Tony Blackburn geschorst
Add Reply
Henk de Groot
2004-06-24 19:55:07 UTC
www.radio.nl: Het oldiestation Classic Gold heeft afgelopen
dinsdagochtend haar ochtendjock Tony Blackburn geschorst vanwege het te
vaak draaien van Cliff Richard. Blackburn begon zijn radio carrière in
1964 bij Radio Caroline South, gevolgd door Radio London.
--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com
Dick Offringa
2004-06-24 20:18:10 UTC
Post by Henk de Groot
[...]
It's all In The Game...

Dick
Hans Knot
2004-06-24 20:26:07 UTC
Het is iets genuanceerder. Het gaat niet om te vaak draaien maar om het
verbod tot
het totaal negeren van het draaien van CLiff Richard werk. Hij en andere
programmamakers
mogen geen CLiff materiaal draaien. Blackburn heeft dit wel gedaan en is
tot twee keer toe
gewaarschuwd en bleef toch doorgaan. Tja en de baas beslist. Maar
misschien is het
wel een publiciteitsstunt van het station om weer wat mediaaandacht te
krijgen

groet

Hans
rob olthof
2004-06-25 05:38:17 UTC
Post by Hans Knot
[...]
Moet wel een stunt zijn geweest: op dit moment ( 07.30) luister ik
naar Blackburn en zijn charmante assistente. Hij vertelt net dat Cliff
vandaag live in de uitzending komt.

Rob
Peter de Wit, elke woensdag op MerweRadio tussen 18.00 en 20.00 uur. Krachtig uit de jaren 80!!!
2004-06-25 12:38:08 UTC
Post by Hans Knot
Het is iets genuanceerder. Het gaat niet om te vaak draaien maar om het
verbod tot
het totaal negeren van het draaien van CLiff Richard werk.
Wacht even "een verbod tot het totaal negeren van Cliff Richard's werk", dus
dan is het verboden om Cliff te negeren dus dan moet je het wel draaien! En
dat past weer bij de posting van Rob Olthof. Of ben ik nu te scherp????

Peter de Wit
rob olthof
2004-06-25 20:48:27 UTC
Post by Peter de Wit, elke woensdag op MerweRadio tussen 18.00 en 20.00 uur. Krachtig uit de jaren 80!!!
Post by Hans Knot
[...]
Het station had kennelijk te weinig mediabelangstelling, dus een simpele stunt
bracht het station op de voorpagina's van de Britse tabloids.

Rob Olthof
Paul De Haan
2004-06-25 21:25:52 UTC
Post by rob olthof
Het station had kennelijk te weinig mediabelangstelling, dus een simpele stunt
bracht het station op de voorpagina's van de Britse tabloids.
Rob Olthof
Wel eens geprobeerd er 1 dag naar te luisteren? Radio zonder bezieling
en alijd maar weer dezelfde oldies. Blackburn in de ochtend onophoudend
flauwe grappen makend in de richting van zijn vrouwelijke
medepresentator.
Zonder twijfel het eindstation voor Tony, geen enkel ander station
zit meer op hem te wachten. Offshore RSL´s waarschijnlijk ook niet,
hij heeft al jaren afstand genomen van zijn zeezender verleden.
Op zich dus ook niet vreemd dat vele UK luisteraars zich inmiddels ook
verheugen op Radio 10 via duizend-acht. Met zo´n frequentie en
zoveel vermogen zou het Radio 10 overigens prijzen als ze het
,, Libelle`` ondertoontje uit de presentatie zouden halen en er iets
meer
een station met ,,ballen`` van zouden maken.
Henk de Groot
2004-06-25 21:43:40 UTC
Met zoŽn frequentie en
zoveel vermogen zou het Radio 10 overigens prijzen als ze het
,, Libelle`` ondertoontje uit de presentatie zouden halen en er iets
meer
een station met ,,ballen`` van zouden maken.
Radio 10 Gold doet het goed zoals we zien. Van mij mag het ook anders
maar het succes komt misschien wel omdat ze het op deze manier doen.

/henk
--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com
Paul De Haan
2004-06-25 22:15:11 UTC
Post by Henk de Groot
Radio 10 Gold doet het goed zoals we zien. Van mij mag het ook anders
maar het succes komt misschien wel omdat ze het op deze manier doen.
/henk
Radio 10 is zondermeer een goed en succesvol radio station, dat zich
zelfs
op de middengolf commercieel gezien prima weet te handhaven gezien
het feit dat het station zeer trouwe luisteraars heeft waar overige
commercielen die zich meer op de ,, jeugd`` richten jaloers op moeten
zijn. Sinds men zich weer Gold noemt is er een duidelijke vooruitgang
in de muziek waar te nemen, men verloochent het feit oldies station
niet langer. Er is echter 1 aspect waar ik mij aan erger en dat is
de toon vd deejays die bij mij de indruk achter laat alsof men, en
excuses
voor de uitdrukking, continue in de ballen wordt geknepen. Letterlijk
een toontje te hoog met een iets te geforceerde zucht naar humor.
Vergelijk het met WCBS FM New Yorks Oldies station en je bemerkt dat
daar meer power in de deejay ondertoon zit met een krachtiger
ondersteuning
in de image selling van het station. CBS FM wordt meer als een ,,
powerhouse``
neergezet dan 10 Gold, de reden zal ongetwijfeld de targetting van 10
zijn
die meer in de richting van vrouwelijke luisteraars gaat terwijl
CBS FM meer in de richting van mannen de oldies de ether in slingert.

Paul de Haan
Hans Knot
2004-06-25 22:00:00 UTC
"
weet je nu wat het leuke was tussen overschild en de huisbasis? 25 min
zonder
Radio 10 Gold en de ballen maar wel met de gedachte even lekker te
kunnen genieten
van al de rust binnen de grenzen van Hanenland.

en Big 10 Gold wensen we allemaal succes en de 13.. is binnenkort
mischien ook actief

groet je lieve vrouw

h en j
Paul De Haan
2004-06-25 22:21:13 UTC
Post by Hans Knot
lieve vrouw
h en j
t´is hier zo rustig, zeker nu mijn lieve vrouw slaapt, en ik naar
AFN luister, dat wanneer ik met mijn ogen knipper de buren
komen vragen of we ruzie hebben. Kun je nagaan.
Uiteraard ook de groeten aan jpuw lieve vrouw, we boffen toch maar,

Paul
rob olthof
2004-06-26 07:13:22 UTC
Post by Paul De Haan
Post by Hans Knot
[...]
ik ben het eens met de zienswijze van Paul, ik luister naar Classic
Gold ook maar een minuutje of 20, dan schakel ik over naar Prime Time
Radio of Magic FM
of radio 2 van de BBC. daar zit nu ( zaterdag morgen Brian Metthews,
met de 60's show) Daar kunnen ze bij Classic Gold nog een puntje aan
zuigen.

Rob Olthof
Ronald
Ik kan me ook wel vermaken met Capital Gold. Ook naar geluisterd?
hwh
2004-06-26 09:35:02 UTC
Post by rob olthof
[...]
Haal je die allemaal van de sat af?

gr, hwh
Ronald
2004-06-26 12:49:55 UTC
Ik in elk geval wel. Allemaal op de Astra 2 (28.5 oost).
Engeland heeft trouwens zonder enige twijfel toch al de beste zenders.
Virgin radio kan me ook bekoren, en Hearts en nog een stapel andere zenders
op die satelliet :)
gr, hwh
hwh
2004-06-26 09:34:19 UTC
tŽis hier zo rustig, zeker nu mijn lieve vrouw slaapt, en ik naar
AFN luister, dat wanneer ik met mijn ogen knipper de buren
komen vragen of we ruzie hebben.
Als je rust wilt moet je vanavond om negen uur eens zien....
(waar is iedereen toch?)

gr, hwh
Douwe Dijkstra
nl.romantiek
Big R!CK
2004-06-26 10:27:45 UTC
Geloof het of niet:,
Douwe Dijkstra <***@NOSPAMhotpop.com> vertrouwde ons het volgende toe:

:: "Paul De Haan" <***@castel.nl> schreef in bericht >
[...]
:::
::: Paul
::
::
:: nl.romantiek

Ik wilde bijna zeggen "kwijl" maar deed het gelukkig niet!!

R!X
;)
Hans Knot
2004-06-26 15:21:26 UTC
Post by Big R!CK
Ik wilde bijna zeggen "kwijl" maar deed het gelukkig niet!!
R!X
;)
Niets gekwijl Rix die man Haan is overgelukkig met zijn vrouw dat
aanschouw ik
al meer dan dertig jaar als zijn beste vriend. Dus als zijn vrouw op
stok
gaat gaat hij soms genieten in alle rust van AFN over ander oude opname
om zijn aller tevredenheid nog tevredener te stellen. En vlakbij hem
zeggen de
DUitsers, ligt Ein See Wellicht komt daar nog eens de zeezender K98.

Ik begin te dromen. En nu de grote vraag: Wat is K98 of wat was K98?
Paul De Haan
2004-06-27 11:50:46 UTC
Post by Hans Knot
Ik begin te dromen. En nu de grote vraag: Wat is K98 of wat was K98?
poe, das lang geleden, de stand is nu 1 DDR asbak, je weet wel het land
waar
een deel van de Marken vandaan kwamen om de Mebo uit te rusten, althans
volgens Harris, tegen 1 fles wijn.
Over Engelse zenders geproken; Rob O, op ons dak staan twee
schotels, 1 op Astra voor Ned 1 tm 3 en die commerciele pulp, en de 2e
staat op Hot Bird< vorige eigenaar>. Hot Bird gaat over een week
ook naar de tweede Astra voor stations als Prime Time etc.
Voor Rick: waar bemoei je je mee kwajongen.

Paul de Haan
Hans Knot
2004-06-27 14:42:02 UTC
"
ddrdbk

oftewel Ost Deutsche Dankbarkeit 1-1

K98 is geen spionagedienst, mochten bepaalde jonge lieden onder de
lezers dit
mogen denken
Ben Meijering
2004-06-26 06:39:06 UTC
"Hans Knot" <***@home.nl> schreef in bericht news:***@mygate.mailgate.org...

<KNIP>
en de 13.. is binnenkort mischien ook actief
Over zo'n twee maanden wellicht, Hans?

Groeten

Ben
Hans Knot
2004-06-26 15:22:47 UTC
"Ben Meijering" <***@wxs.nl> wrote in message

Het enige dat ik weet uit drie bronnen is dat de 13.. aangeboden is voor
verder
gebruik maar niet door Talpa maar ons Ray baasje voor zijn London

afwachten dus
hwh
2004-06-27 06:24:21 UTC
Post by Hans Knot
Het enige dat ik weet uit drie bronnen is dat de 13.. aangeboden is voor
verder
gebruik maar niet door Talpa maar ons Ray baasje voor zijn London
afwachten dus
Die omwisseling is al eerder hier gesuggereerd. 1395 doet het prima in het
buitenland, met een beetje vermogen helemaal.
50 kW op het REM-eiland en je bent in business.

gr, hwh
Big R!CK
2004-06-29 10:22:48 UTC
Cliff Richard gedraaid: dj moet van de zender
De populaire Britse dj Tony Blackburn per direct op nonactief gezet omdat
hij het heeft gepresteerd herhaaldelijk liedjes van Cliff Richard te
draaien. Na afloop van zijn ontbijtshow werd hij bij de directie ter
verantwoording geroepen. Toen hij een dag later doodleuk weer Cliff draaide,
kreeg hij een e-mail met daarin opnieuw de mededeling dat Cliff niet in het
zenderprofiel paste. Blackburn dacht grappig te zijn: Hij las de e-mail voor
tijdens de show en draaide vervolgens twee liedjes van Cliff achter elkaar.
Meteen na afloop van de show kreeg Blackburn te horen dat hij niet meer
welkom was. Wat Sir Cliff Richard ervan vindt dat zijn muziek verboden is,
is niet bekend.

R!X
Hans Knot
2004-06-29 10:35:40 UTC
Post by Big R!CK
[...]
Heb je niets anders te doen Rix dan het plaatsen van oud n
ieuws. Blackburn is sinds vrijdag terug. Een grote publiciteitsstunt. En
weet je wie hij in zijn programma te gast had? Juist Sir Cliff. Het
station
had nodig aandacht nodig van de tabloids en dat hebben ze met deze
vooropgezette
stunt zondermeer gekregen

Living doll draaien is het beste op dit moment
Big R!CK
2004-06-29 11:50:30 UTC
Geloof het of niet:,
Hans Knot <***@home.nl> vertrouwde ons het volgende toe:

:: "Big R!CK" <***@despammed.com> wrote in message
:: news:cbrfv0$1tf3$***@nl-news.euro.net
::
[...]
Ja, die van The Young Ones,

en nee, ik heb nix beters te doen.
Ik vind dat ik me nog erg rustig houd!!
;O)
Peter de Wit
2004-06-29 15:30:00 UTC
Grappig is wel dat dit "breaking news" pas vandaag op de nieuwspagina van
Chello of Wanadoo stond. Hoe dan ook Tony en zijn werkgever hebben in ieder
geval weer voor een stunt gezorgt.
Het is tenslotte ( bijna) komkommertijd.

Peter de Wit
Big R!CK
2004-06-29 15:35:04 UTC
Geloof het of niet:,
Peter de Wit <***@zeezenderfans.net> vertrouwde ons het volgende toe:

[...]

Het is zeker komkommertijd.

slechts 39 Eurocent
Dat was weken geleden wel anders.

Was er in de zeezendertijden wel genoeg aan verse groenkost aan boord
trouwens??
En gaan we morgen Cliff nog draaien??

R!X
Bert M.
2004-06-29 15:49:08 UTC
"> Grappig is wel dat dit "breaking news" pas vandaag op de nieuwspagina van
Post by Peter de Wit
Chello of Wanadoo stond.
Joh, die hebben Koen Godderis in dienst...
Bert M.
Ronald
2004-07-02 09:02:23 UTC
Post by Peter de Wit
Chello of Wanadoo stond.
Joh, die hebben Koen Godderis in dienst...
Bert M.
Als ik zo de schrijfsels van Big R!CK zie is het net alsof het om Koen
gaat...
Bert M.
2004-07-02 17:24:14 UTC
Post by Ronald
Post by Bert M.
Joh, die hebben Koen Godderis in dienst...
Bert M.
Als ik zo de schrijfsels van Big R!CK zie is het net alsof het om Koen
gaat...
Maar met dien verstande dat Big R!CK wél wat te betekenen heeft op
radiogebied...
Bert M.
Big R!CK
2004-07-03 08:05:15 UTC
Geloof het of niet:,
Bert M. <***@home.nl> vertrouwde ons het volgende toe:

:::: Joh, die hebben Koen Godderis in dienst...
:::: Bert M.
::::
[...]

O, ja??

Daar kijk ik van op.

Dank je Bert!

En gefeliciteerd met je nieuwe onderkomen!

R!X
(vergeleken met KG, 't is toch wat. Ik ben veel Bigger!)
N***@outlook.com
2019-06-24 17:11:21 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-juni-174/#.XRD17xLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Tony Blackburn wordt door de directie van Classic Gold geschorst. Hij draaide tegen alle richtlijnen in twee songs van Sir Cliff Richard namelijk ‘Livin Doll’ en ‘We Dont Talk Anymore’.
N***@outlook.com
2019-06-25 16:41:20 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-juni-176-2/#.XRI8NhLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2004: Verenigd Koninkrijk

Nauwelijks een dag nadat hij door de directie van Classic Gold was geschorst, keert Tony Blackburn al terug. Massaal protest van de luisteraars via telefoons en emails verplichten de directie om de straf ongedaan te maken.
N***@outlook.com
2019-11-30 19:27:00 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/54423-bbc-radio-2-2019-05-31-tony-blackburns-golden-hour/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-01-01 17:45:22 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-januari-001/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Tony Blackburn, ooit één van dé legendarische DJ’s van Radio Caroline en London start bij het digitale netwerk Classic Gold.
N***@outlook.com
2020-07-25 17:37:51 UTC
N***@outlook.com
2020-07-26 18:01:20 UTC