De "Cheeta 2".
Add Reply
nico
2010-03-27 18:07:50 UTC
(gelezen op http://www.bloggen.be/zeezenders Nico)

Terug in de tijd: 25 maart 1966
De Cheeta 2 http://www.offshore-radio.de/fleet/cheeta.htm is lek en
maakt water. De uitzendingen van Radio Caroline South worden stopgezet
en met behulp van de tender Offshore 1 kan het zendschip de haven van
Lowestoft bereiken. De problemen bleken het gevolg van een defect aan
het koelsysteem.
Joop
2010-03-28 12:32:11 UTC

Verkeerd linkje????
Piet
2010-03-28 12:44:43 UTC

Dit is de goede: http://www.offshore-radio.de/fleet/cheeta2.htm
Koos E.
2010-03-28 16:25:07 UTC
Op 28-3-2010 14:44, Piet schreef:
> "Joop"<***@invalid.nl> schreef in bericht

> Dit is de goede: http://www.offshore-radio.de/fleet/cheeta2.htm

http://home.swipnet.se/offshoreradio/radiosyd/gambia/index.html
http://home.swipnet.se/offshoreradio/radiosyd/gambia/cheeta2.jpg
http://home.swipnet.se/offshoreradio/radiosyd/gambia/sydwreck.jpg
openen met google earth:
http://bbs.keyhole.com/ubb/ubbthreads.php?ubb=download&Number=349252&filename=cl-10-08-06-379181327.kmz

Koos E.
hans knot
2010-03-28 20:43:00 UTC
bronnen vermelden is een must zolang je weet waar je de links of fotos
vandaan hebt. Ook in deze groep

met mijn report poog ik dat ook zoveel mogelijk. De foto van Syd in
Gambia met veel blauw komt uit mijn archief de ander weer uit een
ander. Delen, zoals ik
maandelijks met jullie doe is prachtig maar wel zoveel mogelijk
bronnen melden.

groet
dank Hans K
Koos E.
2010-03-28 21:43:11 UTC

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/RP2/Scandinavian_offshore_radio.shtml

Koos E.
Peter de Wit
2010-03-31 16:35:09 UTC
On 28 mrt, 22:43, hans knot <***@gmail.com> wrote:
> bronnen vermelden is een must zolang je weet waar je de links of fotos
> vandaan hebt. Ook in deze groep

> groet
> dank Hans K

Het is dus de kunst om zo min mogelijk te "weten" :-)

Overigens wel "mooie" foto's.

PdW
nico
2010-04-02 17:29:48 UTC
On 27 mrt, 20:07, nico <***@hotmail.com> wrote:
> [...]
> en met behulp van de tender Offshore 1 kan het zendschip de haven van
> Lowestoft bereiken. De problemen bleken het gevolg van een defect aan

Er staat nu de onderstaande posting daar te lezen: Nico.

Terug in de tijd: 1 april 1966
Na op 25 maart terug naar de haven te zijn gekeerd wegens het binnen
krijgen van water, gaat de Cheeta II http://www.offshore-radio.de/fleet/cheeta2.htm
(nu wel de goede link!) terug naar haar ankerplaats. Op 2 april begint
Caroline South terug met uitzenden.
Q***@hotmail.com
2019-01-09 18:41:18 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-9-januari-009/ staat nu dit te lezen: Nico.

1963: Denemarken

De Cheeta II van Radio Syd komt door de barre winter in het pakijs terecht en moet vlot getrokken worden. Na enkele dagen aan de kade in de Malmö Yacht Club in Lillehammer, vaart men naar de oorspronkelijke ligplaats terug en worden de uitzendingen hervat.
Q***@hotmail.nl
2019-01-21 18:02:58 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-januari-020-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

1966: Denemarken

De Cheeta II van Radio Syd wordt door het stevige pakijs gedwongen om haar ligplaats te verlaten. Dit betekent meteen het einde van de uitzendingen op 91.5 MHz. Het station zou lange tijd niets meer van zich laten horen.
Q***@hotmail.nl
2019-03-25 15:03:10 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-maart-084/ staat nu dit te lezen: Nico.

1966

De Cheeta II van waarop Radio Caroline South tijdelijk uitzendt, maakt water en wordt met de hulp van de tender Offshore 1 naar de haven van Lowestoft voor herstellingswerken gebracht. De reis verloopt niet zonder problemen, als ook motor van de Offshore I het laat afweten moet een tweede sleepboot, de Hector Read, hulp bieden.
N***@outlook.com
2019-05-01 15:02:55 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-mei-121-2/#.XMmdMWjgrcs staat nu dit te lezen: Nico.

1966

Op de Cheeta II eindigen de uitzendingen van Radio Caroline South. De MV Mi Amigo had immers de taken van weleer opgenomen.
N***@outlook.com
2019-07-10 16:11:35 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-juli-191-2/#.XSX8HhLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1962: Denemarken

Radio Mercur staakt de uitzendingen vanaf de Cheeta II. Het zendschip vaart vervolgens naar de haven van Elensberg waar het later door Radio Syd – eigenares Britt Wadner wordt gekocht.
Q***@hotmail.nl
2019-07-21 18:44:55 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-juli-202-2/#.XS1sAE0UnGI staat nu dit te lezen: Nico.

1966

... Ook de Cheeta II, die door Radio Caroline South tijdelijk was gebruikt, loopt forse schade op en wordt door de sleepboot Agama de haven van Harwich binnengebracht.