Krijn Torringa overleden
Loner
2006-08-16 09:09:05 UTC
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.

Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.

Mark Veldhuis.
Dick
2006-08-16 09:28:46 UTC
Post by Loner
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.
Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.
Mark Veldhuis.
Ook sterkte van mij gewenst Marc.

Dick
Will
2006-08-16 09:44:00 UTC
Post by Loner
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.
Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.
Mark Veldhuis.
Ook vanuit Limburg: Heel veel sterkte met dit tragisch verlies.

Will
Radio Makes My Day Happy!!!
anne
2006-08-16 10:13:33 UTC
Post by Loner
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.
Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.
Mark Veldhuis.
Voor alle veel sterkte gewenst.

vr.gr.anne
Marc
2006-08-16 10:26:53 UTC
Post by Loner
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.
Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.
Marc T., maar ook Bregje en Freda ("Brenda") sterkte.

Marc
Oldies45
2006-08-16 10:35:04 UTC
Heel Veel sterkte gewenst...

Namens team Offshore radio (download) club.
Oldies45
Jaap
2006-08-16 11:03:20 UTC
Marc, Bregje, Freda, familieleden en vrienden, gecondoleerd met dit
verlies en sterkte!
Jaap J.
Martin Zonnevylle
2006-08-16 11:37:54 UTC
Heel veel sterkte gewenst, en ik zal a.s. Zondag als eerbetoon een thema aan
hem wijden in mijn programma!

Martin
Jaap J.
Media Voice Productions
2006-08-16 13:59:26 UTC
Post by Martin Zonnevylle
Heel veel sterkte gewenst, en ik zal a.s. Zondag als eerbetoon een thema aan
hem wijden in mijn programma!
66 is geen leeftijd... balen.

Allemaal sterkte!

Edo Peters
René van den Abeelen
2006-08-16 12:08:24 UTC
Triest hoor. Het is en blijft een verraderlijke rot ziekte.
Nou; familie en overige naasten gecondoleerd & alle sterkte!
Douwe Dijkstra
2006-08-16 16:46:33 UTC
Post by Loner
Net in het bulletin van Radio Oost gehoord.
Krijn Torringa is overleden.
Ik wens Marc en alle andere betrokkenen heel veel sterkte toe.
Mark Veldhuis.
Ook namens mij gecondoleerd en veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen.

Douwe
ollie
2006-08-16 17:06:09 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by Loner
[...]
Gecondoleerd Marc. Heel veel sterkte de komende tijd

Rob Olthof
Herbert Visser
2006-08-16 18:28:29 UTC
Post by ollie
Gecondoleerd Marc. Heel veel sterkte de komende tijd
Rob Olthof
Ook van deze kant condoleances.

Herbert Visser
Michel Roman
2006-08-16 18:40:51 UTC
Post by Herbert Visser
Post by ollie
Gecondoleerd Marc. Heel veel sterkte de komende tijd
Rob Olthof
Ook van deze kant condoleances.
Herbert Visser
Opnieuw een groot radioman overleden.
Met innige deelneming.
Krijn,je bent nu weg,maar je stem blijft eeuwig leven,bedankt...!
Van Gilse

Fam.van Gilse.
Michel Roman
2006-08-16 20:33:59 UTC
Post by Michel Roman
Post by Herbert Visser
Post by ollie
[...]
Post by Herbert Visser
Fam.van Gilse.
Ook in Belgie was Krijn zeer geliefd,dus ook voor onze Nederlandse
radiovrienden,want we zijn tenslotte toch één,onze diepste rouw.Dit
uit de grond van mijn radiohart !
jan W
2006-08-16 20:29:39 UTC
Krijn was en is een legende.
"Wilco" <duckstad@@gmail.com>
2006-08-16 22:05:53 UTC
Familie en overige naasten gecondoleerd en heel veel sterkte!

Krijn bedankt voor wat je al die jaren gedaan hebt we zullen je missen.
w***@gmail.com
2006-08-17 08:32:50 UTC
Post by "Wilco" <duckstad@@gmail.com>
Familie en overige naasten gecondoleerd en heel veel sterkte!
Krijn bedankt voor wat je al die jaren gedaan hebt we zullen je missen.
Krijn, een Rots in de nederlandstalige branding is niet meer.
Met name Oost-Nederland en z'n familie zullen hem missen.

Sterkte voor z'n familie gewenst,

door Willem.
j***@hotmail.com
2006-08-17 21:50:40 UTC
Je tijd komt, je tijd gaat,
Krijn...een naam die voor ALTIJD staat,
Kanker kent geen levenswaarde
Krijn.. is vertrokken van deze aarde
Hij lacht ons toe nu, ver daarboven
Marc en familie, pak dit vast en blijf hierin geloven,
Je zult hem nog vaak ervaren...
en dat worden je steunpilaren!

Condolances en veel kracht...

John
Mark Veldhuis.
Hans Knot
2006-08-19 22:12:00 UTC
herinneringen komen terug aan de tijd dat ik Krijn en Freda leerde
kennen. Decennia
geleden. Af en toe kruisten onze paden. of het Veronica, AVRO, Holland
FM, een
tocht terug op zee (waar vier Groningers achter elkaar presenteerden)
was maakte niet uit.
Het mooiste moment was de dank die Krijn uitsprak toen ik hem eind jaren
negentig een aantal
fotos gaf die ik in 1973 nam binnen de ziekenomrope Studio 73 in
Groningen. Hij
deed daar op de openingsdag (11 augustus) een programma met Hans
Spijkerman en met mij, gevolgd door
ene Rob en Lous van Dam. Tja we hebben die dag veel plezier gehad en
jaren later nagenoten. Rob van Dam werd Marc Jacobs en ook zeer bekend.
En
over de vele herinneringen aan Groningen zei hij me nog: die koele
Groningers hebben het toch mooi gemaakt. Trots liep hij rond met die
foto van een langharige Krijn.
Herinneringen die terug komen
nadat ik vanavond terug kwam uit Ierland en een aantal boodschappen
terug vond in mijn mail en op het antwoord
apparaat. Marc, Frieda en alle nabestaanden: Bescheiden, vrolijk,
meelevend en genietend. Zo wil ik
mijn herinnering aan Krijn na al die jaren laten weerleven. Maandag zal
ik
in gedachten met jullie zijn.

groet
Hans Knot
2018-08-16 16:55:53 UTC
...zie nu ook de foto bovenaan op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-augustus-218/ en lees nu ook deze tekst op die link: Nico.

2006

– Met Krijn Torringa (foto bovenaan – credits: Marc Torringa) verliest de artiestenwereld één van hun belangrijkste voorvechters. De 66-jarige ex-medewerker van Hollands Glorie, AVRO, Radio Veronica en Radio 819, sterft aan kanker.

En (her)beluister nu ook het interview dat daar meteen onder staat.