Peter Chicago
Add Reply
andre
2009-12-20 20:20:12 UTC
Heb eens weer de Hans Knot cd the Peter Chicago files beluisterd.
Geweldig intervieuw vindt ik dit, te meer om dat het bekend is dat
Peter
niet zo spraak zaam is naar mijn iedee ( heb m n paar keer mee
gemaakt
op de radio dag )

En als ik dan het gedownloade intervieuws hoor van de afgelopen radio
dag, valt me de vraag gesprek met leendert Vingerling alleen jammer
dat het
werdt afgekapt, ik merk dat Leendert ook veel meer heeft te vertellen
Het lijkt me eens intresant dat leendert eens op deze mannier zijn
verhaal gaat doen gewoon via intervieuw techniek net als bij Peter
Chicago
Misschien eens een iedee voor Hans en Leendert voor 1 cd met als titel
the vingerling files kan een best seller worden....
leendert vingerling
2009-12-21 18:42:13 UTC
Post by andre
[...]
André,

Het gesprek op de radiodag werd niet bewust afgekapt. Gespreksleider
Johnny Lewis zat in tijdnood en wilde ook andere gasten aan het woord
laten. Johnny moest invallen voor Young Paul Rusling, die op het
allerlaatste moment niet kon komen. Een afmelding(de avond daarvoor!)
met een bijsmaak. Daarmee zette Paul Rusling de organisatie voor het
blok. Gelukkig wilde Johnny het gesprek leiden.

De meesten die enige tijd in de zeewereld hebben 'rondgehangen' kunnen
prachtige verhalen vertellen. Ik ben niet enige.

Peter Chicago heeft een enorme staat van dienst en mag met recht een
zeezendericoon genoemd worden. Hij kon zolang doorgaan doordat Ronan
O'Rahilly had toegezegd na Caroline voor hem te zullen zorgen. Voor
hem was er dus geen reden om bezorgd te zijn over zijn toekomst, want
Ronan zou een appeltje voor de dorst voor hem hebben gereserveerd.
Toen het Caroline-avontuur over was bleek die toezegging 'gebakken
lucht' te zijn. Peter had zich bijna twintig jaar door Ronan voor het
karretje laten spannen en kon weer helemaal opnieuw beginnen. Triest.
Peter Chicago is geen extroverte persoonlijkheid, maar als je eenmaal
zijn vertrouwen hebt dan praat hij wel degelijk.

Als we realistisch zijn, dan hebben de meesten van ons nog maar een
korte 'gezonde' periode te leven. Het is zaak om in de tijd die nog
rest zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Over dertig jaar weet
niemand meer wat een zeezender was...

Salut
Leendert
andre
2009-12-21 19:06:46 UTC
Post by leendert vingerling
[...]
Daarom Leendert kwam dit in mijn gedachten op om zoveel mogelijk te
verzamelen,
Maar zeker de insiders hun verleden omtrend dit onderwerp vast te
leggen in
woord en geschrift.
En ik weet helaas er niet zoveel van alleen wat hier en in freewave is
geschreven,
maar het zou leuk zijn als er ooit een cd serie zou komen gaan onder
de mom van
Gesproken brief van boord of gesproken brief uit het verleden of iets
dergelijks.
en bijvoorkeur dan als audio want dat geeft mij nog meer charme om ook
de stemmen er bij te horen
dan alleen hun schrijfsels op papier.

andre
Peter de Wit
2009-12-22 12:29:05 UTC
Over dertig jaar weet
niemand meer wat een zeezender was...

Salut
Leendert

Nou, ik ben van plan om over 30 jaar nog op deze wereld rond te stappen en
ik verwacht mijn zoontje Jelle (bijna 14) ook.

De meeste medewerkers zullen misschien niet meer leven, hoewel in de periode
Delmare, Monique etc ook nog wat jongeren rondliepen die zeker nog 40 jaar
meegaan :-). Tenslotte leeft Ome Bull ook nog steeds...

PdW
(ingesneeuwd in Tzummarum)
Q***@hotmail.com
2020-07-28 14:34:22 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-juli-210-audio/ staat nu dit te lezen: Nico.

1978

Radio Mi Amigo verdwijnt wegens generatorproblemen uit de lucht. De waarheid is evenwel dat technicus Peter Chicago (foto bovenaan op die link) nog een bedrag van 12.000 gulden van de Caroline-organisatie te goed heeft. Vermits het geld uitblijft, schakelt hij uit protest de zenders uit.
Q***@hotmail.com
2020-07-30 13:47:41 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-juli-212/ staat nu dit te lezen: Nico.

1978

Een vertegenwoordiger van Radio Caroline vaart naar de MV Mi Amigo om met Peter Chicago te onderhandelen. De technicus had eerder de zender uitgezet omdat hij al te lang op zijn achterstallig loon moest wachten. Er komt een gedeeltelijke overeenkomst. Radio Caroline keert om 20:00 uur terug in de lucht. Radio Mi Amigo zou de dag nadien de uitzendingen hervatten.