Radio Atlantis
Add Reply
Piet van der Vooren
2016-02-11 12:12:49 UTC
Opname van Radio Atlantis, in 1974 een zeezender voor de Belgische kust met
Nederlands- en Engelstalige programma's. Zelf was ik, Piet van der Vooren,
daar toen werkzaam onder de deejay-naam Peter de Vries. Deze opname is van
29 juni 1974, toen ik ook aan boord van het radioschip Jeanine was. En ik
word door deejay Terry Davis genoemd: "Peter Deepfreeze":
https://soundcloud.com/teylinger-journalist/opname-uit-1974-van-radio-atlantis-met-deejay-terry-davis
m***@skynet.be
Mooie herinneringen. Heel andere manier van presenteren dan nu.Hoe was ontvangst in Uk ? Zender was minder sterk dan collega's zeezenders?
Piet van der Vooren
2016-02-12 00:14:08 UTC
Post by Piet van der Vooren
[...]

De zender van Radio Atlantis op het zendschip Jeanine had een vermogen van
zo'n 3 kiloWatt. De ontvangst aan de Britse oostkust was matig, maar de
'echte' zeezenderfans stemden toch graag af op Atlantis. 's Avonds ging dat
als gevolg van interferentie van een Finse zender op 962 kHz (312 meter)
soms moeilijk, maar 's nachts was het signaal vaak prima te ontvangen als
die Finse zender uit de lucht was. Dan was de 962 kHz een redelijk 'schone'
frequentie. Op de andere gebruikte frequenties (o.a. 1115 en 1331 kHz) was
dat een stuk moeilijker als gevolg van storing en jamming door Italiaanse
zenders.

Piet.
z***@gmail.com
2016-02-12 20:26:17 UTC
Post by m***@skynet.be
Heel andere manier van presenteren dan nu.
Gelukkig maar, anders was ik nooit een echte zeezender fan geworden.:-)

Robin
kees6238
2016-02-12 09:46:48 UTC
On Thu, 11 Feb 2016 13:12:49 +0100, "Piet van der Vooren"
Post by Piet van der Vooren
[...]
eindelijk weer eens een normaal bericht hier, mooi !
radio atlantis heb ik toen gemist helaas
ik herinner me wel de spotjes van radio Mi-Amigo waarin radio atlantis
werd overgenomen, of zoiets . . .?
Piet van der Vooren
2016-02-13 13:55:23 UTC
"kees6238" schreef in bericht news:***@4ax.com...

Post by Piet van der Vooren
[...]

Toen in oktober 1973 de mast van het zendschip Mi Amigo van Radio Caroline
tijdens een storm afbrak, kwam er ook een voorlopig einde aan de
uitzendingen van Radio Atlantis. Eigenaar Adriaan van Landschoot wilde de
uitzendingen echter zo snel mogelijk hervatten, en liet op een Nederlandse
werf een nieuwe mast maken. In de tussentijd maakte Ronan O'Rahilly van
Radio Caroline echter een deal met Sylvian Tack, die van start wilde gaan
met zijn eigen zender Radio Mi Amigo. Zodoende zat Atlantis zonder
zendmogelijkheid. Van Landschoot heeft toen de Condor, een zendschip-in-spé
gekocht. Daarop zou dan die nieuwe mast moeten komen te staan. De mensen
achter Caroline/Mi Amigo hebben toen echter stiekem die mast
verdonkeremaand, en op de Mi Amigo geplaatst. Dat Van Landschoot hier
woedend over was zal duidelijk zijn. Radio Mi Amigo kon daardoor op 1
januari 1974 van start gaan, terwijl Van Landschoot met zijn nieuwe
zendschip in december 1973 begon met testuitzendingen. Dus Atlantis is niet
overgenomen door Mi Amigo, integendeel. De Jeanine, het nieuwe zendschip van
Atlantis, werd verankerd ongeveer 6 kilometer uit de kust van Knokke
(België).

Piet.
Q***@hotmail.com
2017-07-06 14:18:33 UTC
...dit vond ik nu in mijn facebook:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211079750002768&set=a.2796076174172.2120256.1026492225&type=3&theater
Nico.
Q***@hotmail.com
2017-11-13 00:20:54 UTC
...en zie nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47018-spot-programmering-atlantis-270/ Nico.
Q***@hotmail.com
2017-12-02 18:07:18 UTC
...(her)beluister nu ook http://www.radio0511.com/radio/over/uitzending-gemist en dan Zaterdag en dan vervolgens 19:00 - 20:00 Luister : Nostalgisch uurtje aanklikken (komt morgen 3 december of anders de dag daarop daar online te staan). Nico.
Q***@hotmail.com
2017-12-05 18:19:43 UTC
...lees nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/47740-radio-atlantis-einde-nederlandse-service/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2017-12-11 16:50:01 UTC
...en lees nu ook https://radiovisie.eu/zaterdag-is-joey-dag-is-adriaan-dag-1/ en lees nu ook https://radiovisie.eu/radiovisie-sprak-met-adriaan-van-landschoot-2/
Nico.
Q***@hotmail.com
2018-02-05 15:56:39 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48404-radio-atlantis-17-07-1973-0600-1400-luk-van-kapellen-mike-moorkens-peter-van-dam-tony-houston/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-03-05 18:08:46 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48705-filler-steve-england/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-03-16 19:02:52 UTC
..(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48819-atlantis-12-05-74-victor-van-rijn-elie-prins-1600-1730/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-03-17 17:55:24 UTC
..(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48849-radio-atlantis-28-07-1974-1059-1126-vlaamse-top-15/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-03-18 21:00:01 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48870-radio-atlantis-january-1974/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-03-22 19:06:13 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48911-knip-knip-voor-frank-van-leeuwen/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-03-26 14:57:56 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/48963-gouden-uren-atlantis-tune/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-04-14 15:51:50 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/49144-radio-atlantis-227-259-1973-1974/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-04-25 14:25:06 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/49270-fred-van-den-bosch-is-weer-los/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-04-26 16:16:50 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/49280-bye-bye-love-atlantis/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-05-14 14:27:13 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.internetradiocafe.nl/topic/49442-radio-atlantis-31-08-1974-0900-1100-dave-rodgers-debbie-england/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-05-24 14:18:22 UTC
...lees en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/49535-steve-england-atlantis-1974/?tab=comments#comment-145500 Nico.
Q***@hotmail.com
2018-06-03 19:36:45 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/49636-tune-atlantis-johnny-dwyer/?tab=comments#comment-145817 Nico.
Q***@hotmail.com
2018-06-06 14:09:27 UTC
..zie nu ook de foto bovenaan op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-6-juni/ en lees ook de bovenste alinea op deze link. Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-06-20 17:10:49 UTC
...zie nu ook de foto bovenaan op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-juni-171/ en lees ook het bijschrift van deze foto onder de Belgische vlag: Nico.

1974
Rob Ronder (foto bovenaan) en Peter de Vries presenteren vanaf de Jeanine de allereerste live programma’s van Radio Atlantis.
Johan van Veen
2016-02-13 08:06:50 UTC
Leuk om te weten dat jij daar aan boord heb gezeten Piet,

Bedankt voor je bericht.

"Piet van der Vooren" schreef in bericht news:56bc7b9f$0$24070$***@textnews.kpn.nl...