Stan Haag
Juul
2010-12-02 08:56:15 UTC
Stan Haag, wat moet ik daar nu over schrijven?. In de studio meestal, ik
schrijf meestal, een aardige wat oudere man die ook vaak heel erg
"sikkeneurig" kon zijn en vreselijk te keer kon gaan. Z'n vrouw, de
moeder van Stan jr. leed daar vaak onder in de studio speelden zich wel
eens taferelen af.........
Heeft nooit de pretentie gehad om een dj te zijn. Was wel een artiest en
maakte soms van z'n leven een puinhoop, helaas.
Stan stond zich voor dat hij de meeste kennissen en vrienden had in
Hilversum............het gevolg was dat hij z'n heil moest zoeken in
Belgie, Spanje en allerlei obscure al of niet landpiraten. Een vlucht in
de drank was het gevolg, helaas. Het heeft mij altijd verbaast dat er
vanuit Belgié zo'n ontzettend grote adoratie van Stan was en is.

Voor de Nederlandse muziek heeft Stan wel het veel betekend en dat ie
daar voor herdacht wordt OK, maar voor de radio...........hij was gewoon
één van de vele.

Juul
Herman Uit Gent
2010-12-02 14:25:13 UTC
On 2 dec, 09:56, Juul <***@v192> wrote:
> [...]
>
> Voor de Nederlandse muziek heeft Stan wel het veel betekend en dat ie
> daar voor herdacht wordt OK, maar voor de radio...........hij was gewoon

Er zijn verhalen bekend dat Stan toen hij in Playa woonde heel veel
wijn dronk en de rekening op de kosten van S Tack. Wat vaak het geval
was in Restaurant Amsterdam. Eigenlijk is dit niet heel netjes wat ik
nu schrijf

Zoals velen mensen weten was de sfeer tussen de Belgen en de
Nederlanders niet al te best. En over te veel drank gebruik gesproken.
Peter Van Dam die kon ook liters bier verzetten. Ook toen hij in Playa
woonde en dan zat in de studio (in het centrum) met de spotmaster
grapjes te maken over Stan Haag.

Er staat me nog iets vaag bij over een reclame meen ik te weten iets
ivm met en taxi. En dan grapte Peter daar over en wenste dat Stan dus
te taxi zou nemen richting Nederland voor de duidelijkheid. Pas later
snapte ik die hint en waar die op sloeg , maar op het moment zelf dus
niet toen ik in de studio op bezoek was.

Op Radio Veronica en Radio Mi Amigo heb ik best wel goeie
herinneringen aan Stan Haag maar de Nederlandstalige en mars muziek
die hij veel te horen waren in zijn show's waren nu niet echt mijn
smaak.

Maar wie de Juke Box kent weet dat het altijd bom vol zat met
verzoekplaten. Dus werd er vooral door ouderen mensen toch wel erg
druk geluisterd. En voor velen is het soms wel en kick om je naam op
de radio te horen

PS Zoals Juul schrijf hij was inderdaad een van de velen , en een stem
die je op de radio vele jaren na elkaar hoort dat toch wel iets met
een mens

Herman
Herman Uit Gent
2010-12-02 14:29:39 UTC
On 2 dec, 09:56, Juul <***@v192> wrote:
> [...]

Nederlanders niet al te best. En over te veel drank gebruik gesproken.
Peter Van Dam die kon ook liters bier verzetten. Ook toen hij in Playa
woonde en dan zat die in de studio (in het centrum) met een spotmaster

Herman
nico
2010-12-02 19:10:25 UTC
Hallo iedereen. Lees nu ook http://www.mediapages.nl/radio-veronica/1332-stan-haag-een-radiolegende
Nico.
flamingo
2010-12-02 21:31:39 UTC
"Juul" schreef:
> [...]
> voor herdacht wordt OK, maar voor de radio...........hij was gewoon één

Hallo Juul,

Wat zich intern afspeelde weet ik natuurlijk niet en hoe hij zich uitte ook
niet, jij weet dat natuurlijk wel. Misschien zit daar het verschil in
beleving tussen jou en mij. Stan Haag is voor mij een radiolegende. Ik
verheugde me altijd op zes uur, dan begon de Jukebox. En vanaf de
zenderwisseling genoot ik ook volop van Stan Haag Vandaag, dat altijd begon
met de Mars van de Dag. Het was allemaal zo vertrouwd.

De lekkere, losse manier van presenteren trok mij altijd erg aan. Stan begon
de Jukebox vaak op een originele manier. Ondersteund door de intro van de
gebroeders Bever (druk maar op 't knoppie) en de tune van Norman Petty
Trio - Little Black Samba. De sfeer zat er meteen goed in.

Nog regelmatig, zo'n 1x per week, luister ik om 18.00 uur naar de Jukebox
van Stan Haag. Het is zo vertrouwd.

De adoratie vanuit België begrijp ik gevoelsmatig heel goed. Het verbaast
mij dan ook niet dat iemand uit België een prachtige, goed gedocumenteerde
website over Stan heeft gemaakt, die mag bij de meesten bekend zijn:
http://users.skynet.be/berckmans2/STANHAAG.htm58.htm

Groeten,
Bert.
Q***@hotmail.com