Michelle en Haike dubois
Add Reply
Oldies45
2004-11-05 21:54:17 UTC
Ik zit volop in de Mi Amigo bandjes 1977/1978 en dan vallen bepaalde
dingetjes op zoals de vele storingen die ze hadden aan boord en alweer
geen bandjes aan boord zodat zelfs de Engelse bemanning achter de
microfoon werden ingezet...grappig Stuart Russel met zijn beste
Nederlands (-: dit zijn allemaal dingen die mij destijds als "behang"
luisteraar nooit echt zijn op gevallen...maarja nu wel als je zo bezig
bent met die opnames.
Wat me ook opvalt is de slechte stem verhouding van Michelle en Haike
Dubois op de radio...veel compressie zodat alles behoorlijk beroerd en
slecht verstaanbaar is. Weet iemand hoe dit kwam en waarom werd daar
eigelijk niks aan gedaan...ik zou de dames aangeraden hebben om of
harder te praten of dichter bij de microfoon te gaan zitten...of een
andere microfoon of toon regeling anders instellen. Maar blijkbaar
gebeurde dat niet.

Harm
Oldies45
Bart Van Peer
2004-11-06 12:33:56 UTC
Post by Oldies45
[...]
Of de microfoons al dan niet naar het stembereik van Haike of Michelle
waren afgeregeld laat ik in het midden.
Het is een feit dat zowel Haike als Michelle geen radioervaring hadden
opgedaan voor ze bij Mi Amigo presenteerden.
Zij waren slechts noodoplossingen.
Haike en Michelle waren jammer genoeg geen Tinekes. Bovendien vond ik
hen als presentatrices niet erg aardig. Vooral Haike is soms moeilijk
verstaanbaar.
Ik probeer me soms voor te stellen hoe zij als mens waren.

Groetjes,

Bart
Jos M.
2004-11-07 15:42:03 UTC
Post by Bart Van Peer
Post by Oldies45
[...]
Haike vond ik altijd erg binnensmonds praten. Toch had ze wel een warm
geluid. Het was middengolf en in 1977/1978 was de techniek niet zover
dat middengolf lekker kon klinken. Maar ik vond het wel wat hebben, was
beetje de magie van de radio.
Michelle kan ik me niet zo meer voor de geest halen hoe dat klonk. Dan
zou ik echt een oude opname terug moeten luisteren.

Maar los van de opmerkingen. Het ging toch om de sfeer uiteindelijk. En
daarvan heb ik bijna 4 jaar lang kunnnen genieten.

Groet, Jos M.
--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://www.mesnews.net
Oldies45
2004-11-07 17:42:18 UTC
Jos M. a écrit
Post by Jos M.
Post by Bart Van Peer
Post by Oldies45
[...]
Uit die zelfde Spaanse studio kwamen ook de programmas van o.a. Stan
Haag en Ton Schipper en die klonken wel goed ??? dus had niks te maken
met de techniek van toen...microfoons en middengolf zenders waren er al
heel lang dus de techniek om het goed te laten klinken was er ook al
heel lang.
Het gaat er mij ook niet om of ze goed of slecht waren die twee
dames...smaken verschillen...maar de vraag was op ze zelf niet in de
gaten hadden dat het beroerd over kwam op de radio en dat jaren lang.
Ik hoor o.a. ook Michelle die haar tune vol praat terwijl de volume van
de tune net zo hard is als haar stem...slordig.

Harm
Oldies45
Q***@hotmail.com
2020-07-30 13:39:44 UTC