De Veronica Top 1000 van 1974
Add Reply
Micha F. Jans
2005-10-24 11:46:19 UTC
Beste radiovrienden,

Ik zit nu te luisteren naar de Veronica Top 1000 uit 1974. Wat leuk om te
luisteren als je het nog nooit gehoord hebt!

Maar toch een vraagje. In het allereerste uur, in de allereerste minuut
wordt door Tineke een tune gedraaid. Deze komt mij zeer bekend voor, maar
welke tune is dit? Het gaat om de uitzending van 23 juli 1974 vlak na 13.00,
het begin van de Top 1000 dus.

Vriendelijke groet van uw aller Top 40 vriend
Micha
Douwe Dijkstra
2005-10-24 11:54:58 UTC
Post by Micha F. Jans
[...]
Hugo Montenegro - Mc Arthur Park.

Bekend van ""Dinsdag 1 januari", de start van Radio Mi Amigo.
Douwe Dijkstra
2005-10-24 12:12:53 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by Micha F. Jans
[...]
Aanvulling uit de verzamelde werken van Jelle Boonstra:

Montenegro, Hugo - McArthur's Park (RCA/1969), openingsnummer bij de start
van Radio Mi Amigo op 1 januari 1974. Op hoge toon ingesproken door Ad
Peterson (Adje Roland). Daarvoor al in gebruik bij Peter Holland op Radio
Noordzee ("Heeft U misschien onze verzoekplaat ook gezien?") Later nog een
tijdje tune van Peter van der Holst bij Delmare (1979). Instrumentale
uitvoering van het hitsucces van Richard Harris. Van de LP "Moog Power".
(1969)
Leon Dorsey
2005-10-24 12:46:24 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Luister naar de intro/start jingle van MA, op normale snelheid.
(Ad Roland vond 't altijd leuk en wenselijk om ook de single op een
hogere snelheid te draaien, dat gaf de show "snelheid "
Gr Leon.
www.rocksoundradio.tk - downloads -
Micha F. Jans
2005-10-24 12:26:17 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by Micha F. Jans
[...]
MacArthur Park! Daar kende ik dat deuntje dus van! Dank je wel Douwe, ik ga
hem zoeken om 'm toe te voegen aan mijn radiotunes.

Groet,
Micha
Leon Dorsey
Micha
Micha F. Jans
2005-10-24 13:23:20 UTC
Post by Leon Dorsey
Is dit 'm?
www.rocksoundradio.tk -downloads- (hugo)
Gr Leon.
Leon dat is 'm wel, maar in de versie op die site word gezongen
(pa-pa-pa-pa-pa), die ik hoor in die uitzending is geheel instrumentaal.
Toch bedankt. Mocht iemand de degene hebben die ik bedoel, mag je 'm ook
altijd mailen naar ***@hotmail.com en dan even de punt verwijderen.
Hans Hendriks
2005-10-25 17:12:44 UTC
Post by Micha F. Jans
Post by Leon Dorsey
[...]
Micha, van het instrumentale gedeelte van het nummer van Richard Harris -
Mac Arthur Park is een 'rondlopertje' gemaakt. Deze werd gebruikt als filler
tijdens de uitzending van de Top 1000 in 1974 door Radio Veronica. Ik heb
deze versie naar jou verzonden. groet, Hans.
Juul Geleick
2005-10-25 17:34:37 UTC
Post by Hans Hendriks
Post by Micha F. Jans
Post by Leon Dorsey
[...]
Dat klopt als een 'bus', Hans! Ik heb 'em zelf nog geknipt!

Nog een paar grappige dingen over die Top 1000:
1. op 24/7 om 07.11 uur mooie spot van Rob Out
2. op 24/7 om 19.35 Lex maakt 'ruzie' met Ad en roept,"doe je werk nou
maar'
Ad zat weer eens te pielen.

Juul

PS ik heb airchecks, we hebben de banden niet bewaard. (was te duur,
denk ik) Hoe is jullie kwaliteit?
Bart Van Peer
2005-10-25 18:46:19 UTC
Post by Juul Geleick
Post by Hans Hendriks
Post by Micha F. Jans
Post by Leon Dorsey
[...]
De hele Top 1000 (in am kwaliteit) is terug te vinden op downloadcd's
4, 5, 6 en 7. Te bestellen bij de Downloadclub.
Waarschijnlijk zijn ze nog leverbaar.

Groet,

Bart
Douwe Dijkstra
2005-10-25 20:24:39 UTC
Post by Bart Van Peer
[...]
Aangeleverd door ondergetekende.

Douwe

www.albatrosstudio.nl

Copietje Juul?
Oldies45
2005-10-26 06:30:28 UTC
Douwe Dijkstra a écrit
Post by Douwe Dijkstra
Post by Bart Van Peer
[...]
En Rob Messander en nog iemand anders waarvan ik de naam van ben
vergeten.

Harm
Oldies45
Hans
2005-10-26 13:22:47 UTC
Post by Oldies45
Douwe Dijkstra a écrit
Post by Douwe Dijkstra
Post by Bart Van Peer
[...]
Die man die pas nog te spraken kwam in de groep, die in amerika woonde
en nu weer in Nederland. Was toch Meinderd?
Oldies45
2005-10-26 13:44:38 UTC
Hans a écrit
Post by Hans
Post by Oldies45
Douwe Dijkstra a écrit
Post by Douwe Dijkstra
Post by Bart Van Peer
[...]
Zou best kunnen.

Harm
Oldies45
Hans
2005-10-26 13:26:47 UTC
Was toch die man die in Amerika woonde. Was pas nog ter sprake in de
groep. Was zijn voornaam niet Meindert?

Groetjes Hans
http://www.offshoreradio.us
http://thevandijks.web-log.nl/
Douwe Dijkstra
2005-10-26 14:14:05 UTC
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Klopt. Ik had slechts 57 van de 60 uur (ofzo). De andere drie heb ik later
via Rob Mesander aangeleverd waarbij bleek dat ook wat uren van Rob van
betere kwaliteit waren dan mijn 4,75 cm/sec banden. Daarmee was het m.i.
compleet.
Oldies45
2005-10-26 15:13:59 UTC
Douwe Dijkstra a écrit
Post by Douwe Dijkstra
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Zou best kunnen...ik weet dat het 4 jaar (2001) en 11105 opnames
geleden is.

Harm
Oldies45
Q***@hotmail.nl
2018-12-30 18:15:09 UTC
...lees, zie en (her)beluister nu ook
https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/51777-radio-veronica-07-1974-begin-top-1000-en-het-uur-daarvoor/ Nico.
Q***@hotmail.com
2019-07-23 14:25:08 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-23-juli-204-2/#.XTb3jBLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1974

Radio Veronica start om 07:00 uur met de Top 1000 1965-1974 die gebaseerd is op top 40 punten. Dit ter ere van de 500e top 40. Deze marathonuitzending duurt tot zaterdag 27 juli als om 13:00 uur de nummer 1 wordt gedraaid. Zie de lijst op https://www.top40.nl/pdf/archive/1974-top-1000-500e-top-40-27-juli.pdf
Q***@hotmail.com
2020-07-27 14:20:51 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-juli-209-2/ staat nu dit te lezen:

1974

Om 13:00 uur rondt Radio Veronica de Top 1000 Aller Tijden met de nummer 1 ‘La Danse De Zorba’ van het Trio Hellenique af. Nadien start de vijfhonderdste uitzending van de Top 40.

En (her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Nico.
Micha F. Jans
2005-10-25 19:20:48 UTC
Post by Hans Hendriks
[...]
Dank je Hans! Richard Harris had ik al, ik zal even gaan knippen en plakken,
maar wist niet dat het daar uit kwam! Bedankt hoor evenwel natuurlijk voor
je moeite. Maar ik wist niet dat het een knip van het origineel was.

Overigens vind ik het leuk om als pas 34-jarige deze Top 1000 eens te horen.
Toen deze werd uitgezonden was ik 3, dus wist toen niet van het bestaan van
Veronica. Maar aangezien ik wild ben van hitlijstjes vind ik het leuk deze
nu eens te kunnen beluisteren.

Voor Juul: de kwaliteit is prima vind ik. Ik kom natuurlijk uit het
FM-tijdperk maar er is prima naar te luisteren vind ik. Toch mooi dat zoiets
bewaard is gebleven. En wat leuk om Bart van Leeuwen 30 jaar jonger te
horen! Ik hoor hem nu ook bijna elke dag, maar wist nooit hoe hij 30 jaar
geleden klonk. Er gaat een wereld voor mij open...:-)

Groet,
Micha