Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat de m.v. "Galaxy" (het zendschip van BigL) zonk in de haven van Kiel.
Add Reply
nico
2009-04-20 15:01:30 UTC
Hallo iedereen. Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat de m.v.
"Galaxy" (het zendschip van BigL) zonk in de haven van Kiel, een
speciale website van de "Galaxy" is http://www.offshore-radio.de/fleet/galaxy.htm
Nico.
ollie
2009-04-20 19:20:25 UTC
On Apr 20, 5:01 pm, nico <***@hotmail.com> wrote:
> Hallo iedereen. Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat de m.v.
> "Galaxy" (het zendschip van BigL) zonk in de haven van Kiel, een
> [...]

Het was ook volkomen bezopen dat ze na de close down naar Duitsland
voeren; beter was geweest hier voor de kust voor anker te gaan.
Jammer, jammer jammer, maar ja, in Engelse ogen zijn de mensen op het
continent een soort Hottentotten.

Rob
Piet
2009-04-20 21:03:04 UTC
"ollie" <***@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> voeren; beter was geweest hier voor de kust voor anker te gaan.
> Jammer, jammer jammer, maar ja, in Engelse ogen zijn de mensen op het

Maar de mensen achter Big L Radio London waren Amerikanen, Rob...

Piet.
ABTT26
2009-04-21 07:20:25 UTC
Op de website van de Galaxy lees ik: 'After the Marine Offences Act
the Galaxy set sail for Hamburg on August 19th 1967. Here she was to
be dry-docked, refitted and sold as a going radio station. However, on
examination it was found that she was only being held together by her
paint and an enormous amount of money was needed to get her back to a
sellable commodity.'

Het is dus maar de vraag hoe lang dat schip het nog zou hebben
uitgehouden voor de Nederlandse kust.

Paul
Bart Van Peer
2009-04-21 07:47:26 UTC
On 21 apr, 09:20, ABTT26 <***@gmail.com> wrote:
> [...]
> sellable commodity.'
>
> Het is dus maar de vraag hoe lang dat schip het nog zou hebben

Radio London was weldegelijk van plan om Nederlandstalige programma's
uit te zenden en om voor de Nederlandse kust te gaan liggen.
Naar het schijnt werden er zelfs zenderonderdelen aan boord gebracht
waarmee men nog jaren kon doorgaan.
Doch enkele weken voor de sluitingsdatum werd aangekondigd dat Radio
London op 14 augustus de uitzendingen zou staken.
Er waren te weinig adverteerders gevonden, waardoor men afzag van het
plan naar Nederland te varen.

Jammer inderdaad.

Bart
Koffietron
2009-04-21 16:15:15 UTC
"ollie" <***@xs4all.nl> probeerde in bericht

> [...]
>voeren; beter was geweest hier voor de kust voor anker te gaan.
>Jammer, jammer jammer, maar ja, in Engelse ogen zijn de mensen op het

Jij moet toch beter weten oltimer. Dat schip was in zo slechte staat eind '67 dat
zelfs Birch zich schaamde om daar nog mensen heen te sturen. Op sommige
filmpjes is nog te zien dat de bruine lak veruit door de witte verf heen kwam. Maar dat
maakte de overstap voor de diskjockeys allemaal een stuk gemakkelijker. Nog
smerigeer dan de m.v. Rustbucket. Trouwens de Galaxy, ex Manoula, was al een
een opgepompt wrak en verwaarloost, maar dat maakte het allemaal een stuk goedkoper.
Verander de omgeving in zout water en de natuur doet de rest wel.
Dus in Duitsland werd het eerste grondig gedroogdokt. Maar toen was de 60'er jaren
muziekgolf al opgedroogt en was alle overtuigingen snel vervlogen en saaie tijden.
Q***@hotmail.com
2017-03-14 14:42:42 UTC
...zie nu ook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=188718148287300&id=100014473486922 Nico.
Q***@hotmail.nl
2017-08-25 15:53:59 UTC
...en zie nu ook https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155414904705428&set=a.10152136467345428.1073741841.704575427&type=3&theater Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-08-21 17:31:45 UTC
...helemaal onderaan op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-augustus-233/ staat nu dit te lezen: Nico.

1967

Na een tweedaagse reis komt de MV Galaxy van Radio London in Hamburg aan. De voormalige mijnenveger werd voor duizend pond door de Duitse firma Gloria International van Norbert Gshwendt en Emile Luthle gekocht.