eens aan boord geweest... zo van een Engelse Van in een NL
> bestelbus overgeladen.
> gr, hwh

De Ross dus meer als 'afspreekplaats' :-). Nu ja, wat maakt het ook uit.
De zendmast is in ieder geval wel ooit bedoeld geweest voor een
echt illegaal piratenzendschip....

Herbert Visser
JWS
2007-07-30 19:27:16 UTC

> [...]
uit.
> De zendmast is in ieder geval wel ooit bedoeld geweest voor een

Ik ben afgelopen zaterdag aan boord geweest en staat er mooi daar onder de
trap.
Of die ooit op de Ross is geweest weet ik niet.
In de jaren 80, toen ik met een trip naar de Ross ben geweest heb ik deze
niet gezien.
Wel de grote blauwe RCA kasten en op het dek lag toen een smallere kast voor
de korte golf.

Groet;
Rob Duin
Willem
2007-07-31 10:31:45 UTC

Was dat de alibi voor de raid in '89? Had 'm maar de zee in geschopt ;-)
Jantje Buffertrap
2007-07-31 14:03:37 UTC

Gewoon uitzetten was genoeg geweest.
Bert M.
2007-07-31 16:16:23 UTC
Jantje Buffertrap had uiteengezet :
> "Willem" <***@planet.nl> schreef in bericht

> Gewoon uitzetten was genoeg geweest.

Als-ie op 't dek lag, zal-ie wel niet aangestaan hebben denk ik... lol

Bert M.

'Ich bin ein Helloweener'
Willem
2007-07-31 17:23:21 UTC
"Bert M." <***@gmail.com> schreef in bericht
> Jantje Buffertrap had uiteengezet :

> Als-ie op 't dek lag, zal-ie wel niet aangestaan hebben denk ik... lol

Met Peter C. in de buurt, weet je maar nooit. Was het niet op de Mi Amigo,
waar ze een generator kregen die een maatje te groot was om binnen te
zetten? En dat ze die daarom maar buiten lieten staan? Maar wel in
gebruik...
Hans Brouwers
2007-08-03 19:42:35 UTC
"Met Peter C. in de buurt, weet je maar nooit."

Nee inderdaad, dan weet je maar nooit. Peter Chicago krijgt veel, heel veel
voor elkaar. Daar kunnen de meeste mensen alleen maar van dromen.

" Was het niet op de Mi Amigo, waar ze een generator kregen die een maatje
te groot was om binnen te zetten? En dat ze die daarom maar buiten lieten
staan? Maar wel in gebruik.."

Ja meerdere malen zelfs ('73/'74 en '79), en een generator is een machine
die daar ook gewoon tegen kan. En volgens mij deden ze dat op de Mebo 2 ook.
Peter de Vries
2007-08-03 20:11:03 UTC
Hans Brouwers schreef:
> [...]
> die daar ook gewoon tegen kan. En volgens mij deden ze dat op de Mebo 2 ook.

Stonden de generatoren op de Norderney ook niet gewoon buiten (op de
voorplecht)?

Peter.
Hans Brouwers
2007-08-04 14:24:21 UTC

Nee, die stonden benedendeks.
Peter de Vries
2007-08-04 21:11:24 UTC
Hans Brouwers schreef:

> Nee, die stonden benedendeks.

Ben in de war met de Jeanine van Radio Atlantis... Sorry!

Peter.
Hans Brouwers
2007-08-05 01:00:00 UTC
Inderdaad op de Janine (!), stonden ze voorop onder de voorplecht. Iets meer
beschut als op de Mebo en de Mi Amigo.

Peter de Vries
2007-08-05 09:02:51 UTC
Hans Brouwers schreef:
> Inderdaad op de Janine (!), stonden ze voorop onder de voorplecht. Iets meer
> beschut als op de Mebo en de Mi Amigo.
>
> "Peter de Vries" <***@planet.nospam.nl> schreef in bericht

Over de juiste naam van de Jeanine/Janine wil ik nog wel een boom
opzetten. Op het schip zelf hebben namelijk beide namen gestaan, Hans.

Peter.
Peter de Vries
2007-08-05 10:13:02 UTC
Peter de Vries schreef:

> Over de juiste naam van de Jeanine/Janine wil ik nog wel een boom
> opzetten. Op het schip zelf hebben namelijk beide namen gestaan, Hans.
>
> Peter.

Aansluitend nog even het volgende: het schip is genoemd naar de vrouw
van Adriaan van Landschoot. Die heette Jeanine. De Engelsen aan boord
hadden per abuis Janine op de boot geschilderd. Dat is later veranderd
in Jeanine.

Peter.
Q***@hotmail.com
2018-06-24 18:51:05 UTC
...zie nu ook de foto bovenaan op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-juni-175/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-08-09 18:10:13 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/50179-heeft-iemand-de-opnames-van-de-mv-janine-van-3-november-1973/?tab=comments#comment-147912 Nico.
a***@gmail.com
2018-08-10 14:15:41 UTC

zijn deze verhallen wel echt waar zijn het verhallen die niet waar zijn 10 augutus 2018 19 juli 2007
Q***@hotmail.com
2018-09-03 17:30:42 UTC
...ik weet niet of dit waar is. Misschien dat iemand anders dit weet. Nico.