Marc Jacobs via Radio Gemini
Add Reply
Bart Van Peer
2006-12-04 20:49:34 UTC
Beste Zeezendervrienden,

In 1980 maakte Marc Jacobs programma's via Radio Gemini uit Moeskroen
te België.
Hij vertelt dat hij de programma's "live" vanuit Playa de Aro in Spanje
presenteert.
Ik neem aan dat het programma daar werd opgenomen, maar ik veronderstel
dat de Mi Amigo organisatie of Maurice Bokkebroek en Haike Debois hier
niet bij betrokken waren.
Wie kan mij hier meer over vertellen en hoe lang Marc Jacobs voor Radio
Gemini heeft gewerkt?

Ik wil Golden Radio hartelijk danken voor het beschikking stellen van
twee uur Marc Jacobs via Radio Gemini. De programma's werden
uitgezonden op 28 en 29 juli 1980 tussen 17.00 en 18.00 uur.

Hartelijke groeten,

Bart
Hans Knot
2006-12-04 21:21:50 UTC
Tja de uren van Gemini, juli 1980??? Inderdaad. Netzo als een zekere Ton
Vogt
recentelijk naar vorenkwam als vuilnisafhaler uit Den Haag
(werkelijkheid
mijn persoon werkzaam voor de universiteit) was Marc Jacobs ook een
persoon die 'een leugentje uit bestwil' wist te verkopen. Ook hij kwam
in
het programma op Mi Amigo eens uit Den Haag. Tevens verklaarde hij dat
de programma's van Gemini in Playa werden opgenomen. Ga er maar vanuit
dat ze in
een studio in het centrum van de martinistad Groningen werden
geproduceerd.

Ik kan me niet meer herinneren hoe lang dat duurde, hoe vaak ze werden
uitgezonden,
maar zeker een fiks aantal werden er opgenomen

groet
Hans
Bart Van Peer
2006-12-04 21:35:16 UTC
Post by Hans Knot
[...]
Ja Hans,

Ik maakte me de bedenking van "het leugentje om bestwil" pas nadat ik
mijn posting had verstuurd.
"Bezint voor gij in deze nieuwsgroep schrijft" luid het gezegde.

Dank en groet,

Bart
Paul De Haan
2006-12-04 21:47:45 UTC
Post by Hans Knot
[...]
Ik heb zowel de groene als de grijze bak buiten gezet, graag goed legen
deze keer, niet als de vorige keer half vol laten zitten, netjes terug
zetten en poets je schoenen eens een keer.
Bart Van Peer
2006-12-04 22:02:12 UTC
Post by Paul De Haan
Post by Hans Knot
[...]
In mijn buurt word morgen het vuil opgehaald.
Ik heb de blauwe en witte vuilzak al uren geleden buitengezet.
Wees gerust : er zit geen zeezenderafval in mijn prullebak. :-)

Groet,

Bart
Hans Knot
2006-12-04 22:47:24 UTC
Post by Bart Van Peer
[...]
Pas op met die Paul de Haan Bart, je hebt hem nog nooit ontmoet, ik
honderden
malen. Hij heeft niet alleen iets met vuilnis maar ook met ouderwetse
kolenbakken. Vraag maar eens naar zijn herinnering in oktober 1970 aan
de Helper
Westsingel en de kolenbak en hij begint te schudden van angst en loopt
leeg...
groet
Hans
Paul De Haan
2006-12-05 15:33:08 UTC
Post by Hans Knot
[...]
Westsingel en de kolenbak begint te schudden van angst en loopt
leeg...
groet
Hans
Zoek het verschil.

Paul de Haan
ometheo1961
2006-12-07 21:03:52 UTC
[...]

In een reactie op de Marc Jacobs programma's die op Golden Radio staan,
liet voormalig Radio Gemini-baas Tom Bremer,
(Jean-Luc Bostyn van RadioVisie) weten dat de programma's wel degelijk
in Playa de Aro zouden zijn opgenomen, Jacobs zou deze tijdens een
verblijf in Playa hebben opgenomen 'uit verveling'.

Binnenkort zal ik ook een programma van Frank van der Mast op Radio
Gemini op Golden Radio plaatsen.

Trouwens over Golden Radio gesproken, er staan nu ook programma's op
van ex-Mi Amigo dj Erik Beekman op Hofstad Radio Den Haag van 6
december 1981, (één jaar Hofstad Radio) al weer 25 jaar geleden dus.

Verder nog een bericht voor Ton Vogt, ik heb hier nog een single van
André van Duin liggen 'Wij zijn de vuilnisman',
misschien kun je daar met terugwerkende kracht je hittip van maken.
:-)

@ Theo
Hans Knot
2006-12-07 21:26:48 UTC
Post by ometheo1961
[...]
1980 Playa?? Mi Amigo studios waren toch al ontmanteld. Stuur Ton Vogt
maar
een mp3tje
groet
Douwe
2006-12-07 22:47:13 UTC
Post by Hans Knot
Post by ometheo1961
[...]
Nee hoor. Ik was in 1983 nog in een studio van Bokkebroek in Playa de Aro.

Hierbij een foto daarvan www.albatrosstudio.nl/Playa1983.jpg

Douwe
ometheo1961
2006-12-08 14:44:39 UTC
Post by Douwe
Post by Hans Knot
Post by ometheo1961
[...]
Was die studio bij Bik thuis Douwe?
Zelf was ik in mei 1981 in Playa, en natuurlijk ook het studio pand
opgezocht, daar was toen een filiaal van de Fincasbank in gevestigd.
Zijn we nog binnen geweest met een smoes of we guldens tegen peseta's
konden wisselen, was niet mogelijk daar, maar we waren er toch even in
geweest he.
Had Bok in die 'andere studio' toen de voormalige Mi Amigo aparatuur
staan?
Heb ergens een keer gelezen dat Sylvain alles aan derden had verkocht,
maar die koper zou geen belang bij mengtafel hebben gehad en Bok heeft
die toen weer teruggekocht.

Theo
Douwe
2006-12-08 14:57:48 UTC
Post by Douwe
Post by Hans Knot
Post by ometheo1961
[...]

Nee Theo het was op een locatie elders in Playa de Aro. Er stond ook de
drive-inn-show waarmee op het strand werd gewerkt.

Het verhaal waaraan je refereert stond vorig jaar zomer in Freewave en was
van mijn hand.

Ik tekende het op uit Bok's mond toen ik hem opzocht in Antwerpen, zie

http://albatrosstudio.web-log.nl/albatrosstudio/2005/08/maurice_bokkebr.html

In 1983 zag het oude studiogebouw er alsvolgt uit:

www.albatrosstudio.nl/Playa1983-2.jpg

Douwe
leendert vingerling
2006-12-08 18:03:15 UTC
Post by Douwe
Nee Theo het was op een locatie elders in Playa de Aro. Er stond ook de
drive-inn-show waarmee op het strand werd gewerkt.
Dat klopt, want daarmee werden in 1985 o.a. de radio Monique drive-in shows
gedaan . Bovendien werden er 's middags programma's mee opgenomen in het
Magic Park in Playa de Aro.

Onze 'Baarnsche archivaris' tevens beheerder van 'Natte Zolder Producties'
bracht er enige tijd door en vertelt zijn 406 keer gelezen verhaal op:
http://www.mediapages.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=63&mode=thread&order=0&thold=0

Salut
Leendert Vingerling

Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!
Q***@hotmail.com
2020-07-29 13:48:43 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/het-is-vandaag-29-juli-1980-audio/ Nico.