RNI 31-08-1974 1800-2000 + 31-08-1974 18:00-19:00 Korte golf
Add Reply
chris
2003-08-30 12:27:26 UTC
Voor wie het leuk vind
De STUDIO opnamen van laatste 2 uur van Radio Noordzee op 128 kbps
Maar ook de studio opnamen van het laatste uur Radio Noordzee op de
kortegolf op128 kbps
groetjes de Offshore-Pirateradio downloadclub
http://www.offshoreradio.org

31-08-1974 18:00-19:00
128 kbps 54.22 MB
http://207.44.132.28/~admin6/31-08-19741800-1900studioRNI.zip
31-08-1974 19:00-20:00
128 kbps 54.49 MB
http://207.44.132.28/~admin6/31-08-19741900-2000studioRNI.zip

31-08-1974 18:00-19:00 A.J. Bierens RNI Korte golf
128 kbps 56.92 MB
http://207.44.132.28/~admin6/31-08-197418001900StudioRNIsw.zip
peter
2003-08-29 16:53:20 UTC
Post by chris
[...]
wat hoor ik nu, de mebo2 gaat v.a 25 september weer uitzenden voor de
beligische kust op weg naar het zuiden op 1610 KZH AM en SW op weg naar de
italiaanse kust. ?

nu weet ik wel dat dit niet is gebeurt maar het wordt wel aangekondigd wie
kan hier meer over vertellen ?

peter
Ronald
2003-08-30 19:40:42 UTC
haha, nee Peter hoort dat op een oude opname natuurlijk!
Post by peter
italiaanse kust. ?
nu weet ik wel dat dit niet is gebeurt maar het wordt wel aangekondigd wie
kan hier meer over vertellen ?
peter
Dat kan toch in ieder geval nooit meer vanaf de Mebo 2 zijn, Peter...want
die ligt helaas al een poosje onder water in de Golf van Sidra bij Libie.
Heb je ook wat meer betrouwbare info zoals naam van het radiostation,
organisatie, etc. en staat het ook ergens op een site te lezen ?
Op welke zender heb je dit bericht dan gehoord ?
Een andere vraag : is 1610 Khz of 186 m middengolf wel een (legale)
frequentie ?
Graag wat meer info, want ik kan hier weinig mee.
Willem.
peter
2003-08-29 20:14:41 UTC
Post by peter
[...]
op de opname van het laatste uur RNI op de kortegolf wordt dit gezegd

peter
Willem.
Q***@hotmail.com
2018-09-22 18:51:04 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1970

Radio Northsea International brengt voor de world service aparte programma’s op 100.0 MHz en op 9940 kHz.
Q***@hotmail.nl
2018-10-21 15:59:28 UTC
...op https://radiovisie.eu/26473-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1973

– Een storm op zee dwarsboomt de kwaliteit van de FM-uitzendingen van Radio Noordzee Internationaal zodat die tijdelijk worden onderbroken.
Q***@hotmail.nl
2019-01-23 17:30:48 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-januari-023-audio/ staat nu dit te lezen:

1970

De eerste testuitzendingen van Radio Northsea International via de kortegolffrequentie 6210 kHz en via de 102.0 MHz op FM, starten om 23:00 uur. De non-stop muziek wordt met meertalige aankondigingen van Roger Day (Engels) en Horst Reiner (Duits) afgewisseld.

° Radio Nordsee International: Testuitzending met Horst Reiner (1970)
(her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.com
2019-01-25 19:03:18 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-januari-025/ staat nu dit te lezen:

1970

De Mebo I brengt het zendkristal, de zenders en een zware ankerketting aan boord van de Mebo II ten behoeve van de toekomstige zeezender Radio Nordsee International. Het materiaal werd later dan gepland aangevoerd omdat de eigenaren een actie van de Panamese ambassadeur vreesden. Die handelde, naar verluidt, onder druk van de Nederlandse regering. Na de installatie van de geleverde onderdelen wordt een testtoon via 6210 kHz uitgezonden.

° RNI Testuitzending op de korte golf (1970)
(her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.com
2019-01-26 19:12:13 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-januari-026/ staat nu dit nog te lezen: Nico.

– Radio Noordzee Internationaal experimenteert met een korte golfzender op 9780 kHz.
Q***@hotmail.com
2019-01-27 17:35:17 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52021-radio-nordsee-international-januari-1970/ Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-01-28 18:36:10 UTC
...in de juist hier bovenstaande link is nu bijgepost. Nico.
Q***@hotmail.nl
2019-02-11 19:12:39 UTC
...(her)beluister nu ook de zesde posting door Jan-Fre op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52113-radio-nordsee-februari-1970/ Nico.
Q***@hotmail.com
2019-03-23 15:26:01 UTC
...luister daarnaast nu ook naar http://radio0511.com/ tot 17:00 uur en dit zeezenderuur is vanaf uiterlijk morgenavond (her)beluisterbaar op http://radio0511.com/uitzending-gemist/ en dan de zevende opname van boven. Nico.
N***@outlook.com
2019-04-01 17:27:26 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-april-091/ staat nu dit te lezen: Nico.

1970

De uitzendingen van Radio Northsea International via de korte golf wordt tijdelijk gestopt.
Q***@hotmail.nl
2019-04-02 16:34:19 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52613-rni-fm-100-mhz-28071973-1950-2025-uur/ Nico.
N***@outlook.com
2019-05-27 18:18:47 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-mei-147-2/#.XOwbcBLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1973

De World Service van Radio Northsea International, die sinds 12 november 1972 op de kortegolffrequentie 6205 kHz is te ontvangen, wordt omwille technische moeilijkheden onderbroken.
N***@outlook.com
2019-06-08 18:31:01 UTC
...lees en zie nu ook de onderste drie postings op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52990-rni-mei-1970/page/2/ en lees en (her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52990-rni-mei-1970/page/3/#comments Nico.