"mv Magda Maria" van Radio Paradijs
Add Reply
anne
2005-05-30 07:22:42 UTC
Beste zeezendervrienden,

op mijn web-log, had ik een artikel geplaatst over de;

"mv Magda Maria" van Radio Paradijs
Een Nederlandse rechtbank geeft de "mv Magda Maria" van Radio Paradijs op 29
mei 1986 terug aan de eigenaars.
Door de jarenlange verwaarlozing door de Nederlandse overheid is het schip
echter tot een hoop schroot verworden, en zal later in het Belgische Brugge
worden gesloopt.

Na aanleiding van dit stukje kwam de volgende vraag van Gertjuh

Kan dat dan zo maar? De overheid neemt iets van je in beslag, na heel veel
getouwtrek besluit de rechtbank dat het terug gegeven moet worden en dan is
het ondertussen door verwaarlozing van de overheid waardeloos geworden? Of
kwamen ze met een fooi op de proppen, iets van 'dagwaarde'?

Mijn antwoord is;

Ja dat kan de overheid doen, wel kun je de overheid aansprakelijk stellen
voor de geleden schade, door een schade vergoeding te eisen, of dat
gehonoreerd wordt is weer afhankelijk van de rechter.
Geert Theunisse, "de berger van de Magdalena in 1979" is daar wel een
sprekend voorbeeld van dat de staat je wel in je sop laat gaar koken.

Mijn vraag is nu; is er door de eigenaren van "Radio Paradijs nog
geprocedeerd om de geleden schade vergoed te krijgen?

vr.gr.anne
--
http://huppiedos.web-log.nl
http://home.tiscali.nl/huppiedos/
ollie
2005-05-30 07:37:35 UTC
Post by anne
[...]
Die vraag kan het best door Ben Bode beantwoord worden Anne, maar ik
weet wel dat ik voor hem nogeens langs ben geweest bij een advocaat om
dossierstukken op te halen.

Groet

Rob Olthof
Douwe Dijkstra
2005-05-30 08:13:06 UTC
Post by ollie
Post by anne
[...]
Email adres Ben Bode (in 2003 altans)

***@hotmail.com

Dus probeer het eens Anne.

Douwe
anne
2005-05-30 10:53:00 UTC
Werkt niet.
Douwe Dijkstra
2005-05-30 12:09:51 UTC
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
Email adres Ben Bode (in 2003 altans)
Dus probeer het eens Anne.
Douwe
Werkt niet.
Jammer.

Misschien in het telefoonboek van Antwerpen.

Hij woont daar aan de Frankrijklei boven de Lundia.

Douwe
anne
2005-05-30 14:10:41 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Wat ik kan vinden is;

Bode Bruma Iuliana 1/1
146 Frankrijklei
2000 Antwerpen / Anvers
0476/723568

De lundia, zit alleen in brussel

http://www.lundia.nl/Contents/vestigingen/index.php?lang=nl&studio=lijst

vr.gr.anne
Douwe Dijkstra
2005-05-30 14:13:39 UTC
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Ach zelfs hier in Barneveld veranderen de winkels dagelijks dus zal die
Lundia wel weg zijn.

Ik zou maar bellen. Ben is altijd bereidwillig om info te geven.

Douwe
anne
2005-05-30 23:22:34 UTC
Post by Douwe Dijkstra
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
Post by anne
Post by Douwe Dijkstra
[...]
Ik heb het berichtje met het adres verwijderd, is toch niet zo verstandig
lijkt mij om iemand zijn adres te plaatsen.

vr.gr.anne
chris
2005-05-30 15:25:57 UTC
------
Post by anne
[...]
Beste Anne
Wat zou je zeggen van Tom van de Velden.
Zijn platen collectie was ook in beslag genomen.
Toen het terug gegeven moest worden was het ""oeps"" sorry weg.
Hier aan is nog de menige florijn besteed om de nedelandse regering er voor
te laten betalen.
Maar ook hier in hadden onze fijne regenten de langste adem.
Tom heeft hierdoor lange tijd tussen het wal en schip verkeert.
Hij kreeg nml geen uitkering omdat hij geld te goed had van de nederlandse
regering, die niet wenste te betalen.
Ik heb met ben ook over zijn kant gesproken maar ik vind niet dat ik dat
hier moet gaan vertellen.
Dit was nml in een prive gesprek.

Chris
www.offshoreradio.org
ollie
2005-05-31 07:14:13 UTC
Post by anne
[...]
Ik zit donderdag in Antwerpen bij Ben.

Rob Olthof
anne
2005-05-31 12:30:57 UTC
Post by ollie
Ik zit donderdag in Antwerpen bij Ben.
Rob Olthof
Rob, ik durf het haast niet te vragen, maar wil jij informeren hoe het
gegaan is na het vrijgeven van de "mv Magda Maria" op 29 mei 1986.
Je zult ons er een groot plezier mee doen.

vr.gr.anne
ollie
2005-05-31 21:02:42 UTC
Post by anne
Post by ollie
[...]
Tuurlijk, ik heb je vraag al doorgemaild naar Ben

Groet

2019-12-16 13:06:43 UTC
...zie nu ook de onderste foto op https://radiovisie.eu/dec-aarzelende-start-van-radio-monique-audio/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-03-11 14:25:14 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-maart-070/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De mv Lieve (later omgedoopt tot mv Magda Maria) komt in de haven van Dublin aan. Daar zal het vaartuig worden uitgerust ten behoeve van het Nederlandse Radio Paradijs-project.
Q***@hotmail.com
2020-03-30 14:26:13 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-maart-089/ staat nu dit te lezen: Nico.

1989

Het in 1986 vrijgegeven zendschip de Magda Maria van het Nederlandse Radio Paradijs belandt in Zeebrugge. Enkele dagen later zal het vaartuig definitief gesloopt worden.
Q***@hotmail.com
2020-05-29 14:25:18 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-mei-150/ staat nu dit te lezen:

1986

Een rechtbank geeft de MV Magda Maria aan de eigenaren terug. Door de jarenlange verwaarlozing wordt het ex-zendschip van Radio Paradijs echter snel naar de schroothandelaar verwezen.

En zie en (her)beluister nu ook de video die daar meteen onder staat. Nico.
Q***@hotmail.nl
2020-07-14 14:17:31 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-14-juli-196-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De MV Magda Maria, het zendschip van Radio Paradijs, vlucht na een tip over een mogelijk ingrijpen van de politie, weg uit de haven van Dublin. De bemanningsleden gaan echter zo stuntelig te werk dat ze tegen een brug botsen en er een stuk van de zendmast sneuvelt.
Q***@hotmail.nl
2020-07-20 14:36:40 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-juli-202-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De Magda Maria van Radio Paradijs, die vanwege een mogelijke juridische interventie uit de haven van Dublin was ontsnapt, kiest een ligplaats op negen mijl van het befaamde REM-eiland, in de buurt van het Nederlandse Noordwijk. (Foto bovenaan op die link: © Hans-Joachim Backhus)
Q***@hotmail.com
2020-07-26 13:26:53 UTC
...zie nu ook de grote foto en ook de kleine foto op https://radiovisie.eu/het-is-vandaag-26-juli-1981-audio/ Nico.
Q***@hotmail.com
2020-07-29 14:32:07 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-juli-211-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

Diverse kranten pakken uit met foto’s van de Magda Maria, het toekomstige zendschip van Radio Paradijs. Grote haspels met tuidraden voor de mast zijn te zien, maar de pers interpreteert ze als satellietschotels. De Nederlandse autoriteiten tonen zich argwanend. Men stuurt de HMS Jaguar van de zeemacht en enkele politiemensen voor een uitgebreide controle de zee op.
Q***@hotmail.com
2020-07-30 14:01:38 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-juli-212/ staat nu dit te lezen: Nico.

1981

De geruchten over een mogelijke entering van de Magda Maria van Radio Paradijs nemen toe. Uit voorzorg worden alle bemanningsleden door de vissersboot Nijltje aan land gebracht.