MV magdalena
Add Reply
H.Bron
2004-05-01 12:28:46 UTC
zit ik met dit heerlijke weer lekker achter het huis
hoor ik op eens roepen PAPA kom eens kijken
en wat zie ik daar tot mijn groote verbazing heeft mijn dochter van 7
een ongeveer 10 bij 5 meter meetende in stoepkrijt gemaakte MV Magdalena
getekend aanlijding hier voor is denk ik om dat er in de woon kammer een
foto hangt van de Magdalena

toch heerlijk dit weer en nu maar weer snel terug naar de Magdalena hier aan
het water

groeten HenkB
Peter de Wit

groeten HenkB
R!CK
2004-05-01 21:39:22 UTC
Geloof het of niet:
,Peter de Wit <***@zeezenderfans.net> vertrouwde ons toe:

:: Foto maken, Henk.
::
:: "H.Bron" <***@home.nl> schreef in bericht
:: news:c70m0i$qjh$***@news5.tilbu1.nb.home.nl...
[...]
:::
::: toch heerlijk dit weer en nu maar weer snel terug naar de Magdalena
::: hier aan het water
:::
::: groeten HenkB

Goeie zet Henk en Peter!!

Humor all over!
En hoe beinvloed ik my kids!!!
<hahaha!!>

R!X
Q***@hotmail.com
2017-02-23 23:43:19 UTC
...op http://www.hansknot.com/ staat nu dit te lezen: Nico.

In het najaar van 1979 kwam het zendschip MV Magdalena, die eigenlijk pas een paar weken echt in de ether was als Radio Mi Amigo 272, in ernstige problemen vooral veroorzaakt door onkundige nautische bemanning. Het schip raakte op drift en schipper-sleper Geert Theunisse kreeg een telefoontje van een overheidsinstelling met het verzoek het schip te redden en binnen te slepen. Betaling bleef echter uit en er kwam een 25 jarenlange procedure tussen hem en de staat die uiteindelijk in zijn voordeel uitkwam in 2005. In dat jaar stelde hij ons een fotoserie ter beschikking die we voor onze publicatiedoeleinden mochten gebruiken. Twee jaar geleden kwam Geert te overlijden. De foto's zijn nu terug te vinden in ons archief op internet:
https://www.flickr.com/photos/offshoreradio/sets/72157677118764954/
Q***@hotmail.nl
2018-07-11 14:06:42 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/1979-wie-staan-achter-piraat-mi-amigo/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-09-17 14:58:49 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-17-september/ staat daarnaast nu dit te lezen: Nico.

1979

De MS Magdalena van Radio Mi Amigo, belandt tussen twee zandbanken op acht mijl van de kust met Walcheren. De bemanning probeert de scheepsmotor aan de praat te krijgen maar slaagt daar niet in.
Q***@hotmail.com
2018-09-18 12:44:25 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1979

De MS Magdalena blijft stuurloos op zee drijven. Het schip van Radio Mi Amigo is nu 28 mijlen van de originele ligplaats verwijderd. Om 06:00 uur besluit men de zender aan te zetten. Lang duurt de pret niet want nauwelijks tien minuten later is er op 272 meter opnieuw stilte. De wind heeft het zendschip opnieuw binnen Nederlandse territoriale wateren gejaagd.
Q***@hotmail.nl
2018-09-19 18:05:42 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-september/ staat nu dit te lezen:

1979

Een storm met windkracht 8 drijft de MS Magdalena weer binnen de Nederlandse territoriale wateren. Het zendschip van Radio Mi Amigo loopt vast op een zandbank nabij Zeeland. Een reddingsboot wil de bemanning evacueren maar die gaat niet op het voorstel in. (Foto bovenaan – credits: Elly Slager)

En zie ook de foto bovenaan op deze link. Nico.
Q***@hotmail.com
2018-09-21 18:39:20 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1979

De Nederlandse politie arresteert vier dj’s, drie bemanningsleden en de kapitein van de MS Magdalena. Het zendschip dat sinds twee dagen op een zandbank lag, wordt losgetrokken en door de sleepboot Theunisse van Dintelas naar de haven van Stellendam gesleept waar de inbeslagname volgt.
Q***@hotmail.com
2018-09-22 18:31:28 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/1979-harde-wind-dreef-mi-amigo-naar-de-kust/ Nico.
Q***@hotmail.com
2018-09-24 19:38:05 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1979

De in beslag genomen MS Magdalena van Radio Mi Amigo verlaat Stellendam en komt om 14:15 uur in Willemstad aan. Even later gaat de trip naar de haven van De Cal nabij de Zeelandbrug waar het vaartuig vanwege de rompschade, door de stranding op de zandbank, tot schroot wordt verklaard.
Q***@hotmail.nl
2018-09-25 15:51:16 UTC
...zie en lees nu ook het artikel gedateerd Monday September 24th 2018 op een paarse ondergrond op http://offshoreradio.de/newsflash.htm Nico.
Q***@hotmail.com
2018-09-26 16:35:36 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/1979-politie-legde-beslag-op-mi-amigo/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-09-26 19:55:17 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-september/ staat nu dit te lezen:

1979

De Nederlandse sloper Van der Marel, die de MV Fredericia van Radio Caroline North en de MV Comet van Radio Scotland had opgekocht en afgebroken, schaft zich voor 14.000 gulden de MS Magdalena van Radio Mi Amigo aan. De zeevaartpolitie had het vaartuig op 24 september tot schroot verklaard. In zijn scheepswerven in Ouwerkerk wordt het wrak compleet ontmanteld.

En zie nu ook de foto bovenaan op deze link.

En lees en zie nu ook http://mediapages.nl/nieuws-actueel/3442-mi-amigo-vliegende-50-september-1979 Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-10-06 15:10:12 UTC
...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/radio-mi-amigo-is-niet-meer/ Nico.