Rob Out overleden
Jos
2003-12-26 12:23:51 UTC
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige leeftijd in
Laren overleden. Zijn vrouw heeft dat vandaag meegedeeld.

Een zwarte dag voor de radio.

Groet, Jos M.
Jos M.
2003-12-26 12:28:38 UTC
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige leeftijd in
Laren overleden. Zijn vrouw heeft dat vandaag meegedeeld.
Een zwarte dag voor de radio.
Groet, Jos M.
Aanvulling op bericht over Rob Out: zie ook NOS Teletekst pag. 105.

LAREN 'Mister Veronica' Rob Out is
gisteren op 64-jarige leeftijd in zijn
woonplaats Laren overleden.Zijn vrouw
heeft dat vandaag bekendgemaakt.

Rob Out stond aan de wieg van Radio
Veronica.Hij was aan het begin van zijn
carrière dj op het illegale zendschip
Veronica dat vanaf de Noordzee uitzond.
Later werd hij voorzitter van de legale
Veronica Omroeporganisatie (VOO).Hij
vertrok in 1999 bij Veronica.

Eind jaren 60 boekte Rob Out ook succes
als zanger.Onder de naam Egbert Douwe
bereikte hij met 'Kom uit De Bedstee'
de eerste plaats van de hitparade.Peter
Koelewijn had de hit geschreven.

Groet, Jos M.
Jos Verhoge
2003-12-26 12:35:07 UTC
NOS-Teletekst gaat gelijk de fout in door het over het
"ïllegale" zendschip Veronica te hebben. Tot 31 augustus 1974 was er niet
illegaals aan. Gewoon onjuiste berichtgeving.
Post by Jos M.
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige
leeftijd
Post by Jos M.
in
Groet, Jos M.
Bert Alting
2003-12-26 12:39:19 UTC
Hallo Jos,

Ik heb al een corrigerende email gestuurd naar ***@rtv.nos.nl. Een
irritante fout. Stuur er zelf ook even een mail heen.

Bert Alting.
Post by Jos M.
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige
leeftijd
Post by Jos M.
in
Groet, Jos M.
Rob Alffen
2003-12-26 12:44:48 UTC
On Fri, 26 Dec 2003 13:39:19 +0100, "Bert Alting"
Post by Bert Alting
irritante fout. Stuur er zelf ook even een mail heen.
Is al aangepast.
--
Groeten,
Rob Alffen
Bert Alting

Rob Alffen
Koen Godderis
2003-12-26 12:51:51 UTC
Post by Jos Verhoge
NOS-Teletekst gaat gelijk de fout in door het over het
"ïllegale" zendschip Veronica te hebben. Tot 31 augustus 1974 was er niet
illegaals aan. Gewoon onjuiste berichtgeving.
Heeft met die linkse publieke omroep te maken. In Vlaanderen is het nog veel
erger.

Al bij al vind ik het schande dat er nog niet eens een bericht staat op
radio.nl, of zou men daar nu mee bezig zijn?

Koen
--
Vlaamse leeuw
http://roepstem2.tripod.com/leeuw.mp3
Rob Alffen
2003-12-26 12:50:23 UTC
Post by Koen Godderis
[...]
Ja hoor, alles is een links complot, zelfs over mensen die net
overleden zijn. Het feit dat het na een paar minuten al veranderd is
zegt zeker ook niks Koen? En op radio.nl staat het ook.
--
Groeten,
Rob Alffen
Hans
2003-12-26 15:57:51 UTC
Post by Koen Godderis
Heeft met die linkse publieke omroep te maken. In Vlaanderen is het nog veel
erger.
Moet je je hier nou ook nog eens tegenaan bemoeien?
Dit bericht als springplank voor jouw eigen ideeën gebruiken>
Laat ons alleen met onze rouw.

Hans
Rob Mesander
2003-12-26 12:30:26 UTC
Verschrikkelijk. Ik had de hoop ooit nog eens met hem te willen praten.
Rob
Bert Alting
2003-12-26 12:37:37 UTC
Hallo Rob,

Wat Jos zegt, klopt. Een gitzwarte dag voor de Nederlandse radio. Rob Out
was een fenomeen.

Bert Alting.
Rob
chris
2003-12-26 12:35:17 UTC
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige leeftijd in
Laren overleden. Zijn vrouw heeft dat vandaag meegedeeld.
Een zwarte dag voor de radio.
Groet, Jos M.
Volgens RTL was hij maar 63 jaar geworden.

Chris
Hugo

Veel sterkte aan de nabestaanden van Rob.
Joost Strootman
Chris
Will
2003-12-26 12:53:01 UTC
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige leeftijd in
Laren overleden. Zijn vrouw heeft dat vandaag meegedeeld.
Een zwarte dag voor de radio.
Groet, Jos M.
Een ongelooflijk en in en in triest bericht. Een ikoon in de Nederlandse
radiogeschiedenis is heengegaan.

Sterkte aan de familie en aan alle fans.

Will
Konings
2003-12-26 13:01:47 UTC
Wat raar. Eerder deze week heeft hij (volgens nieuwsberichten)
zijn belang in 538 verkocht.
Een laatste,symbolische, daad in zijn leven?

Vaarwel aan de radio, vaarwel Rob Out.

Wil Konings
Post by Will
Post by Jos
Donderdag 25 december is Rob Out, "Mister Veronica" op 64-jarige
leeftijd
Post by Will
in
Will
Hans Knot
2003-12-26 13:13:29 UTC
"Inderdaad in triest. Ik wist dat het al tijden erg slecht met hem ging
maar het
bericht eerder op de dag sloeg toch hard aan. Hij is 63 geworden en
begon als
deejay Rob op het remeiland. Had een eigenplatenzaak in Amsterdam en die
aandelen
verkoop is echt niet door hem gedaan maar namens hem door Peter de
Jager.
Hij was daar zelf al tijden niet meer toe in staat en beste Rob
Mesander,
de hoop die je had had je jaren geleden al kunnen schrappen want hij was
al
jaren niet echt meer aanspreekbaar. Een heel triest einde van een deels
goed leven

Hans Knot
Joost Strootman
2003-12-26 13:28:38 UTC
Post by Hans Knot
[...]
RTL Nieuws is er ook al mee de fout in gegaan, maar hij is 64 jaar
geworden. Ik zag dat ze het net al verbeterd hadden, want hij is
namelijk op 4 maart 1939 geboren.
genie
2003-12-26 16:42:58 UTC
bedankt robbie , voor alles wat je voor ons gedaan hebt.

gerard.
Hans Marijs
2003-12-26 16:59:27 UTC
Als ik van school weer thuis kwam had mijn moeder koffie voor mij klaar.
Meestal was dat rond 5 uur. Koffie met ontbijtkoek. Mijn moeder had de
radio nooit aanstaan, maar ik zette hem altijd snel aan. Natuurlijk op
Veronica. Rob Out hoorde ik en mijn middag was weer goed. Gezellige
muziek, vrolijk en ook deskundig. Eerder waren de zaterdagen een groot
radioplezier. Niet eens door de nationale zaterdagmiddaggebeurtenis, nee
door de uren Goud van Out. Met een ‘t’ ja. Rob gaf daarbij de toon aan.
Ik herinner me de hoezen en de reclames voor de Goud van Out lp’s.
Prachtig vond ik die en ik ben er later pas naar op zoek gegaan. De
albums dan, want de reclames zal ik nog wel ergens op een band hebben
staan. Door Rob Out ken ik nu Promise you’ll tell her van de Swinging
Blue Jeans en dat is maar een voorbeeld. Ik was in de jaren 70 zo
fanatiek dat ik een top 10 van favoriete dj’s bij hield. Iedere maand
maakte ik een lijstje. Rob Out stond er altijd in, ook toen Radio
Noordzee begon en Caroline en Atlantis. Ik wist dat Rob programmaleider
was en dus was hij ook verantwoordelijk voor de andere programma’s. Ik
hoorde of las nooit wat over onenigheid, al moeten Jan van Veen en
Willem van Kooten niet zonder reden vertrokken zijn. Veronica was ook
eigenlijk een familiebedrijf met de Verwey’s aan het roer.

Ook op 31 augustus 1974 luisterde ik naar Veronica. Ik had al wekenlang
zo veel mogelijk programma’s op band opgenomen. De klok tikte door en
ik werd steeds triester. Het laatste uur brak aan en ik zat met tranen
in mijn ogen. Hoe kon dit zo maar weggenomen worden.?
Ik was er op 18 april 1973 bij geweest en had de debatten in de 2e kamer
gevolgd. Er kon maar één echte reden zijn om Veronica te verbieden. Ze
waren gewoon te populair, ondanks de komst van Hilversum 3. Er was een
bomaanslag nodig om de regering toe te laten slaan.
De woorden van Rob Out staan in mijn geheugen gegrift. Er werd later
lacherig gedaan over zijn opmerking dat met het verdwijnen van Veronica
een beetje de democratie stierf. Democratie betekent toch dat het volk
wat te zeggen heeft ? Nou, bij Veronica was dat dus niet zo.
Ik haatte de zogenaamde volksvertegenwoordigers en vooral die minister
van Doorn.
Om 6 uur was het afgelopen. Het leven ging verder en ik draaide de
banden en luisterde verder naar Mi Amigo en Caroline.

Wat was ik blij dat aan het eind van 1975 Veronica toch weer terugkwam.
Mijn liefde voor Veronica duurde nog een paar jaren en de omroep vergat
te denken aan wie ze hun aspirant-status aan te danken hadden. Rob Out
hoorde ik niet meer. Zijn boek 1 jaar later had ik nog gekocht.
In 1999 kwam het oude Veronica weer elf dagen op 1224 terug. De
herinneringen kwamen weer terug en ik ging met oude fans weer naar de
Lapershoek, dat nu een hotel was. Gelukkig vonden Michael Bakker en Ad
Bouman dat het niet bij herinneringen moest blijven en twee jaar later
kwam Radio 192. Ik hoorde in de flashback-programma’s zo nu en dan weer
Rob Out programma’s. Geweldig was dat. Ik kocht tijdschriften als er een
interview met hem in stond. Ik herinner me ook nog een radio-interview
van een paar jaar geleden en ik vond het jammer dat hij zo bitter was.
Ik had gehoopt hem nog een keer op 192 of zo te horen met nieuwe
programma’s.
Ik hoorde en las dat het slecht met hem ging en ik was geschokt toen ik
een bericht op het gastenboek van 192 las van een Adam. Later begreep ik
dat het Adam Curry was. Rob Out overleden? Ik kon het niet geloven en
dacht eerst aan een wrange grap. Toen las ik meer berichten en ik werd
gebeld. Op de achtergrond hoorde ik het Radio 1 journaal. Een vriend
liet het nieuws horen. Het was toch waar. Mister Veronica was gisteren
overleden. Ik las de ene na de andere reactie. Ik schrijf nu mijn
persoonlijke herinneringen. Voor zijn vrouw en verdere familie is het
Kerstfeest wel heel bitter geworden. Ik wens ze veel sterkte. Rob Out en
het “oude” Veronica zal ik nooit vergeten.
2018-04-09 14:32:28 UTC
...lees nu ook de tekst onder Rob postuum in het NOS Journaal op https://radiovisie.eu/onbedoelde-nederlandse-week-van-het-geluid-video/ en zie en beluister ook het videootje dat daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.nl
2018-06-18 17:29:29 UTC
...(her)beluister daarnaast nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/49773-rob-out/?tab=comments#comment-146283 Nico.