Geert Theunisse
Konings
2003-10-18 10:29:55 UTC
Vandaag in BN / De Stem (Roosendaal) een pagina-groot verhaal met als titel
:
Een slepende kwestie.
Het verhaal begint op 23 september 1979 als Geert T. de Magdalena
binnensleept.
Het verhaal is geschreven door Romain van Damme (Belg?).
Waarschijnlijk zal het ook wel in andere regionale kranten verschijnen.

Erg de moeite waard om te lezen.

groeten

wil konings
Hans H.

wil konings
Hans H.

wil konings
®ick
2003-10-19 00:06:53 UTC
Post by Hans H.
Voor al uw kranten: http://www.kidon.com/media-link/netherlands.shtml
Hans H.
Maar nog steeds het artikel niet gevonden......

Rick.
Geert Theunisse
2003-10-19 10:11:04 UTC
Post by ®ick
Post by Hans H.
Voor al uw kranten: http://www.kidon.com/media-link/netherlands.shtml
Hans H.
Maar nog steeds het artikel niet gevonden......
Rick.
Hoi Rick,
Kijk maar op www.listenbedrog.nl
Groet,
Geert
®ick

Geert
N***@outlook.com
2019-06-14 17:38:15 UTC
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-14-juni-165/#.XQOwRxLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1982

De Nederlandse Staat moet Geert Theunisse 40.000 gulden betalen. Dit is een vergoeding voor de juridische kosten die de berger uit Dintelsas voor de MS Magdalena (foto bovenaan), het zendschip van Radio Mi Amigo moest maken om tijdens zijn anderhalf jaar durend conflict met het ministerie van Justitie gelijk te krijgen.
Nico Gouda
2022-06-14 17:46:19 UTC
...en léés nu óók https://radiohooligan.wordpress.com/2004/05/06/geert-theunisse-naar-amerika/ ! Nico.
Nico Gouda
2023-06-14 17:01:13 UTC
...lees, zie en beluister nu ook http://www.vaart.nl/actueel/artikel/1000009772 Nico.
Rink
2023-07-10 21:16:27 UTC
Post by Nico Gouda
...lees, zie en beluister nu ook
http://www.vaart.nl/actueel/artikel/1000009772 Nico.
Actueel en uit 2007 ?
Da's toch 16 jaar oud....
Nauwelijks actueel te noemen....

De link op genoemde site gaat naar een inlog pagina van user DINOTH.

Bedoel je deze video uit 2004?

Rink

®ick
2003-10-18 11:27:26 UTC
Maar beste Wil,
we kennen het verhaal toch al?

Is er iets aan toegevoegd inmiddels???
Het complete verhaal is op CDROM te verkrijgen, met div. foto's!!!

--

®!ck
wil konings
Geert Theunisse
2003-10-18 17:14:41 UTC
Post by ®ick
[...]
Jawel, maar kijk, de bedoeling van zo'n artikeltje is eigenlijk dat ik
onderhand eens iets toegevoegd krijg...wat nog niet meevalt!
Groet,
Geert Theunisse
wil konings
®ick
2003-10-18 23:57:08 UTC
Post by Geert Theunisse
Post by ®ick
[...]
Omdat ik niet in Roosendaal woon heb ik het helaas niet kunnen lezen.

Maar dat er enorme fouten en financiele blunders door de OVERHEID gemaakt
zijn, dat staat voor mij als een paal boven water....

En ooit zal Geert erkenning en genoegdoening vinden.
En daarom is het goed dat er nog steeds over geschreven wordt.

Onrecht, dat is iets waar ik zo slecht tegen kan!!!!!

Zet 'm op Geert, want JIJ hebt gelijk, nu alleen het nog krijgen
VERDOMME!!!!!!

Zo wordt een hardwerkende belastingbetaler buiten beeld
geschopt!!!!!!!!!!!!!

®!ck
Post by Geert Theunisse
wil konings
Peter de Wit
2003-10-19 07:06:47 UTC
Heel goed, het verhaal van Geert moet net zo lang herhaald worden totdat er
eindelijk recht gedaan wordt.

Toch wil ik wel wat vraagjes stellen;

Als Geert in 1979 een beginnend ondernemer was dan heeft hij mogelijk ooit
geluisterd naar de zeezenders.

Geert, heb jij vroeger ooit bewust geluisterd naar Veronica/ Noordzee of
later naar Mi-Amigo, Caroline of Delmare?
Zeker Delmare moet jou beroepsmatig geinteresseerd hebben omdat de Aegir in
september 1978 een stukje ging spelevaren.

Ben je zelf aan boord geweest van de Magdalena en wat was jou indruk van het
schip? Volgens een eerder mailtje van jou aan mij gericht was "het naar
buiten slepen" geen optie. Bij de raid op Caroline hoorde je zeggen dat het
een zooitje was aan boord maar "dat is altijd zo op dat soort schepen".

Wat vind je als "zeeman" van het gegeven dat er nautisch onervaren mensen
aan boord zitten van zo'n verankerd schip?
Is het een acceptabel risico te noemen, er hebben diverse schepen voor onze
en andere kusten gelegen en voor zover mij bekend zijn er geen doden
gevallen.

Heb jij zelf nog foto's in je bezit van de Magdalena voor/ tijdens/ na de
berging??

Voordat je je eigen bedrijf begon heb je waarschijnelijk ook gevaren, heb je
ooit wel eens andere radiozendschepen van dichtbij gezien en heb je daar
foto's van???

Mogen we eventueel een gedeelte van jouw verhaal plaatsen op onze website,
www.zeezenderfans.net ??

Prettige zondag verder,

Peter de Wit
®ick
2003-10-19 09:22:55 UTC
"Peter de Wit" <***@zeezenderfans.net> schreef in bericht news:bKqkb.309899$***@amsnews02.chello.com...

<KNIP>
Post by Peter de Wit
[...]
Ik ben van mening dat er inderdaad niet genoeg over geschreven en
gepubliceerd kan worden.
Het falen van onze overheid, die wij tenslotte met z'n allen betalen, moet
aan de kaak gesteld blijven.

Ik hoop dat je toestemming van Geert krijgt!

Rick.
Geert Theunisse
2003-10-19 15:53:13 UTC
Post by Peter de Wit
[...]
1)Mijn radio op het werk, thuis en op het circuit van Zandvoort (of
welk ander motorcircuit dan ook! Ik racete toen)stond jarenlang
vastgeroest op Veronica en later ook op Caroline en Mi Amigo, de
laatste nogal kort... Ha! De tijd van Dionne Warwick "Anyone who had a
hart", Dusty Springfield, Cilla Black, The Moody blues, Fleetwood Mac
"Your own way". Snik...ik schiet even vol!
Post by Peter de Wit
september 1978 een stukje ging spelevaren.
2)Van de (andere)zendschepen zelf weet ik niet zo veel. Ik werkte toen
(tot eind 1973) nog aan de wal in heel ander werk, vandaar.
Post by Peter de Wit
[...]
3)Natuurlijk was ik wel aan boord van de Magdalena, schip geborgen
weet je wel.
Ik heb met een hand aan de ruimtrap gehangen om met de andere hand een
gat in het machinekamerschot te branden voor de pompslangen, en die
schuit maar rollen!
We hebben haar geborgen, versleept (jammer genoeg naar binnen!) in
Willemstad afgemeerd, potdicht gemaakt, (er waren zegge en schrijve
twee klinknagels weg uit de bakboord kimgang.) Nou, en toen dat
allemaal klaar was, jatte de rijksambtenaren Jan Kamp samen met Binne
Rijpkema het schip weg...!
Post by Peter de Wit
[...]
4)Ik zie dat niet als een probleem, vooropgesteld dat er ook een
fatsoenlijk bevaren minimale scheepsbemanning aan boord is.
Post by Peter de Wit
Heb jij zelf nog foto's in je bezit van de Magdalena voor/ tijdens/ na de
berging??
5)Ik heb plenty foto's. Zeg maar waar je ze hebben wil.
Post by Peter de Wit
Voordat je je eigen bedrijf begon heb je waarschijnelijk ook gevaren, heb je
ooit wel eens andere radiozendschepen van dichtbij gezien en heb je daar
foto's van???
6)Nee! Voor ik in de berging ging had ik nog niet (beroepshalve)
gevaren.
Post by Peter de Wit
Mogen we eventueel een gedeelte van jouw verhaal plaatsen op onze website,
www.zeezenderfans.net ??
7)Je mag plaatsen wat je wil, maar wel met bronvermelding en bij
voorkeur als (beveiligde) 'PDF' bestanden. Die maak ik voor je als je
wil. laat maar weten.
Post by Peter de Wit
Prettige zondag verder,
Peter de Wit
Hoi Peter,
Zoveel vragen...!Geintje!
Kijk maar hierboven, ik plaatste de antwoorden onder je vragen.
Groet, Geert
Geert Theunisse
2003-10-18 15:57:06 UTC
Post by Konings
[...]
Hoi Wil,
Bijna goed. Romain is een echte onvervalste Zeeuw.
groet,
Geert