de Jeanine
Add Reply
René van den Abeelen
2007-11-11 11:12:30 UTC
In dit weekeinde van de Radiodag leek het me aardig nog eens wat foto's
op te duiken van een zendschip dat ik midden jaren 70 heb bezocht: de
Jeanine van Radio Atlantis.
Het korte verhaaltje en de foto's vind je in de rubriek 'Veronica'.
Veel plezier!

http://www.renevandenabeelen.net
Peter de Vries
2007-11-11 11:37:03 UTC
Post by René van den Abeelen
[...]
De Jeanine lag toen in Vlissingen, René. Volgens mij was dit vlak
voordat ie gesloopt werd. En je had het station nog nooit gehoord? Foei!
Je hebt in ieder geval veel gemist!

Peter.
Walter Beilo
2007-11-12 00:20:59 UTC
2018-09-03 17:31:47 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-3-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Het ex-zendschip van Radio Atlantis, de MV Jeanine wordt door een schuldeiser in beslag genomen.
Q***@hotmail.nl
2018-10-22 14:31:48 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-oktober/ staat nu dit te lezen: Nico.

1973

De Jeanine, van waarop Radio Atlantis zal uitzenden, verlaat de Duitse stad Cuxhaven.
Q***@hotmail.nl
2018-12-22 16:49:30 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-december/ staat nu dit te lezen: Nico.

1973

Het nieuwe zendschip van Radio Atlantis, de MV Jeanine (foto bovenaan op die link) laat, na een reis die in het Duitse Cuxhaven begon, voor de kust van Knokke het anker vallen.
Q***@hotmail.com
2019-02-28 14:16:34 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-29-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Het zendvermogen van Radio Atlantis op de MV Jeanine wordt opgedreven.
Q***@hotmail.com
2019-03-01 14:50:01 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-maart/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Radio Atlantis voert het vermogen van de zender op de Jeanine op van 2 naar 10 kW.
Q***@hotmail.com
2019-03-03 19:20:15 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook de onderste helft op https://radiovisie.eu/3-maart-1974-bijzondere-dag-op-de-noordzee/ Noco.
Q***@hotmail.com
2019-03-03 19:28:05 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-3-maart-062/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974

– Het zendschip van Radio Atlantis krijgt tijdens de show van Tony Houston (foto bovenaan op die link – credits: Menno Dekker) ongewenst bezoek van het ‘Taal Aktie Komite’. De Engelse bemanning wordt opgesloten en de indringers draaien hun eigen platenkeuze. Insiders beweren achteraf dat er helemaal geen bezetting was en dat het om een uitzending ging van vooraf opgenomen programmabanden.

(reclamebanner)

– Radio Atlantis verhuist tijdens de avonduren van 270 naar 227 meter of 1331 kHz.
Q***@hotmail.nl
2019-06-09 18:44:51 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-9-juni-160/#.XP1SvtIS_cs staat nu dit te lezen:

1974

Nadat de Jeanine (foto bovenaan op die link, het zendschip van Radio Atlantis op 6 juni 1974 door een gebroken ankerketting op een zandbank bij Westkapelle was vastgelopen, kunnen de uitzendingen hervat worden.

En (her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.com
2019-06-10 14:06:31 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-juni-161/#.XP5VTxLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Een poging om een nieuwe, zwaardere eindtrap voor de zender van Radio Atlantis op de Jeanine te testen, eindigt in een kleine brand. De plannen om het vermogen op te drijven, worden opgedoekt.
Q***@hotmail.nl
2019-06-11 13:37:29 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-juni-162-2/#.XP-uOxYzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Om de MV Jeanine van Radio Atlantis tegen mogelijke zeestormen extra te beschermen, worden een nieuw anker en een ketting die elf ton weegt, aan boord gebracht.
Q***@hotmail.com
2019-06-23 19:00:18 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-juni-174/#.XQ_L79Izbcs staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Op de MV Jeanine, het zendschip van Radio Atlantis wordt tijdens de nacht de nieuwe eindtrap voor de 10 kW-zender getest.
N***@outlook.com
2019-06-24 17:40:00 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-juni-175-2/#.XRD3UxLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Wegens de generatorproblemen op de Jeanine, het zendschip van Radio Atlantis, worden de Engelstalige programma’s opgeschort. De bemanning moet het met een zwakke noodverlichting stellen.
N***@outlook.com
2019-06-24 17:42:15 UTC
...zie nu ook de foto bovenaan op de juist bovenstaande link. Nico.