Don Allen
PF
2006-05-25 11:52:26 UTC
Vanavond vanaf 20 uur 2 uur lang Don Allen op Surfradio.
Met de hoop dat het nu beter gaat. Bij het vorige RNI programma veel de
stroom uit bij onze provider. Dus vanaf 20 uur op www.surfradio.eu Don
Allen.

PF
Bart Van Peer
2006-05-27 16:49:24 UTC
Post by PF
[...]
Geen belangstelling voor Don Allen ?
Ik anders wel.
Jammer genoeg was ik donderdagavond niet thuis. Welke programma's
werden heruitgezonden ?

Nu (we) het toch over Don Allen hebben komt de volgende vraag bij mij
op.
Begin maart 1969 presenteerde Don Allen éénmalig het Radio Caroline
Revival Hour bij Radio Andorra.
Don Allen kondigde aan dat er in de toekomst meer van zulke Revival
Hours zouden volgen; al dan niet met andere ex-Caroline dj's.
Zijn er daadwerkelijk soortgelijke programma's geweest of bleef het bij
dat ene uur.

Dank en groet,

Een benieuwde Bart van Peer

Ps : Zijn er naast Don Allen en Dave Williams nog meer dj's geweest die
zowel voor Caroline North als South hebben gewerkt ?
Hans H.
2006-05-27 20:38:36 UTC
Post by Bart Van Peer
Post by PF
[...]
Tom Lodge, Mike Ahern, Mark Sloane, zo uit het hoofd. Waarschijnlijk nog
meer via http://www.offshoreradio.co.uk/index.html te vinden.

Hans H.
Hans H.
2006-05-29 19:23:57 UTC
Bart Van Peer wrote:>>
Post by Bart Van Peer
[...]
Volgens de lijst van Vincent Schriel ook de volgende personen - al zijn het
denk ik niet allemaal DJ's:

Ross Brown, Errol Bruce, Carl Conway, Gordon Cruz(e), Rick Dane (op band,
neem ik aan),
Roger Gale, Steve Gee, Bill Hearne (band), Mel Howard, Doug Kerr, Paul
Kramer, Mick Luvzit (William Brown),
Tony Prince, Jack Spector (band), Bob Stewart, Dave lee Travis, Graham Webb.
En ook de eerder genoemde Don Allen, Dave Williams, Tom Lodge, Mike Ahern en
Mark Sloane staan er in.

Mooi werk, Vincent.

Hans Hogendoorn
Vincent
2006-05-29 19:33:35 UTC
Post by Hans H.
Bart Van Peer wrote:>>
Post by Bart Van Peer
[...]
Voor degenen die hem niet per mail krijgen:
http://www.schriel.nl/radio/medewerkers/Radio%20Caroline/index.htm

Vincent
http://www.schriel.nl
PF
2006-05-30 12:13:26 UTC
Ik zie dat er toch wel belangstelling is voor Don Allen. Don Allen was een
hele goede vriend van mij. En een radio maker in hart en nieren. Ik heb hem
leren kennen eind 50-er jaren toen hij net in Radio begon in Vancouver
Canada. Ik deed daar mee aan jeugd/kinder programma’s en Don Allen kwam net
van Broadcasting School af en begon als presentator bij het zelfde radio
station. Ik ben hem toen een aantal jaren uit het oog verloren maar dat is
ruimschoots weer goed gemaakt toen hij in europa te horen was vanuit zee. .
Ik heb tot zijn dood een goed en leuk contact met hem gehad en ook heb ik
zeer goede herinneringen aan hem. Zeker zijn RNI tijd. Waar ik zeer nauw bij
betrokken ben geweest. Ik ben ook een aantal malen voor hem ingevallen en
o.a. toen al voicetracking programma’s (nou ja een vorm van) gemaakt als
hij weer eens in de USA zat naar b.v. “The Grand Ole Opry” was om opnamen
voor zijn C&W show te maken voor zowel RNI als de BBC waar hij ook programma
’s voor maakten die zowel op de Mebo als bij mij thuis in de studio werden
opgenomen. Wat ook altijd wel grappig was dat bv. Don Allen of Roger Kent
bij thuis waren of in de auto zaten ze via de radio beweerden dat het
programma “Live from the Northsea” kwam. Misschien is het al eens eerder ter
spraken gekomen in deze nieuws groep maar dan zal ik het nogmaals vertellen
hoe je kon horen of de DJ live zat of ingeblikt. Als je b.v. Don Allen,
Roger Kent of Brian McKenzie of wie ook hoorde en tussen het 1ste en 2e uur
werd het nieuws dan niet door de zelfde presentator gelezen als het
programma waar het nieuws in zat dan was het programma ingeblikt. Ik
herinner me ook nog dat Don Allen en ik in het Kurhaus in Scheveningen naar
een C&W festival waren met oa. Dolly Parton, Kitty Wells en nog wat andere
c&w artiesten en dat we een interview zaten te maken en dat terwijl we zaten
te praten we door het raam de Mebo 2 aan de horizon konden zien liggen. Want
die was goed te zien als het helder weer was. En als ze dan vroegen waar het
radiostation was, we beiden naar de horizon wezen. En dan de verbaasde
gezichten te zien. Ik ging Don ook altijd afhalen op nu Den Haag cs waar hij
dan aankwam met de KLM bus van Schiphol(de Schiphol lijn was er nog
niet)(hij woonde op het Isle of Man) en dat we dan altijd eerst even in een
restaurantje wat gingen eten en drinken en het programma voor de komende
weken door bladeren. Het is ook een aantal malen gebeurt dat Brian McKenzie
en Roger Kent er ook bij waren. Het gebeurde ook geregeld dat hij mij
tijdens zijn uitzending naar de Mebo riep de volgende dag met de tender om
een aantal belangrijke zaken te bespreken of voor hem privé wat zaken af te
handelen. De precieze luisteraar kan in div. Don Allen radio shows (big wide
wonderful of Jamboree) horen dat hij mijn voornaam noemt en even snel
vermeld “See you tomorrow”. Dat gebeurde ook als hij banden had opgenomen
voor BBC Radio Mersey Side. Want dat moest geheim blijven.
Ik zal zien of het programma wat laatst via Surfradio te horen is geweest
nog eens herhaald wordt. Ik denk het haast wel. Tevens zullen ze daar ook
unieke opnamen laten horen die voor de BBC zijn gemaakt aan boord de Mebo 2
en waar Graham Gill het intro zingt. Iedereen kent het intro maar de woorden
zijn toch net iets anders.
Ook wil ik nog wel even vermelden dat 2e pinksterdag Surfradio 12 uur aan
een gesloten RNI van plan is om uit te zenden alleen onderbroken door
station ID en nieuws op ieder heel uur. Het is van 10 tot 22 uur. Het RNI
programma is ook tussen de zelfde uren.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Peter Ford
Post by Vincent
http://www.schriel.nl
Bart Van Peer
2006-05-30 17:07:59 UTC
Post by PF
[...]
Dankjewel voor het delen van dit verhaal en de prettige annekdotes
Peter.

Ik heb net het eerste uur van "The Big Wide Wonderful World" van 30 mei
1974 afgeluisterd en daarin doet Don de groeten aan Jason Woolf en
Peter. Hij zegt inderdaad "See you tomorrow."

"Ricky Don't Loose That Number" van Steeley Dan was Treiterschijf.
Don Allen was aan boord toen want hij las het nieuws om 21 uur.

Groet,

Bart
PF

Bart
Q***@hotmail.nl
2019-05-13 15:18:15 UTC
...op https://radiovisie.eu/de-archieven-van-13-mei-133-2/#.XNmKHhQzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

1995

Don Allen sterft aan de gevolgen van een hartaanval. De Canadees verbleef voor zijn vertrek naar Europa bij een aantal stations in Mexico en in de Verenigde Staten. Sinds december 1964 vertoefde hij in Engeland en kreeg hij de kans om zowel bij Radio Caroline South als bij Radio Caroline North te werken. Na een kort verblijf bij Manx Radio vertrok hij in 1972 naar Radio Noordzee Internationaal. Tijdens de laatste jaren van zijn leven werkte hij voor Radio 3 in het Ierse Tullamore.