Radio Nova International.
Add Reply
nico
2009-06-10 13:28:29 UTC
(gelezen op http://www.bloggen.be/zeezenders )

Terug in de tijd: 10 juni 1979
In de omgeving van de Franse en Italiaanse Riviera zijn er vanaf
16u30 testuitzendingen van Radio Nova International
http://www.guystarkey.com/Nova/Nova2.htm. Dit is een project van
enkele oud zeezendermedewerkers zoals A.J. Beirens en Maurice
Bokkebroek

Wie weet meer hiervan? Was dit een land-piraat? Nico.
Douwe
2009-06-10 21:15:30 UTC
Post by nico
[...]
Dit is onzin Nico. Het station begon op 15 april 1979 met officiele
uitzendingen.

Kun je beter dit lezen:

http://albatrosstudio.web-log.nl/albatrosstudio/2006/04/engelstalige_ra.html

Bokkebroek had er niets mee te maken, hij is er wel een keer op visite
geweest met zijn echtgenote, de helaas overleden Haike de Bois. A.J. Beirens
had er bij de start wel mee te maken alhoewel dit bij hoog en laag werd
ontkent door Ruud Kegel toen ik in augustus 1980 op bezoek was bij dit
station. Waarom deze ontkenning dat weet ik niet.

Douwe
nico
2009-06-11 18:12:42 UTC
On 10 jun, 23:15, "Douwe" <***@knorretje.nl> wrote:

Hallo Douwe. Bedankt voor jouw artikel op jouw weblog hierover!
Hartelijke riviera-groeten van Nico uit Gouda.
tonvogt
2009-06-12 18:21:17 UTC
Post by Douwe
. Waarom deze ontkenning dat weet ik niet.
Douwe
omdat hij zelf de mooie fotos van Theo Dencker nooit heeft gezien waar
ze gezamenlijk opstonden
Q***@hotmail.nl
2018-10-15 14:33:20 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-oktober/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974: Italië

De plannen om de nieuwe zeezender Radio Nova Internationaal vanaf de Mebo II voor de Italiaanse kust te starten, worden opgeborgen
Q***@hotmail.com
2019-04-19 19:05:43 UTC
...(her)beluister nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52793-rado-nova-19-11-1987/ Nico.
N***@outlook.com
2019-05-18 17:54:35 UTC
...zie nu ook de tweede/derde foto op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/52979-radio-noordzee-sos-mayday-calls-15-05-71/ met deze tekst onder de derde foto: Nico.

Ik vroeg al eerder wie we op deze foto zien? Iemand gokte Peter Ford, maar is dat zo? Voor de goede orde, het is de studio voor Radio Nova.
Q***@hotmail.nl
2019-06-10 14:36:11 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-juni-161/#.XP5VTxLwqKE staat nu dit te lezen; Nico.

1979: Italië

Vanaf 16:30 uur zijn er in de omgeving van de Franse en Italiaanse Riviera testuitzendingen te ontvangen van Radio Nova International, een project van enkele oud zeezendermedewerkers waaronder A.J. Beirens (foto bovenaan op die link) en Maurice Bokkebroek, de voormalige studiotechnicus van Radio Mi Amigo.
Gerrit Lettinck
2009-06-11 07:11:43 UTC
Het was zeker geen landpiraat. In die tijd kon bij wijze van spreken "Jan en
alleman" een radiostation beginnen in Italië. In de periode mei t/m
september 1980 ben ik ook een keer of 3 boven op de berg bij Ventigmilia
geweest. De visite's bij Radio Nova waren altijd bijzonder gastvrij en een
nieuw uitgebrachte single (van b.v. Abba) die we meenamen werd gekoesterd
door de mannen bij Radio Nova.

Wat mij bij staat is dat het station hoofdzakelijk draaiende werd gehouden
door één persoon Ruud Kegel. Zijn compagnon (dat moet dan de naam van
Schijndel geweest zijn?) was er meer voor de huishoudelijke taken en af en
toe een non-stopband verwisselen. En Ruud Kegel deed dus verder alles,
nieuws lezen en een aantal keren per dag een programma presenteren. In de
periode zomer 1980 bestond te programmering uit zo'n 80% non-stop muziek,
maar die muziek werd inderdaad tot ver langs de Franse Cote d'Azur
ontvangen.

Gerrit Lettinck
Douwe
2009-06-11 21:34:15 UTC
Post by nico
[...]
In "mijn tijd" waren er dus ook Engelse dj's die van de Voice of Peace
kwamen Gerrit.

Inderdaad was Niels van Schijndel de tweede man.

Groet,
Douwe
WeetJijVeel
2009-06-12 12:48:43 UTC
Post by Gerrit Lettinck
[...]
Wie weet meer hiervan? Was dit een land-piraat? Nico.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
- Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -
Ruud Kegel draaide later ook zn eentje Country FM.
Wat is er van hem geworden?