Radio Paradijs
Add Reply
W***@aro.nu
2008-11-12 13:49:16 UTC
Mag ik zo vriendelijk zijn om het volgende onder de aandacht te
brengen.
Na een lange tijd is Radio Paradijs als een feniks uit de as herrezen
en zet haar activiteiten voort via het internet.
Nu voor iedereen te beluisteren via http://www.radioparadijs.eu.
Het zijn nu test uitzendingen met non-stop muziek maar de kwaliteit is
prima.
Met een echt zeezender verleden ligt nu een andere toekomst voor de
boeg.
Luister mee en geef jullie mening.
Vriendelijk groet

Sailor Wim
J. Vinke
2008-11-12 15:13:45 UTC
Post by W***@aro.nu
[...]
De zeezender Paradijs is helaas niet veel verder gekomen dan wat
testuitzendingen ,maar desondanks het klinkt aardig alleen jammer dat je de
naam Paradijs nodig schijnt te hebben want als ik het goed heb zijn er nu al
3 stations met die naam.

Vr gr
Jan
Peter de Vries
2008-11-12 16:01:41 UTC
Post by W***@aro.nu
[...]
Sorry dat ik me er even tegenaan bemoei, maar wanneer je 'als een
feniks uit je as verrijst' hoor je op zijn minst de kwaliteit van toen
te evenaren.
Nu ben je gewoon een testend stukje non-stop software op internet.
Maar: wel succes gewenst!
De zeezender Paradijs is ook niet veel verder gekomen dan wat
[...]
Sterker nog: de naam is vastgelegd bij de Kamer van Koophandel, dus het
gebruik van die naam zou je weleens juridische problemen kunnen opleveren.
Bestel alvast maar een advocaat!

Peter.
ollie
2008-11-12 16:13:23 UTC
Post by Peter de Vries
Post by W***@aro.nu
[...]
Peter.- Hide quoted text -
Er zijn wel 3 Paradijsen in de Benelux

Rob
radiogek
2008-11-12 16:43:09 UTC
Post by ollie
Post by Peter de Vries
Post by W***@aro.nu
[...]
Rob- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -
Waarom geen "Radio Hel" ?

Groetjes Hans
http://thevandijks.blogse.nl/
d***@xs4all.nl
Wederom weer zoooo fantasieloos dit....
Bert M.
2008-11-12 19:01:46 UTC
Post by W***@aro.nu
Mag ik zo vriendelijk zijn om het volgende onder de aandacht te
brengen.
Waarom heet jij in be.radio ineens Ollie?

Bertje
h***@gmail.com
2008-11-12 20:13:01 UTC
Berthje schreef
Post by Bert M.
Waarom heet jij in be.radio ineens Ollie?
Goh bertje ontdek je iets nieuws? Rob Olthof ken ik al sinds 1965 als
Ollie! Dus dat is niet opeens.

Trouwens de hele wereld is een Paradijs dus of er nu een of drie of
tien radiostations met die naam zijn, maakt mij niet uit. Ik zal er
toch niet naar luisteren

groet
Hans
ollie
2008-11-12 22:49:17 UTC
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Post by Bert M.
[...]
en zooooooooo fantasieloos................

Waarom ben je zaterdag niet gekomen Frans?

Groet

Rob
Bert M.
2008-11-13 18:13:46 UTC
Post by ollie
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Post by Bert M.
[...]
Frans?

Bertje (mist weer es wat)
ollie
2008-11-13 19:11:51 UTC
Post by ollie
Post by ollie
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Post by Bert M.
[...]
Bertje (mist weer es wat)- Hide quoted text -
Heel simpel: ik heb het berichtje van Wim Brik gekopieerd en
doorgestuurd naar andere nieuwsgroepen
Het leven kan ook soms simpel zijn

Rob
Bert M.
2008-11-13 18:13:18 UTC
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Post by Bert M.
Waarom heet jij in be.radio ineens Ollie?
Goh bertje ontdek je iets nieuws? Rob Olthof ken ik al sinds 1965 als
Ollie! Dus dat is niet opeens.
Begrijpend lezen is ook je sterkste kant niet, maar dat geeft niet, je
hebt vást wel andere kwaliteiten.
Ik vraag dus waarom de topicstarter HIER in DEZE groep Wim heet en in
een ANDERE groep (be.radio dus) ineens Ollie.
Daar staat namelijk exact hetzelfde bericht onder Oliie's naam.
Niks 'ontdekking' dus, maar gewoon een constatering met daaraan
gekoppeld een logische vraag.
Post by h***@gmail.com
Trouwens de hele wereld is een Paradijs dus of er nu een of drie of
tien radiostations met die naam zijn, maakt mij niet uit.
Daar ben ik 't dan wel weer mee eens.
Post by h***@gmail.com
Ik zal er toch niet naar luisteren
Ik ook niet, we hebben Big L en Caroline toch nog?
Post by h***@gmail.com
groet
Hans
Groetjes terug uit het mooie Fryslân,
Bertje
Peter de Wit
2008-11-13 20:35:24 UTC
het mooie Fryslân,
Post by Bert M.
Bertje
Ga ik daar straks maar weer heen :-)..

Ik zoek nog een leuke antenne(mast) iemand nog wat op zolder?

PdW
Bert M.
2008-11-13 20:45:38 UTC
Post by Bert M.
het mooie Fryslân,
Post by Bert M.
Bertje
Ga ik daar straks maar weer heen :-)..
Ik zoek nog een leuke antenne(mast) iemand nog wat op zolder?
PdW
60 meter, 25 euro....
Zelf opduiken...
Bertje
Erik Oreel
2008-11-13 19:59:04 UTC
ach ja de zeenders zullen we bij naam zeker niet vergeten. hebben alleen
zeker nog geen radio atlantis en radio delmare

liefhebbers!!!!

groetjes erik
Post by Bert M.
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Bertje
Sailor
2008-11-14 07:36:34 UTC
Ja wel hoor er is een Atlantis.
Meerdere zelfs googel maar eens raak zeker deze is er
www.webradioatlantis.be.
Groetjes
Wim
Post by Erik Oreel
ach ja de zeenders zullen we bij naam zeker niet vergeten. hebben alleen
zeker nog geen radio atlantis en radio delmare
liefhebbers!!!!
groetjes erik
Post by Bert M.
Post by h***@gmail.com
Berthje schreef
Bertje
Peter de Wit
2008-11-13 14:28:04 UTC
Het gebruik van een zeezendergeralateerde naam lijkt alleen maar te zijn
voorbehouden aan de ex- medewerkers van zo'n station..

PdW
Sailor
2008-11-13 20:50:01 UTC
Post by Peter de Wit
Het gebruik van een zeezendergeralateerde naam lijkt alleen maar te zijn
voorbehouden aan de ex- medewerkers van zo'n station..
PdW
Je hebt groot gelijk, ik ben een van de ex-medewerkers, of is het was?
In 1981 enkele maanden in een kleine studio vele opnames gemaakt voor
Paradijs en Monique.
Paradijs was voor mij een kort maar geweldig avontuur.
Ik had aan de oprichters van de toenmalige Radio Paradijs een goede
werkgever.
Na een hele tijd iets anders gedaan te hebben (ICT docent) heb ik de radio
herontdekt.
Mede door Radio Waddenzee, een ziekenomroep in Amsterdam en nu dan Radio
Paradijs via het internet.
De capaciteit is er dus gewoon iets opbouwen is leuk en wie weet hoe groot
het wordt.

Bekijk de site maar www.radioparadijs.eu
Kritiek is altijd welkom als het opbouwend is.

Groetjes

Wim
Peter de Vries
2008-11-13 20:54:17 UTC
Post by Sailor
Post by Peter de Wit
[...]
Nogmaals: de naam Radio Paradijs is eigendom van een bedrijf dat
ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel. Gebruik van de naam in ons
land door iemand anders zou dus weleens juridische problemen op kunnen
leveren.

Peter.
Peter de Wit
2008-11-14 07:47:41 UTC
Post by Peter de Vries
[...]
Noem je het Webradio Paradijs...

PdW
WeetJijVeel
Ik zou er ook 192 achter zetten
Hans
2008-11-14 14:30:52 UTC
192, een goed idee :P
Peter de Wit
2008-11-14 16:08:40 UTC
Post by WeetJijVeel
Ik zou er ook 192 achter zetten
192, een goed idee :P
Ik heb nog hele leuke 1 9 2 jingles....

PdW
Bert M.
Gewoon gebruiken...
Peter de Wit
2008-11-14 18:30:32 UTC
">> PdW
Post by Bert M.
Gewoon gebruiken...
Fijn, ik heb ze tenslotte zelf betaald.

PdW
k***@zeelandnet.nl
2008-11-15 16:32:45 UTC
Post by Peter de Wit
">> PdW
Post by Bert M.
Gewoon gebruiken...
Fijn, ik heb ze tenslotte zelf betaald.
PdW
Zo'n beetje alle zeezenders van toen zijn nu als internetradio terug.
En of het dan wel of niet om de "echte" gaat is nog niet eens zo
belangrijk. Belangrijk is of men het sfeertje van een dergelijke
station kan benaderen en of de kosten gedekt kunnen worden.
Bij Mi-Amigo 192 lukt dat geloof ik heel aardig, ze houden het al 3
jaar vol. Caroline red het ook en Monique doet haar best.
Is er dan nog plaats voor Paradijs, mij lijkt het meer van hetzelfde.
Verder zal de naam niet veel mensen nog iets zeggen en zal ook daar
een stuk promotie voor nodig zijn.
Andries
2008-11-16 09:53:28 UTC
Gisteren even geluisterd en ook nu weer stanby op pc.
Goeie muziekkeuze.
Maar ja, zoals eerder gemeld zal er wel eea moeten gebeuren om te
overleven.
Er zijn al eerdere pogingen mislukt.
Moet Ruud de 1395 maar ff aansteken?
Wat zijn de plannen?
Q***@hotmail.com
2020-05-22 18:57:23 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55718-radio-paradijs-1981-testuitzending/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-07-24 15:01:28 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-juli-206-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Radio Paradijs voert om 13:30 uur een testuitzending op 272 meter uit. Er is een vooraf opgenomen bandprogramma te horen van de Ierse piraat Radio Nova.
Q***@hotmail.com
2020-07-26 13:24:34 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/het-is-vandaag-26-juli-1981-audio/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-07-26 13:54:48 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-juli-208-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Radio Paradijs houdt nieuwe testuitzendingen vanaf 08:15 uur. Omstreeks 10:40 uur wordt er sporadisch in het Nederlands gepresenteerd. Om 23:00 uur rondt men de voorbereidingen voor de start met ‘Peace’ van Peter Gosling af.
Q***@hotmail.com
2020-08-01 13:22:44 UTC
...lees zie en (her)beluister(in totaal 4x) nu ook https://radiovisie.eu/1981-van-het-paradijs-naar-de-hel-audio-video/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-08-01 13:47:53 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-augustus-214/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De officiële start van zeezender Radio Paradijs komt er nooit want om 06:15 uur wordt de Magda Maria in internationale wateren door de Nederlandse rijkspolitie geënterd. Na het doorbranden van de ankerketting wordt het zendschip door de HMS Jaguar weggesleept. Rond 15:00 uur bereikt men IJmijden om vervolgens naar de Entrepothaven van de douane in Amsterdam te varen. Teneinde ongewenste bezoekers te weren, legt men de Magda Maria op een redelijke afstand van de kade.
Ben Meijering
2008-11-14 22:06:00 UTC
Post by Peter de Wit
Post by Peter de Vries
[...]
Of Paradijs van Atlantis, niet die van Mi Amigo :-)))

Ben